מלואיס פיגו לכריסטיאנו רונאלדו – המסע של נבחרת פורטוגל פרק 4

האכזבה מההדחה ברבע גמר המונדיאל הובילה אותי לשינוי בסגל, בהרכב ובמערך. שיטת היהלום אאוט – שיטת ה-4-3-2-1 אין. מעבר השרביט בין לואיס פיגו שפרש לכריסטיאנו רונאלדו, שעבר בקיץ לריאל מדריד, הושלם סופית. דור הזהב נעלם כליל מהנבחרת, ועכשיו זה הזמן של הדור החדש של נבחרת פורטוגל. מרבית השחקנים יצאו בינתיים מחוץ לגבולות פורטוגל והתמקמו בקבוצות הגדולות ביבשת. יורו 2008 – הנה אנחנו באים.

Spanish League - טיק טיק

 

טקטיקה יורו 2008

יוגוסלביה, סלובקיה, צפון אירלנד, אסטוניה וסן מרינו היו היריבות שלי על המקום באליפות אירופה. המשחק הקשה ביותר הגיע כבר במשחק הפתיחה. יוגוסלביה עלתה ליתרון בבלגרד כבר בדקה ה-11 משער של פרדראג דג'ורג'ביץ', אבל הלדר פוסטיגה (87) ודקו בדקה ה-90 הפכו ורשמו ניצחון דרמטי במיוחד בפתיחתו של קמפיין מושלם: עשרה משחקים, עשרה ניצחונות, 3 שערי חובה ו-27 שערי זכות. כריסטיאנו רונאלדו, הקפטן החדש, הצטיין לאורך הקמפיין ופוסטיגה סיים עם עשרה שערים. ליורו 2008 הגענו עם רצף של 22 משחקים רשמיים רצופים ללא הפסד- מאז אוקטובר 2004.

מוקדמות יורו 2018 סיום
בית 3 היה גם בית המוות: הולנד, איטליה ורוסיה חיכו לי שם. הסיכויים היו לרעתי, אבל המשכתי עם המערך שעבד כל כך טוב במוקדמות. המשחק הראשון היה מול רוסיה, על הנייר הנבחרת החלשה בבית, אבל ההגנה הקשוחה שלהם היקשתה עלינו במיוחד, עד שהגיע הסקורר העיקרי, הלדר פוסטיגה, וכבש את שער הניצחון בדקה ה-68. איטליה, שהדיחה אותנו פעמיים ברציפות בטורנירים גדולים הגיעה בלי טוטי, דל פיירו וקנבארו, אבל עם נסטה, בופון ופירלו, לאחר הפסד במחזור הראשון מול הולנד. ניצחון שלנו, והכרטיס לרבע מובטח. אבל זה היה קשה, והפעם פוסטיגה לא הצליח להכריע את המשחק. 0-0 בסיום. למשחק האחרון מול הולנד הגענו ביתרון של 3 נקודות על האיטלקים עם הפרש שערים עדיף. 3-0 מהיר מאוד של הכתומים כבר במחצית הראשונה (שער של ברוחינק וצמד של ואן ניסטלרוי) לעומת 1-0 קטן של איטליה על רוסיה הספיקו לנראזורי, ושלחו אותנו להילחם על חיינו במחצית השנייה. פוסטיגה, מי אם לא הוא, צימק ל-3-1 והתוצאה שנשמרה עד הסיום, הספיקה כדי לעלות לרבע הגמר מהמקום השני על חשבון איטליה.

בית יורו 2008

לא הצלחנו לעבור את מחסום רבע הגמר בשלושת הטורנירים האחרונים. הפעם היריבה הייתה אוסטריה החלשה, ו-2-0 קליל משערים של פפה ודקו הספיק כדי לשבור את המחסום ולעלות לחצי גמר היסטורי, שם חיכתה לנו אוקראינה, אלופת העולם ב-2006 למי שזוכר. החבר'ה של שבצ'נקו היו טובים יותר, ובהיעדרו של פוסטיגה מי שלקח את מלאכת הכיבוש על עצמו היה אדסון, הברזילאי המתאזרח, שכבש בדקה ה-24. פורטוגל בגמר!

דגל פורטוגל

הולנד, זוכרים? הנבחרת שדרסה אותנו בשלב הבתים חיכתה לנו למשחק על הגביע. דירק קויט כבש בדקה ה-16 ועד המחצית ניצלנו בנס כשלא ספגנו לפחות עוד שני שערים. הלדר פוסטיגה השווה במחצית השנייה מבישול של רונאלדו ובתום 90 דקות, המשחק הלך להארכה דרמטית ולהכרעה על ידי שער זהב (משחקים לפי החוקים של 2001, כן?).
הדקות עברו עם התקפות מצד לצד. אדסון החלוץ נכנס במקומו של פטיט הקשר כדי להתכונן לדו קרב הפנדלים, אבל בדקה ה-102 זה קרה. כריסטיאנו רונאלדו רץ באגף והרים כדור להלדר פוסטיגה, שכבש את שער הניצחון והביא את הגביע לליסבון!
פורטוגל אלופת אירופה לשנת 2008!!!

גמר יורו 2008
סוף מושלם למסע מרתק שנמתח על פני שבע שנים וארבעה טורנירים שונים. הלדר פוסטיגה סיים כמלך השערים של המסע עם 37 שערים ב-54 הופעות בכל המסגרות. כריסטיאנו רונאלדו היה השחקן המצטיין עם ציון ממוצע של 7.86 ו-25 שערים ב-50 הופעות.

סגל יורו 2008

ההרכב: ויטור באייה, פאולו פריירה, פפה, ריקדרו קרבאליו, נונו ולנטה, פטיט, סרג'יו קונססאו, פיגו, דקו, כריסטיאנו רונאלדו, הלדר פוסטיגה.

להתראות במסע הבא: "על כנפי נשרים" – המסע של נבחרת ניגריה לעבר הגביע העולמי!

נבחרת ניגריה מנג'ר

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג'ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח