"מציאות" העונה בפנטזי של הפרמיירליג

כלי חשוב בכל עונת פנטזי הוא לזהות פוטנציאל של שחקן טוב, שחוקרי המשחק קבעו לו מחיר משתלם. כל מאמן מצליח יודע שאת הארי קיין יבחרו כמעט 50% ממשתפי המשחק, אז את הנקודות שרק הוא ירוויח הוא ימצא אצל השחקנים שלא הרבה הימרו עליהם.

אף מאמן לא ישכח את אטיין קאפו מווטפורד, קשר אחורי אפור שהבקיע ארבעה שערים בשלוש עונות ובעונה שעברה הבקיע 4 שערים ובישל אחד בששת המחזורים הראשונים של העונה. במחיר התחלתי של 4.5 מיליון פאונד זו תפוקה ששווה זהב.

אז הנבואה אמנם ניתנה לשוטים, אבל בטור הזה אנסה להמר על שחקנים זולים יחסית (אחד מכל עמדה), או כאלה שמעבר לקבוצה חדשה מגדיל את פוטנציאל הנקודות שלהם ושווה לכם לשים עליהם עין. שימו לב שהבחירה היא בשחקנים שאולי ארצה לראות אצלי בקבוצה עד סוף העונה, אז לא להיבהל אם יש להם כמה משחקים קשים בהתחלה.

והכי הכי חשוב, ההמלצות עליי, האחריות עליכם 🙂

£Jordan Pickford – Everton – 5M

יסיים ראשון בדירוג? Credit: Sky sports

מי אני ומה שמי: שוער הנבחרת הצעירה של אנגליה, מסומן כשוער העתיד של נבחרת אנגליה.

ניקוד בעונה שעברה: 102 נקודות מ-29 הופעות. לשם השוואה, טום היטון, שסיים ראשון בדירוג השוערים בעונה שעברה, סיפק 149 נקודות מ-35 משחקים.

למה כן: מהרגע שהשתלט על עמדת השוער הראשון בסנדרלנד, פיקפורד הפך למכונת Value for money. במחיר מצחיק של 4 מיליון פאונד, הוא הפך לאחד השוערים הפופולאריים במשחק הודות למספר ההצלות אותן סיפק למשחק, ואחת הסיבות שסנדרלנד נשארה במאבק נגד הירידה עד המחזורים האחרונים. עכשיו נשאר רק לדמיין איך הוא ייראה בקבוצה עם הגנה טובה בהרבה מהקבוצה בה שיחק בשנה שעברה.

למה לא: אם דיברנו על המחיר, המעבר של ג'ורדן לקבוצה גדולה הקפיץ את מחירו והוציא אותו רשמית מקטגוריית התגליות הזולות. לשם השוואה, זהו המחיר של טום היטון השנה. נוסף על כך, אמנם המעבר לקבוצה גדולה יותר מגדיל את הסיכוי לנקודות על שער נקי, אך בו בזמן הוא מקטין את פוטנציאל הנקודות מהצלות. כמו כן, פתיחת העונה של אברטון היא קשה מאוד ויהיה לו מאוד קשה להביא נקודות לקבוצה שלנו.

תחרות על המקום בהרכב: בשנה שעברה, קומאן לא הצליח להחליט מי יהיה השוער הראשון שלו והדקות חולקו בין ג'ואל רובלס ומארטן סקטלנבורג. שניהם עוד בקבוצה ומהווים גיבוי יותר מהולם, אך אחד מהם ככל הנראה יעזוב את הקבוצה. מעבר לכך, עם תג מחיר של 25 מיליון פאונד, המקום בהרכב הוא שלו להפסיד.

משחקים קרובים: סטוק (ב), מנצ'סטר סיטי (ח), צ'לסי (ח).

£Nathan Aké – Bournemouth 5M

ימצא סוף סוף בית?
Credit: The daily express

מי אני ומה שמי: מגן/בלם הולנדי שכבר שיחק בנבחרת, אחרי שנים של השאלות עבר סופית לבורנמות' תמורת 20 מיליון פאונד.

ניקוד בעונה שעברה: על פניו, 55 הנקודות שסיפק בשנה שעברה לא יגרמו לאף אחד להתרגש, אך יש לזכור כי הוא החל את העונה פצוע וחזר לצ'לסי בינואר, כך שהוא שיחק בסך הכל 10 משחקים בליגה (קיבל שתי הופעות בצ'לסי בשלהי העונה).

למה כן: ממוצע של 5.5 נקודות למשחק הוא פנטסטי לשחקן הגנה! ממוצע זה הושג הודות לעובדה שנת'ן כבש שלושה שערים ובישל אחד בעשרת ההופעות שלו בבורנמות'. מעבר לכך, הוורסטיליות שלו מאפשרת לו לשחק בשתי עמדות המגן, כבלם, או כקשר אחורי, מה שמבטיח לו לא מעט דקות ונותן לנו פוטנציאל של שחקן הגנה שמשחק כקשר. יתר על כן, מדובר בשחקן שמראה שיפור עצום מעונה לעונה.

למה לא: בורנמות' היא קבוצה שלא מפחדת לתקוף, יעיד על כך הניצחון 3-4 על ליברפול באחד המשחקים בעונה שעברה. היא ספגה בעונה שעברה 67 שערים, רק 4 קבוצות ספגו יותר ממנה! ניית'ן עוד לא הוכיח שהוא יכול להיות כוח התקפי יציב כמו מרכוס אלונסו מצ'לסי או גארת' מקאוולי הבלתי נגמר, כך שבחירה בשחקן הגנה של בורנמות' יכולה להיות כואבת.

תחרות על המקום בהרכב: נכון לכרגע, לא גדולה במיוחד. ניית'ן טוב מרוב יריביו להרכב כמעט בכל עמדה בה הוא יכול לשחק, ועם תואר השחקן היקר בתולדות המועדון אני לא רואה אותו יושב על הספסל יותר מדי.

משחקים קרובים: ווסט ברומיץ' (ח), ווטפורד (ב), מנצ'סטר סיטי (ח).

£Tom Ince – Huddersfield – 6M

אבא פול הוא כבר לא יהיה, אבל אולי אגדת פנטזי כן?
Credit: Mirror

מי אני ומה שמי: אם שם המשפחה נראה לכם מוכר, זה כי תום הוא בנו של פול אינס האגדי, קפטן נבחרת אנגליה לשעבר. נקנה העונה מדרבי קאונטי בסכום המוערך ב-10 מיליון פאונד.

ניקוד בעונה שעברה: לא שיחק בפרמיירליג ולכן אין ניקוד. כבש 14 שערים ובישל עוד 6 בליגת הצ'מפיונשיפ, ב41 הופעות בהרכב דרבי (ועוד 4 כמחליף).

למה כן: קשר התקפי ומוכשר, יודע לשחק בשני צידי הקישור ההתקפי ויכול גם להיות מספר 10 אם צריך. אם יצליח לשחזר את יכולת הכיבוש שלו בליגה של הגדולים, צפויה כאן הברקה עונתית. נוסף על כך, אין כמו לבחור את השחקן הכי טוב מקבוצה שנחשבת פחות חזקה, כי כך מובטח לכם שהוא יהיה מעורב ברוב השערים שלה.

למה לא: כמו כל עולה חדשה, האדרספילד היא חידה. בניגוד לעולות האחרות, אף אחד לא חלם על עלייה בשנה שעברה והסגל של הקבוצה לא נראה מספיק טוב כדי לשרוד. מאבקי ירידה הם לא החומר ממנו מייצרים נקודות לשחקני התקפה. יתר על כן, בשני הביקורים האחרונים שלו בליגה הבכירה, תום לא השאיר רושם משמעותי כלל וכלל.

תחרות על המקום בהרכב: שוב, שחקן שנקנה בסכומים גבוהים יחסית למועדון שלו, לא נקנה כדי לשבת על הספסל. הוורסטיליות שלו בקישור מבטיחה שהוא יראה דקות, והרבה מהן.

משחקים קרובים: קריסטל פאלאס (ח), ניוקאסל (ב), סאות'המפטון (ב).

£Tammy Abraham – Swansea – 5.5M

תמי חוגג עוד שער, מכונת שערים בליגה הבכירה?
Credit: 101 Great goals

מי אני ומה שמי: חלוץ הנבחרת הצעירה של אנגליה, מושאל לסוונזי מצ'לסי לכל עונת 2017/2018.

ניקוד בעונה שעברה: לא שיחק בפרמיירליג ולכן אין ניקוד. הבקיע 23 שערים ובישל עוד שלושה במדי בריסטול סיטי מהצ'מפיונשיפ ב-40 הופעות בהרכב (ועוד 1 כמחליף).

למה כן: אין עוררין לגבי יכולת הכיבוש של תמי הצעיר. 23 שערים בעונה בקבוצת תחתית בליגת הצ'מפיונשיפ החזקה הם לא הישג מבוטל. חלוץ מהיר שיודע להיות חלוץ יחיד ולשחק עם עוד חלוץ לצידו, במחיר שלא ישבור לכם את הכיס. תוסיפו את זה שהוא הגיע לקבוצה ששיוועה לשערים בעונה שעברה ותקבלו מתכון טוב להצלחה.

למה לא: כמו כל שחקן צעיר, אין לדעת איך הוא יעשה את המעבר לליגה של הגדולים. הביצועים שלו באליפות אירופה עד גיל 21 היו לא רעים, אבל הוא סיים את הטורניר עם שער אחד בלבד. יותר מזה, הוא אמנם צעיר, אבל עבר קיץ ללא מנוחה ממשית. הכי גרוע, הוא שחקן מושאל. ככזה, לא בטוח שיזכה לעדיפות על פני שחקנים עם חוזה בקבוצה.

תחרות על המקום בהרכב: קשה. קשה מאוד. הכל בעצם תלוי במערך שבו ישחק המאמן פול קלמנט, שבחר לשחק עם שני חלוצים בחמשת המשחקים האחרונים של העונה. גם ציוות של שני חלוצים לא מבטיח לתמי מקום בהרכב, כי נראה שפרננדו יורנטה בטוח בחוד וג'ורדן אייו הפגין בעונה שעברה שיתוף פעולה מוצלח עם יורנטה בהרכב של שני חלוצים. ככל הנראה, הוא מתחיל את העונה כשלישי בהיררכיית החלוצים בקבוצה, אבל אני מאמין שהיכולת שלו תסדר לו מקום בהרכב בסופו של דבר. ממליץ לעקוב אחרי ההכנה לעונה כדי לראות באיזה מערך תשחק הקבוצה ואת היררכיית החלוצים בקבוצה.

משחקים קרובים: סאות'המפטון (ח), מנצ'סטר יונייטד (ב), קריסטל פאלאס (ח).

מסכימים עם הבחירות שלי? יופי! בבקשה אל תגנבו לי את כל הרעיונות.

לא מסכימים? יותר טוב! בואו ותציעו לי את השחקנים שאתם מגדירים כמציאות, כי בעוד חודש אני רוצה שתהיה לי קבוצה שתוביל אותי לאליפות הליגה!

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח