מלואיס פיגו לכריסטיאנו רונאלדו – המסע של נבחרת פורטוגל פרק 3

שני טורנירים מאחורי, שתי הדחות ברבע הגמר, והפנים קדימה לקמפיין המלא הראשון שלי לקראת מונדיאל 2006 בגרמניה. לאט לאט נראה שדור הזהב של פורטוגל מפנה מקום לדור הבא. ריקארדו קרבאליו ופפה התמקמו במרכז ההגנה, דקו לקח את שרביט הפליימייקר של רוי קוסטה וכריסטיאנו רונאלדו את גלימת המלך מלואיס פיגו.

Spanish League - טיק טיק

בית המוקדמות לא היה קשה במיוחד. יוגוסלביה הייתה אמורה להתמודד איתנו על ראשות הבית, שכלל גם את ווילס, איסלנד ואזרבייג'אן. משחק הפתיחה היה בחוץ מול יוגוסלביה, והוא הסתיים בהפסד דרמטי 3-2 משער בדקה ה-88, אחרי שכבר הובלנו פעמיים במשחק מצמד של הלדר פוסטיגה. זה היה איבוד הנקודות היחידי בקמפיין הכמעט מושלם, שהסתיים עם מאזן של שבעה ניצחונות והפסד בודד, ביחס שערים של 26-6. פוסטיגה המצויין כבש בכל משחק בקמפיין וסיים עם 12 שערים בסך הכל, מלך שערי המוקדמות. הניצחון הגדול ביותר היה ניצחון הבית על יוגוסלביה, 5-0 ענק (פוסטיגה, דקו ושלושער של רונאלדו).

הגרלת הבתים למונדיאל 2006 זימנה לנו בית לא קל, עם יריבות כמו הולנד, דנמרק וגאנה.

המסע של נבחרת פורטוגל פרק 3 בית מונדיאל 2006

למרות הצערת הסגל בשלבי המוקדמות, ברגע האמת נתתי כבוד לחבר'ה הוותיקים שהיו בכושר טוב, כמו השוער ויטור באיה, לואס פיגו ופאולטה. במונדיאל המקורי כריסטיאנו רונאלדו הוביל את הפורטוגלים לחצי הגמר ולמקום הרביעי, וזאת הציפייה המינימלית שלי גם הפעם.

המסע של נבחרת פורטוגל פרק 3 סגל למונדיאל 2006

המשחק הראשון מול גאנה של מייקל אסיין הסתיים בצורה הכי מותחת שיש – שער ניצחון של הלדר פוסטיגה בדקה ה-89. קרב הענקים מול הולנד הסתיים בפציעות של שני המגנים שלי, מיגל ומריו סילבה, ולמרות שער יתרון של סרג'יו קוננסאו בדקה ה-21, פטריק קלויברט השווה בדקה ה-45 וחתם את תוצאת המשחק. המחזור השלישי היה קרב ישיר על העלייה מול דנמרק. הלדר פוסטיגה כבש במחצית הראשונה, דקו חתם בשנייה והמקום בשמינית הגמר שלנו.

המסע של נבחרת פורטוגל פרק 3 בית מונדיאל 2006 המסע של נבחרת פורטוגל פרק 3זסופי

צרפת החזקה, שכזכור הגיעה לגמר באותו מונדיאל, חיכתה לנו בשמינית. ללא הלדר פוסטיגה הפצוע, פאולטה הוותיק היה במקום כדי לכבוש לרשת של פביאן בארטז ולנצח 1-0 קטן-ענק, שנתן לנו את הכרטיס לרבע הגמר, מול היריבה של צרפת באותו גמר, והזוכה ב-2006, איטליה.

הנראזורי הדיחו אותנו ברבע גמר היורו ב-2004 והנקמה הייתה על הפרק. מרקו מטארצי, שהפך לאחד השחקנים השנואים בעולם אחרי אותו מונדיאל, כבש לאיטלקית כבר בדקה העשירית, ופציעתו של פיגו בדקה ה-44 לא תרמה למורל של השחקנים בירידה למחצית. הלדר פוסטיגה, שהספיק לחזור מהפציעה הקלה, השווה בדקה ה-53 ומשחק ענק של באיה וג'יג'י בופון מנע שערים נוספים. הולכים להארכה שבמהלכה איטליה ספגה כרטיס אדום, אך לא ידענו לנצל זאת כדי לכבוש. פנדלים.

הדחה כואבת ואכזבה ענקית. האמנתי שנוכל ללכת עד הסוף הפעם, במיוחד שבגמר נפגשו אוקראינה ורוסיה החלשות (אנדריי שבצ'נקו כבש וזכה בתואר אלוף העולם. מדהים).

המסע של נבחרת פורטוגל פרק 3 גמר מונדיאל 2006

מלך השערים

הלדר פוסטיגה קיבל את הקרדיט בהתקפה והחזיר בענק. 12 שערים במוקדמות ועוד שלושה שערים במונדיאל חתמו קמפיין אדיר עבור חלוצה של פורטו.

השחקן המצטיין

ריקרדו קרבאליו מפורטו הפך בקמפיין הזה לבלם הראשון לצידו של פפה ולאחד השחקנים החשובים בנבחרת. נבחרת פורטוגל שמרה על רשת נקי בשמונה משחקים מתוך 13 משחקים בהם שיחק, והוא השיג ציון ממוצע מדהים של 8.50 לאורך המוקדמות והמונדיאל עצמו.
המטרה הבאה – יורו 2008!

דגל פורטוגל

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג'ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח