ממציא את עצמו מחדש – ג'יימס מילנר קריטי לשיטה של קלופ

// מאת טקטיקות ומה שביניהן

הקישור של ליברפול לקה מעט בחסר בעונה שעברה. בליברפול חיפשו שחקן חיזוק לעמדת הקישור ואחרי הפציעה האיומה של צ'מברליין הדבר התבקש עוד יותר. נאבי קייטה ופאביניו הגיעו בקול תרועה רמה לאנפילד וביחד עם הנדרסון הם היו אמורים להשלים את שלישיית הקישור, אבל ג'יימס מילנר הותיק, עדיין פותח בהרכב של קלופ באופן קבוע כמעט בכל משחק תוך כדי שהוא דוחק את הרכישות החדשות לספסל והופך את עצמו להיות חלק חשוב מאוד בהצלחה של ליברפול מתחילת העונה.

ג'יימס מילנר
Via Liverpool FC Facebook page

קלופ הוא מהמאמנים הבולטים שמשתמשים בשיטת ה"גנגננפרסינג", שיטת לחץ חזקה על הקבוצה היריבה בכדי לחטוף את הכדור כמה שיותר מהר ולצאת להתקפה מהירה. זה דורש מהשחקנים כושר משחק, רעב וריכוז בכדי לדעת מתי הזמן הטוב ביותר להסתער על היריב. כל התכונות הללו מאפיינות את הקשר האנגלי בן ה-32 שנחשב לאחד משחקני הלחץ הטובים בפרמייר ליג בפרט ובאירופה בכלל, תוך כדי שהוא מתזמן את הלחץ שלו על היריב בצורה טובה ועושה זאת גם בעוצמה רבה.

מילנר חשוב מאוד עבור ליברפול. ברגע שהקבוצה מאבדת את הכדור הוא יודע להסתער באינטנסיביות על היריב, לחטוף את הכדור ולשלוח את חבריו להתקפה. גם כשהכדור אצל היריבה במשחק מסודר הוא יודע מתי ללחוץ ומתי לחסום את קווי המסירה של הקבוצה היריבה ובכך לזכות בכדור מחדש עבור קבוצתו. אפילו דריבליסטים גדולים ושחקנים שיודעים להשתחרר מלחץ מתקשים מול מילנר ואת זה ניימאר יכול גם כן לספר לכם כאשר ליברפול ופריז נפגשו מילנר שיתק לגמרי את הברזילאי והצליח להוציא אותו מאיזון.

 

עד כה הזכרנו את התרומה של מילנר מבחינה הגנתית, אך גם מבחינה התקפית יש לקשר האנגלי של ליברפול חלק נכבד לא פחות מאשר שלישיית ההתקפה הקטלנית שלה. הזכרנו את הנמרצות והכוח איתה מילנר חוטף ליריבה את הכדור, אך גם החלק שבא אחרי חטיפת הכדור הוא קריטי וחשוב. אחרי הכול, זה לא עוזר לחטוף את הכדור ואחר כך לא לעשות איתו שום דבר. מילנר לעומת זאת, חוטף את הכדור ומצליח גם לשלוח כדורים טובים ומדויקים לחבריו בהתקפה. מילנר יודע גם לקחת איתו את הכדור ואם כל חבריו בהתקפה חסומים או שהוא יצליח למצוא דרך להכניס להם כדור או שהוא יעשה בעצמו את הדריבל למעלה וכך יצליח לפנות לחברים שלו את המגרש.

מילנר נמצא בכל מקום במגרש, התקפית והגנתית והמספרים שלו גם מדברים בעד עצמם. מבחינת בישולים, מילנר סיים כמלך הבישולים של ליגת האלופות בעונה שעברה ומבחינה הגנתית, למשל במשחק בעונה שעברה בליגת האלופות בו ליברפול הצליחה לנצח את מנצ'סטר סיטי, מילנר רץ לא פחות מ-13.62 ק"מ במשחק, נתון מדהים עבור שחקן שכבר נחשב "מבוגר" מבחינת הכדורגל.

ליברפול, מילנר, קריוס
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

קלופ בעצמו התייחס לגיל המבוגר של מילנר וליכולת שלו ואמר: "רק בכדורגל גיל 32 נחשב מבוגר. בכל שאר הדברים 32 זה עדיין צעיר ובכדורגל שהוא משחק מילנר עדיין צעיר. הוא מאוד אנרגטי ונמרץ ואוהב לכסות שטחים גדולים על המגרש והוא ללא ספק דוגמא נהדרת עבור השחקנים".

מילנר ממשיך עם היכולת הטובה שלו גם העונה והוא בעצם מצליח להתעלות על שחקני הרכש שהצטרפו לליברפול בקיץ ולפתוח על חשבונם בהרכב. האם הלחימה והכוח של מילנר יצליחו להביא לליברפול את האליפות? אם כן, מילנר ללא ספק יהיה אחד מהגורמים המרכזיים בכך.

מילנר, ליברפול
Via Liverpool FC Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח