מלואיס פיגו לכריסטיאנו רונאלדו – המסע של נבחרת פורטוגל פרק 2

הטורניר הראשון שלי כמאמן נבחרת פורטוגל הסתיים בהצלחה יחסית. הופעה מכובדת והגעה לרבע הגמר במונדיאל 2002. העיניים נשואות עתה לטורניר הבא- יורו 2004, שייערך אצלנו בבית, בפורטוגל. קמפיין המוקדמות לאליפות אירופה נחסך מאיתנו עקב היותנו הנבחרת המארחת, מה שאפשר כמות גבוהה של משחקי הכנה בהם יכולתי לנסות הרכבים שונים ולשלב בין דור הזהב של נבחרת פורטוגל, לשחקני הדור הבא, שיקבלו דקות ויהפכו לשחקני מפתח בנבחרת המתגבשת לקראת היורו.

Spanish League - טיק טיק

שמות כמו ריקרדו קרבאליו, פפה, מאניש, ריקרדו קווארסמה, דקו, והלדר פוסטיגה, שכיכב במונדיאל, סומנו כשחקנים שיתנו את הטון בשנים הקרובות, אבל מרבית העיניים הלכו לילד הפלא של ספורטינג ליסבון, כריסטיאנו רונאלדו, שצפוי להיות בן 19 ביורו. את שלושת משחקי ההכנה בשנת 2002 סיימנו עם מאזן מושלם: 5-0 על אנדורה, 4-0 על סאן מרינו ו-3-1 מרשים על נבחרת ברזיל, שם רונאלדו כבש את שער הבכורה בנבחרת. בשנת 2003 היו לנו ארבעה משחקי הכנה. התוצאות: תיקו 2:2 מול יוגוסלביה, הפסד 0-1 לרוסיה ושתי ניצחונות, 3-0 על אנדורה ו-1-0 על צ'כיה. לפני היורו היו לנו עוד שני משחקים, מול יוגוסליה וקרואטיה, ואת שניהם ניצחנו.

סגל ליורו המסע של נבחרת פורטוגל פרק 2

פפה וקרבאליו עבדו טוב ביחד והפכו לצמד הבלמים המוביל, נונו גומז' ופוסטיגה כבשו בלי הפסקה ושני הכוכבים הגדולים של הנבחרת, לואיס פיגו הוותיק וכריסטיאנו רונאלדו הצעיר, הכתיבו את הקצב מהאגפים. ביורו הוגרלנו לבית לא פשוט, עם ספרד, וויילס ושוויץ. קשה, אבל עדיין בית שאנחנו אמורים לסיים בו באחד משני המקומות הראשונים.
המערך נשאר 4-4-2 יהלום רחב, והסגל המלא לא כלל מספר פצועים, כמו פאולטה וסרג'יו קונססאו. עם סגל כזה מול הקהל הביתי, המטרה של הטורניר היא ברורה- זכייה בתואר.

בית יורו המסע של נבחרת פורטוגל פרק 2

משחק הפתיחה היה מול נבחרת ספרד החזקה. ריקרדו קרבאליו כבש כבר בדקה ה-11 מקרן של פיגו. נונו גומז' העלה ל-2-0 בדקה ה-20 ופאולו פריירה כבש בדקה ה-43, שוב מבישול של פיגו, והוריד אותנו למחצית ביתרון 3-0 מפתיע. פיגו בישל גם את הרביעי לקרבאליו שהשלים צמד בדקה ה-51 ולכריסטיאנו רונאלדו בדקה ה-62, וסיים את המשחק עם ארבעה בישולים וציון 10. ניצחון 5-0 סנסציוני שהיווה הצהרת כוונות רצינית לקראת המשך הטורניר.

ספרד המסע של נבחרת פורטוגל פרק 2

המשחק השני מול שווייץ הלך יותר קשה. הגנת הברזל בראשותו של סטפן הנשוז עצרה פעם אחר פעם את ההתקפות שלנו, ולבסוף רק כדור חופשי של רונאלדו הצליח לחדור לרשת השוויצרית. היריבה הצליחה להשוות בדקה ה-75 ולשלוח אותנו למשחק שלישי ומכריע מול וויילס, על הכרטיס לרבע הגמר.

שוויץ המסע של נבחרת פורטוגל פרק 2

הנבחרת של ראיין גיגס עלתה ליתרון מוקדם בדקה ה-14 והצליחה לסגור היטב את השחקנים שלי. אחרי שעה של משחק ועם רגל וחצי בחוץ, פאולו פריירה הצליח להשוות, ורונאלדו כבש שער שלישי בטורניר כדי לשלוח אותנו לשלב הבא. המקום הראשון כבר היה בידיים שלנו, אבל בדקה ה-84 רוברט ארנשו השווה והוריד אותנו למקום השני. עדיין, הכרטיס לרבע הגמר הובטח.

וויילס המסע של נבחרת פורטוגל פרק 2

ברבע חיכתה לנו אחת המשוכות הקשות ביותר בטורניר, נבחרת איטליה החזקה עם טוטי, נסטה, קנבארו, טומאסי ומונטלה. כריסטיאנו רונאלדו כבש משחק רביעי ברציפות, הפעם מהנקודה הלבנה, אבל פאביו קנבארו השווה כעבור שבע דקות, אחרי מהלך שבסיומו ריקרדו קרבאליו הורחק והשאיר אותנו בעשרה שחקנים. ג'ונתן בינוטו העלה את האיטלקית ליתרון במחצית השנייה ולמרות הרחקתו של מונטלה בדקה ה-67, לא הצלחנו לפרוץ את הגנת הברזל של קנבארו ונסטה והודחנו כבר ברבע הגמר, לעיני הקהל הביתי שלנו.

איטליה המסע של נבחרת פורטוגל פרק 2

טורניר מאכזב מאוד מבחינתנו, שהתחיל בציפיות לזכייה בתואר והסתיים עם הפסד לנבחרת איטליה, שהמשיכה עד לגמר מול וויילס וזכתה באליפות אירופה.

גמר איטליה המסע של נבחרת פורטוגל פרק 2

מלך השערים

כריסטיאנו רונאלדו כבש בכל אחד ממשחקי אליפות אירופה, והוסיף עוד שישה שערים בסה"כ במשחקי ההכנה. אחרי היורו הוא עבר ללא אחרת מאשר ריאל מדריד. ללא ספק, עושה רושם שהילד הצעיר יהפוך לאחד מכוכבי העתיד של פורטוגל, ואולי גם של הכדורגל העולמי.

השחקן המצטיין

מכוכב העתיד לכוכב ההווה. לואיס פיגו היה השחקן הטוב ביותר בנבחרת במהלך היורו. 7 בישולים בסך הכל (ארבעה במשחק מול ספרד), ציון ממוצע של 8.50 ובעיקר, הרבה מנהיגות, כפי שמצופה מקפטן הנבחרת. חבל שהוא לא זכה להניף את התואר בליסבון, אבל אולי הוא עוד יעשה זאת בטורניר הבא שלו, שכנראה יהיה האחרון במדי נבחרת פורטוגל.

דגל פורטוגל

גביע העולם 2006 בגרמניה – הפורטוגלים באים!

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג'ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח