מצטייני ההכנה בזווית הפנטזי

חלק חשוב בבחירת הרכב מוצלח לקבוצת הפנטזי שלכם, מושתת על היכולת לבצע סקאוטינג אמיתי על שחקנים ולזהות "מי חם ומי סתם" לפי הביצועים שלהם במשחקים הקודמים.

העניין הולך ומסתבך כשצריכים לנתח את מצטייני משחקי ההכנה לעונה. דבר ראשון, לא תמיד רמת היריבות דומה לרמת היריבות בליגה. מעבר לכך, לא כל המאמנים בוחרים לשחק עם ההרכב החזק ביותר שלהם בכל המשחקים ורובם נוטים לנסות כמה וכמה הרכבים ומערכים שונים. מספיק לתת כדוגמה את ג'רארד דאולפאו כדי להבין את ההבדל. השחקן שגדל בברצלונה בלט מאוד במשחקי ההכנה של העונה שעברה, הבקיע המון ושיחק כחלוץ בהעדרו של לוקאקו שהיה מושעה מפתיחת העונה. הרבה מאוד אנשים, כולל כותב שורות אלה, נפלו בקסמו של הכוכב וראו בו הבטחה ענקית לקשר זול אשר הסיטואציה מוציאה ממנו את המיטב כחלוץ. שלושה משחקים לתוך העונה הוא חזר להיות קשר שיושב על הספסל, אחרי שהוחלף בכל משחק בו פתח ובקושי בעט לשער, שלא לדבר על שערים או בישולים. מן הצד השני, הדוגמאות תמיד חוזרות לאיש והתופעה, אטיין קאפו. קאפו הבקיע לא מעט במשחקי ההכנה לעונה, מעמדה קדמית בה החל לשחק בהכנה לעונה. אנשים שבחרו להתעלם ממנו גילו אותו בראש טבלת הקשרים בליגה במחזור ה-6, אחרי שהיה במחיר התחלתי של 4.5 וכבר קפץ ל-5.3.

בקיצור, הנתונים בטור הקרוב מסומנים בסימן שאלה ענק והסקת המסקנות מהם היא על אחריות הקורא בלבד! (שלא תגידו אח"כ שהיללתי שחקנים שאכזבו רק כדי לנצח את הליגה). אנחנו, בתור קהילת הפנטזי המובילה (והיחידה) בארץ, חסכנו לכם את כאב הראש של צפייה במשחקי הכנה עלומים והבאנו לכם כמה שמות שהצליחו לבלוט במשחקי ההכנה של קבוצתם לעונה. חלק מהשחקנים הם שחקנים מוכרים שנראה שבאים חדים מאוד לעונה, חלקם שחקנים שרק חובבי הארד קור יכירו ואולי יתגלו כהימור משתלם ביותר. לנוחיותכם, דאגתי לסדר את השחקנים בסדר יורד, מהיקר ביותר אל הזול ביותר.

כוכבית קטנה – קשה מאוד לגבות הצטיינות של שחקני הגנה בנתונים, לכן רוב הטור עוסק בקשרים וחלוצים.

קווין דה בריינה – מנצ'סטר סיטי – 10 מיליון

Credit: Kevin De Bruyne's official facebook page

הספק: ארבעה בישולים בארבע הופעות.

אם נחפש במילון שחקן מוכר שמגיע מוכן לעונה, נראה תמונה קטנה של קווין עם חיוך נחמד ופנים אדומות מהחום. אלה לא רק הנתונים, שמגיעים אחרי עונה של 21 בישולים בליגה האנגלית, זו גם הדרך בה הוא משחק.

דה בריינה (כן, זה לא דה ברויינה.. נשבע לכם, יש לי ידידה בלגית שהקליטה לי את ההגייה בווטסאפ) נראה כמו האיש המרכזי בקבוצה שעשתה כמה רכישות מעניינות, נראית מעולה ולא מפסיקה לכבוש במשחקי ההכנה. כמעט כל כדור עובר דרכו, שיתוף הפעולה שלו עם שאר שחקני ההתקפה מצוין והניסיונות של פפ לשחק במערך של שלושה בלמים דוחפים אותו לשחק בעמדה קדמית יותר. היתרון הגדול ביותר שלו היא העובדה שהוא נראה הכי חסין לרוטציה המשוגעת שפפ הולך לעשות העונה, בטח ובטח בעמדות הקישור שם עומדות לרשותו אופציות מגוונות.

הנקודה היחידה שעומדת לרעתו, היא העובדה שהוא תמיד נראה כמו מי שיעדיף את הבישול על השער. אם הוא יגיע לעונה הזו קצת יותר קילר באזור השער ויהיה לו קצת יותר מזל (8 קורות בעונה האחרונה), יש פה פוטנציאל לחמישייה ראשונה בנקודות בסוף העונה.

מוחמד סלאח – ליברפול – 9 מיליון

Credit: Mohamad Salah's official facebook page

הספק: ארבעה שערים בשש הופעות.

הרכש המצרי שמוכר כבר לכולנו, לא חיכה הרבה זמן והבקיע כבר בהופעת הבכורה שלו במשחק ההכנה נגד וויגאן. אחרי שבעונה האחרונה הבקיע 19 שערים ב-41 הופעות בכל המסגרות, נראה שמוחמד מתכוון להמשיך בליברפול בדיוק מאיפה שהוא הפסיק ברומא. אם נוסיף לכך את העובדה שבישולים לא זרים לו, את המערך הדינמי של ליברפול, בו בעזרת חילופי מיקום תכופים הוא משחק לא מעט כחלוץ מרכזי, ואת הנטייה של קבוצתו לכבוש שערים, יש לנו שוב פוטנציאל לנקודות, בטח כשהוא מגיע כל כך חם לעונה.

החיסרון היחידי לדעתי, זו העובדה שעוד לא ראינו איך הוא מסתגל לפרמיירליג כי בצ'לסי הוא לא באמת קיבל הזדמנות. מצד שני, הגנות איטלקיות נגדן הוא שיחק בעונה שעברה הן לא גן ילדים.

מיצ'י בטשואי – צ'לסי – 8.5 מיליון

Credit: Michy Batshuayi's official facebook page

הספק: חמישה שערים ושלושה בישולים בארבע הופעות.

וואו, מאיפה זה הגיע?

משחקן קצה הספסל בעונה האחרונה, שזכה לדקות ספורות ונראה כי הוא לא נספר על ידי מאמנו, מיצ'י הפך למכונת שערים במשחקי ההכנה של צ'לסי לעונה החדשה. נכון, שני שערים ושני בישולים הגיעו במשחק הכנה סגור נגד פולהאם החלשה, אבל עושה רושם שהעונה מיצ'י לא ייתן לקונטה להתעלם ממנו יותר.

עוזרת לו כמובן העובדה שרכישתו של אלברו מוראטה לקחה זמן, שכן נראה כי הספרדי עוד לא התאקלם במאה אחוז לקבוצה. גם כששניהם שיחקו יחד, נראה היה שמיצ'י תופס את עמדת החלוץ המרכזי ומוראטה שיחק יותר כחלוץ הנסוג/חלוץ קו. אם הוא ימשיך בקו פתיחת העונה במשחק מגן הקהילה, אולי תיפתח לנו אופציה מאוד מעניינית בחוד של צ'לסי, לפחות עד שמוראטה יוכיח שהוא באמת שווה את המחיר ששילמו עליו.

הנריך מאחיטריאן – מנצ'סטר יונייטד – 8 מיליון

Credit: Henrikh Mkhitaryan's official facebook page

הספק: שלושה שערים ושני בישולים בשבע הופעות.

אחרי עונת בכורה פושרת בכל קנה מידה, ישנם סימנים שמחיטריאן מגיע מוכן לעונה החדשה. בעונה שעברה היה נדמה כי מוריניו לא באמת סומך על הכוכב הארמני, שהתקשה לשמור על יציבות והתקשה עוד יותר להסתגל לפיזיות בליגה האנגלית. כשהוא מתחיל את העונה נקי מפציעות ומשחק לא מעט במשחקי ההכנה, נראה שמוריניו לא יכול להתעלם מהיכולת שמפגין כפילו של ערפד המספרים מרחוב סומסום.

נקודה לרעתו היא התחרות על המקום בהרכב בקישור של יונייטד, סיבה שככל הנראה תגרום לו לא להשלים 90 דקות כמעט אף פעם כי יש יותר מדי שחקנים על העמדה שלו שיצטרכו לראות דקות כמו מאטה, מרסיאל וראשפורד שמשחק לא מעט בכנף.

סטיב מוני – האדרספילד – 6 מיליון

Credit: Steve Mounie's official facebook page

הספק: ארבעה שערים בארבע הופעות.

אחרי עונה של 14 שערים בליגה הצרפתית, מגיע סטיב מוני להראות מה הוא יודע גם בפרמיירליג. החלוץ הגבוה, יליד (טל) בנין, מוכיח במשחקי ההכנה שהוא שחקן שיש לשים אליו לב.

למי שאוהב לשחק עם שלושה חלוצים, החיפוש אחר אופציה שלישית בטוחה במחיר מציאה יוכל להסתיים בחלוץ שמוכיח במשחקי ההכנה שיש לו חוש לשערים. יחד עם העובדה שהמחליפים שלו נחותים ממנו, מתקבל חלוץ שיוכל להיות המקרה הקלאסי של "מביא את כל הנקודות של קבוצה קטנה", בדיוק החלוץ השלישי שאתם רוצים בקבוצה שלכם.

אבל לא הכל זוהר בצד של סטיב. צריך לזכור שהעלייה של האדרספילד הייתה הפתעה ענקית והרבה מאוד פרשנים צופים לקבוצה מאבקים קשים מאוד בליגה הבכירה. ובמאבקים קשים כפי שידוע לכולם, לא מבקיעים שערים.

חוסלו – סטוק – 5.5 מיליון

Credit: Stoke City official facebook page

הספק: חמישה שערים בשלוש הופעות.

אם במקרה של בטשואי שאלתי מאיפה זה הגיע, במקרה של חוסלו אני כבר אשאל מאיפה לעזאזל זה הגיע???

עד כמה ההימצאות שלו ברשימה הזו מפתיעה אתם שואלים? עד לפני שלושה ימים הוא אפילו לא הופיע ברשימת השחקנים של סטוק במשחק!

באמת, אחרי שהוא הבקיע צמד באחד המשחקים נזכרתי בחלוץ הספרדי הכושל ששיחק (לא בהצלחה רבה) לפני שתי עונות בסטוק ואח"כ עבר ללה קורוניה בהשאלה, אבל לא הצלחתי אפילו למצוא כמה הוא עולה כי הוא היה עד כדי כך חסר חשיבות מבחינת הליגה. אחרי שהוא המשיך לככב במשחקי ההכנה, אפילו מאמנו מארק יוז האגדי התלהב ואמר שהוא מספק לו חומר למחשבה. מי שזוכר איזה חלוץ גדול יוז היה, יודע שכדאי להקשיב לו.

ראג'יב ואן לה פארה – האדרספילד – 5 מיליון

Credit: Rajiv van La Parra's official facebook page

הספק: ארבעה בישולים ושער בשמונה הופעות.

המסי של האדרספילד. כן, ככה כינה אותו אחד האוהדים של הקבוצה הקטנה.

אוקיי, הגזמה וחילול הקודש הם הדברים הכי קטנים שאפשר להגיד על ההשוואה הזו, אבל אתם חייבים לראות את הבחור משחק. הספק של ארבעה בישולים הוא נמוך משמעותית מההספק שהיה לו אם השחקנים שהוא סידר להם את המצבים היו מבקיעים אותם.

הדריבליסט המחונן נראה במשחקי ההכנה כמו האח האובד של קווין דה בריינה. מחלק כדורים לשערים מימין או משמאל, בפס חכם בין שני שחקנים או בהרמה מהאגף. אבל, וזה אבל גדול, ההספק של השער האחד מזכיר שבכל העונה שעברה הוא הבקיע שני שערים ב-35 הופעות בליגה השנייה. במחיר של 5 מיליון פאונד, הוא יוכל להיות יופי של גיבוי מהספסל שלכם ושווה לעקוב אחריו.

מרקוס זוטנר – ברייטון – 4.5 מיליון

Credit: Markus Suttner's official facebook page

הספק: שני בישולים בחמש הופעות.

עוד שחקן שהמספרים לא מספרים את כל הסיפור לגביו.

המגן האוסטרי, שהצטרף רק הקיץ לברייטון מקבוצת איגולשטאט (ד"ש לאלמוג כהן) השתלט במהרה על תפקיד המגן השמאלי הפותח של הקבוצה, אשר בצוותא עם ניוקאסל הייתה הקבוצה ההגנתית הכי טובה בצ'מפיונשיפ בעונה שעברה.

מעבר להגנה הטובה של ברייטון על הנייר, מרקוס מספק אופציה של מגן שלא מפחד לתקוף ובעל יכולת הרמה טובה מאוד. במשחקי ההכנה הוא אפילו לקח כמה בעיטות חופשיות, אבל בקבוצה עם בועטים כמו קנוקארט ופסקל גרוס קשה לי להאמין שהוא יזכה לבעוט בעיטות חופשיות ישירות. עם מחירי השחקנים העונה, מגן התקפי מקבוצה הגנתית טובה הוא יופי של אופציה לרוטציה הגנתית שתאפשר לכם לשמור כסף לצד ההוא של המגרש שבאמת מביא נקודות.

***

לא מסכימים עם הבחירות שלי? חושבים שיש שחקנים שפספסתי? הגעתם עד לכאן ואתם רצים להוסיף את כל השחקנים האלה לקבוצה שלכם לפני שכולם ישימו אליהם לב ?? דבר ראשון, מזכיר לכם שאין דין משחקי ההכנה כדין מחזור פתיחת העונה. מעבר לכך, בחרתי שחקנים שמאוד בולטים בעיניי, בלי שום התחשבות בלו"ז המשחקים הקרוב שלהם.

דבר שני, מוזמנים להוסיף את מי ששכחתי לדעתכם, מוזמנים להגיב ולהגיד לי כמה אני לא מבין כלום והכי הכי מוזמנים לצרף חברים שלכם לקהילה ההולכת וגדלה שלנו, כי בעוד כמה ימים הטירוף האמיתי הולך להתחיל!

נ.ב.

אל תשכחו מי גילה לכם את ואן לה פארה אחרי שהוא יעבור לקבוצה גדולה שכולכם מכירים 🙂

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח