מכבי תל אביב – לשמור על הרעב

הצטרפו: טל בן חיים הבלם, אבי ריקן, אלי דסה, שלומי אזולאי.

עזבו: שרן ייני, ראדה פריצה, מהראן ראדי, דן אייבינדר, ברק לוי, גאל מרגוליס, בן רייכרט (ברוך שפטרנו מעונשו של זה).

מה עדיין חסר לקבוצה:

חלוץ מרכזי – לא שהתפקוד של זהבי בתור חלוץ רע, הבעיה היא שבחלקים רבים במשחק חסר למכבי מחץ וחלוץ יכול לשדרג את ההתקפה בדיוק כפי שעשה פריצה כששיחק, מה גם שאם זהבי לא משחק, ההתקפה אנמית ולא מצליחה להגיע למצבי הבקעה.

בלם – נכון להיום למכבי יש שלושה בלמים בכירים שכנראה ישחקו ברוטציה בין אירופה לליגה בארץ, להוציא את טיבי שמראה יציבות, טל בן חיים עושה המון טעויות וקרלוס גארסיה, שלא נהיה צעיר יותר, מתקשה לעמוד בקצב ולכן מכבי צריכה בלם מנוסה שיוכל להתמודד עם המהירות והפיזיות של השחקנים האירופאים.

שוער – חואן פאבלו הוא שוער סביר, יש טובים ממנו ויש פחות טובים ממנו. אם מכבי רוצה להשתדרג היא חייבת להביא שוער טוב יותר ולהשאיר את חואן (כמובן אם יסכים) כשוער שני. לא יכול להיות שבקבוצה שהושקעו בה כל כך הרבה כספים, השוער השני יהיה ילד בן 17 ללא כל ניסיון ומבלי לפגוע בכבודו, אפשר לשלוח אותו לכמה עונות התחשלות בקבוצה אחרת כדי שידע להביא את היכולות (שכנראה הן מצויינות אם העלו אותו לקבוצה הבוגרת בגיל כזה) לידי ביטוי גם במצבי לחץ או מול קהל עויין.

כדאי לשים לב ל: אבי ריקן. שחקן שמהמשחק הראשון שלו לא מפסיק לרוץ, נמצא בכל מקום, נלחם על כל כדור והכי חשוב, התחבר מהר מאוד למועדון ולאוהדים.

ערב המשחק האחרון של עונת 2014/2015 כינסה מכבי תל אביב מסיבת עיתונאים בה הודיעה כי פאקו אייסטרן לא ימשיך לעונה נוספת. האוהדים קיבלו את הבשורה ברגשות מעורבים. חלקם שמרו לו חסד על טראבל ראשון וזכייה בכל תואר אפשרי והחלק השני המשיך לבקר את סגנון המשחק הלא אטרקטיבי. בשורה התחתונה קיץ שלישי ברציפות שמאמן חדש מגיע לקריית שלום. מצד אחד זה לא בריא ופוגע בהמשכיות ומצד שני גורם לשחקנים להבין שהם צריכים להוכיח את עצמם שוב – לא עניין שאפשר לזלזל בו אחרי זכיה בכל התארים.

ג'ורדי קרויף הצליח לשמור על רוב הסגל ואם נוציא לרגע את פרשת בן רייכרט, קיץ שקט יחסית עבר על מכבי תל אביב בגזרת הרכש. החיזוק שהובא לקבוצה ייתן אפשרויות נוספות למאמן, אבל האתגר הגדול ביותר של הקבוצה יהיה לשמור על המתח של השחקנים בשתי מסגרות במקביל – שלב בתים אירופאי (בתקווה ליגת האלופות) ומאבק ליגה. לפני שנתיים סוזה הצליח, בעזרת רוטציה חכמה ושיתוף מלוא הסגל, להגיע להשגים באירופה מבלי לפגוע בהצלחה בליגה, אך אין זה אומר שגם יוקאנוביץ יצליח, במיוחד כשליגת האלופות (במידה ותהיה רלוונטית) תגרור ירידת מתח גבוהה עוד יותר. אם חוליית הקישור, בהנהגתם של נוסא איגבור וגל אלברמן, תמשיך להוציא ליריב את הכדורים מהרגליים, טל בן חיים החלוץ ואבי ריקן ימשיכו לרוץ ללא הפסקה וערן זהבי ימשיך להיות ערן זהבי, המשימה בהחלט אפשרית.

הימור על מיקום בסיום העונה: 1-2

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח