מלואיס פיגו לכריסטיאנו רונאלדו – המסע של נבחרת פורטוגל פרק 1

הדרמות הגדולות במוקדמות המונדיאל שייערך בקיץ עשו לי חשק לחזור מהפגרה ישר לאימון נבחרת לאומית, אחת המשימות המאתגרות במנג'ר. המנג'רים הוירטואלים בדרך כלל לא מאמנים נבחרת לאומית, ואם כן, זה בדרך כלל קורה במקביל לאימון קבוצה. הרי מה הטעם בלהיות מנג'ר אם אי אפשר לבנות קבוצה, לעקוב אחר שחקנים ולפתח שחקנים?

החלטתי לחזור למשחק המקורי והאהוב עלי, Championship Manager 01/02, ולהתחיל מקיץ 2001, רק עם עדכון קטן שהופך את המשחק למציאותי יותר. בחור בשם Lussenhoff (שום קשר לבלם) עבד במשך יותר מעשר שנים על עדכון מפורט לגרסה המצליחה. הוא שינה את נתוני השחקנים לפי הפוטנציאל שהתממש (או לא) במציאות, הוסיף שחקנים חסרים עד גילאי הנערים, עדכן העברות, מוניטין של קבוצות ועוד. מקסים ציגלקו, צ'רנו סמבה וטו מדיירה – אאוט, לאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו ולוקה מודריץ'- אין.

להורדת העדכון:
http://www74.zippyshare.com/v/7bbdgKXl/file.html

מנג'ר משחק מחשב

המשחק מתחיל באמצע יוני 2001, שלושה מחזורים לסיום קמפיין המוקדמות למונדיאל 2002 ביפן ודרום קוריאה. מכיוון שאין אפשרות לאמן את נבחרת ישראל במשחק, בחרתי באחת הנבחרות האהובות עלי מאותה תקופה – נבחרת פורטוגל. אותן שנים היו שנות השיא של הנבחרת שכונתה 'דור הזהב' של הכדורגל הפורטוגלי, וכללה שמות נוצצים כמו לואיס פיגו מריאל מדריד, רוי קוסטה ממילאן, סרג'יו קונססאו מאינטר, פרנדדו קואטו מלאציו, נונו גומז' מפיורנטינה ועוד.

סגל מלואיס פיגו לכריסטיאנו רונאלדו - המסע של נבחרת פורטוגל פרק 1

הגעתי לנבחרת במצב נוח – במקום השני, נקודה מאירלנד הראשונה, לה משחק עודף, ונקודה מהולנד השלישית. המשחקים שנותרו – אנדורה בחוץ, קפריסין בחוץ ואסטוניה בבית. במציאות, פורטוגל כבשה 15 שערים בשלושת המשחקים הללו ועלתה מהמקום הראשון. בעולם הוירטואלי זה לא היה קל. למשחק הראשון זימנתי שמות חדשים לנבחרת, כמו ריקרדו קרבאליו, מיגל, נונו ואלנטה ודקו הברזילאי. אנדורה הייתה בשר התותחים של הבית באותו קמפיין ולא הצליחה לצבור אף נקודה, אך דווקא במשחק הבכורה שלי היא הצליחה לעצור את הפורטוגלים ולחלץ 0-0 שפגע מאוד בסיכויי ההעפלה למונדיאל. לשמחתי, הולנד ואירלנד, שתי היריבות שלנו על הכרטיס למונדיאל, סיימו בתיקו 1-1 כך שהכל עדיין נותר תלוי בנו.




ארבעה ימים לאחר מכן הגענו לקפריסין. ה-4-3-3 הוחלף ב-4-4-2 יהלום, כשנונו גומז' וז'ואאו פינטו משחקים יחד בחוד ורוי קוסטה מאחוריהם. דווקא הקשר האחורי, קושטיניה, היה זה שהעלה אותנו ל-1-0 בדקה ה-19 מקרן של פיגו ונונו גומז' קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-90, שוב מבישול של פיגו. המקום הראשון שלנו, וכל שנותר הוא לנצח את אסטוניה הקטנה בבית במחזור האחרון כדי להבטיח העפלה אוטומטית למונדיאל. 6 באוקטובר 2001 באצטדיון האור בליסבון, ניצחנו את האסטונים 5-0, בדיוק כפי שפורטוגל ההיא ניצחה במציאות. בטו, קרבאליו, סה פינטו וגומז' (צמד) כבשו הפעם והבטיחו עלייה לגביע העולמי 2002.

פורטוגל מוקדמות מלואיס פיגו לכריסטיאנו רונאלדו - המסע של נבחרת פורטוגל פרק 1

חיכיתי בקוצר רוח להגרלת הבתים של המונדיאל. ב-2002 פורטוגל קיבלה את המארחת דרום קוריאה, וגם את ארה"ב ופולין, ולא הצליחה להעפיל לשמינית הגמר. הפעם ההתאחדות הציבה לי מטרה של הגעה לרבע הגמר, והבית היה קשה, אך אפשרי: יפן המארחת, ניגריה החזקה ועיראק החלשה.

פורטוגל בית מלואיס פיגו לכריסטיאנו רונאלדו - המסע של נבחרת פורטוגל פרק 1

אחרי שני משחקים הכנה גרועים – תיקו מול סרביה והפסד לקרואטיה, יצאנו לגביע העולמי עם סגל של 23 שחקנים, כולל שני שחקנים מהנבחרת הצעירה: סימאו סברוסה מבנפיקה והלדר פוסטיגה מפורטו, שכבש 21 שערי ליגה בעונה החולפת.

המשחק הראשון היה מול נבחרת יפן. כבר בדקה העשירית קיבלנו יתרון משמעותי כאשר אינאמוטו מארסנל ספג כרטיס אדום והותיר את היריבה בעשרה שחקנים. למרות זאת, היפנים נהנו ממשחק ענק של השוער קוואגוצ'י, שהצליח לשמור על שער נקי במשך 90 ולסיים כמצטיין המשחק. 0-0 לא מעודד במשחק הפתיחה, במיוחד בעקבות פציעתו של המגן השמאלי, נונו ואלנטה.

המשחק השני היה דו קרב ישיר מול ניגריה. נונו גומז', מלך שערי המוקדמות, נפצע בדקה ה-23 והלדר פוסטיגה נכנס במקומו להופעת בכורה בנבחרת הבוגרת, וכבש את שער הניצחון בדקה ה-49. הילד בן ה-20 פתח בהרכב גם במשחק השלישי מול עיראק, וגם שם כבש את השער היחיד במשחק. עלינו לשמינית הגמר מהמקום הראשון, עם שבע נקודות, שני שערי זכות ואפס שערי חובה.

שלב ראשון מלואיס פיגו לכריסטיאנו רונאלדו - המסע של נבחרת פורטוגל פרק 1

בשמינית הגמר חיכתה לנו קוסטה ריקה של פאולו וונצ'ופה, רונאלד גומס ולואיס מרין. גומס העלה את קוסטה ריקה ליתרון מפתיע כבר בדקה הראשונה, פוסטיגה השווה בדקה ה-27 והפך את התוצאה כעבור 5 דקות. לא חלפו שתי דקות וגומס כבש שוב. 2-2 במחצית. סרג'יו קונססאו כבש את שער הניצחון בדקה ה-65. המטרה הושגה, הגענו לרבע הגמר.

קוסטה ריקה מלואיס פיגו לכריסטיאנו רונאלדו - המסע של נבחרת פורטוגל פרק 1

פרגוואי, שלא ספגה לאורך כל הטורניר, חיכתה לנו ברבע. חוסה לואיס צ'ילברט האגדי, קלסו אז'אלה וקרלוס גמארה, בלמי הברזל וצמד החלוצים מיגל אנחל בניטז ורוקה סנטה קרוז. שתי ההגנות היו במיטבן, עד שבדקה ה-39 קיבלנו פנדל. מכיוון שלא בחרתי מראש את סדר הבועטים, ריקרדו קרבאליו הבלם ניגש לבעוט- והחמיץ. התגובה לא איחרה לבוא, ודקה מפתיחת המחצית השנייה בניטז כבש לזכות פרגוואי. הגנת הברזל של היריבה הייתה גדולה על פוסטיגה, פינטו, פיגו וקוסטה, והדרום אמריקאים שמרו על רשת נקייה והמשיכו לחצי הגמר, בעוד אנחנו חזרנו הביתה עם תחושת פספוס.

פרגוואי מלואיס פיגו לכריסטיאנו רונאלדו - המסע של נבחרת פורטוגל פרק 1

הטורניר הראשון הסתיים עם תוצאה סבירה, עם כי קצת מאכזבת. עכשיו אנחנו עם הפנים קדימה, ליורו 2004, אליו כבר העפלנו בעקבות העובדה שהוא ייערך בבית, בפורטוגל. מי זכתה בסוף במונדיאל? פרגוואי עברה גם את ספרד והגיעה לגמר מול ארגנטינה, שניצחה בהארכה משער של גוסטבו לופז.

גמר מלואיס פיגו לכריסטיאנו רונאלדו - המסע של נבחרת פורטוגל פרק 1

 

נתראה בפורטוגל 2004!

דגל פורטוגל

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג'ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח