מה עובר על עוסמאן?

ב25 באוגוסט 2017, הקריירה של עוסמאן דמבלה נראתה על דרך הבטוחה להצלחה. הצרפתי בן ה-19, שרשם עונה נהדרת במדי בורוסיה דורטמונד (רבע גמר ליגת האלופות, גביע גרמני, נבחרת השחקנים הצעירים של ליגת האלופות, נבחרת העונה בבונדסליגה ורוקי השנה בבונדסליגה), חתם בברצלונה תמורת 105 מיליון אירו ובכך הפך לשחקן השני היקר בהיסטוריה, הצרפתי היקר בהיסטוריה ולרכישה הכי יקרה של שחקן מתחת לגיל 20. נראה היה שדמבלה מצא לעצמו בית באחד המועדונים הכי טובים בעולם, מה כבר יכול להשתבש?

Credit to the Facebook page of FC Barcelona

ביום ראשון, ה-11 בנובמבר 2018, צפה עוסמאן דמבלה מהיציע בקאמפ נואו בקבוצתו מפסידה 4-3 לריאל בטיס אחרי שספג עונש משמעתי על איחור למשחק מול אינטר ועל הברזה מאימון. האוהדים טוענים שהוא לא מתאים לרמה של בארסה, דידייה דשאן, מאמן הנבחרת הצרפתית, טען שהוא לא מתאמץ מספיק ובשיחה עם פפ סגורה, המנהל המקצועי של המועדון, נאמר לו "תתאפס ותתחיל להשקיע, או שתמצא את עצמך בחוץ".
הקריירה של דמבלה מרגישה תקועה במקום, ננסה לנתח את הגורמים לכך.

 

עלייה מהירה מדי

אחת התחושות העיקריות סביב דמבלה היא שהוא קפץ מהר וגבוה מדי. רק לפני שנתיים הוא שיחק בראן, קבוצת מרכז טבלה בצרפת, משם עשה את הדרך לדורטמונד, מועדון בעל מוניטין בפיתוח שחקנים צעירים, לעונה אחת בלבד ומיד אחר כך נחת במועדון הפאר מקטלוניה. מסתמן שההתקדמות הייתה מהירה מידי בשביל הכישרון הצעיר והדבר פגע בהתפתחות שלו כשחקן וביכולת שלו להשתלב בקבוצה.

דמבלה
Credit to the Facebook page of FC Barcelona

 

פציעה ששינתה את הכול

כשדמבלה הגיע לבארסה, ציפו ממנו להרבה. גם בגלל תג המחיר המופרז שלו וגם בגלל העובדה שהוא הגיע על תקן המחליף של ניימאר, אחד השחקנים שהיה שחקן מפתח בקבוצה והעזיבה שלו הותירה חור בהרכב. הפציעה שלו לארבעה חודשים 8 ימים בלבד לאחר הופעת הבכורה שלו במדים הכחולים אדומים, אכזבה אוהדים רבים ושבועות לאחר החזרה שלו לאימונים הוא נפצע פעם נוספת לארבעה שבועות. לבסוף, כבש דמבלה את שער הבכורה שלו במועדון רק ב14 במרץ 2018, כששה חודשים לאחר הופעת הבכורה שלו. בהעדרו, התגבש בבארסה הרכב שרץ, מה שהיקשה עליו להשתלב גם לאחר חזרתו לכשירות מלאה.

 

חוסר סבלנות

בתחילת העונה הנוכחית ברצלונה, קבוצת פאר בה הצלחות צריכות להגיע כאן ועכשיו, הציבה לעצמה מטרה ברורה: לזכות בליגת האלופות ולשבור את ההגמוניה של היריבה המושבעת באירופה. המאמן ארנסטו ואלורדה חיפש את ההרכב החזק ביותר שיוכל לרוץ ביחד אל עבר הגביע עם האוזניים הגדולות. תחילה דמבלה נראה כמי שיכול להוות בורג בהרכב הזה: הוא כבש שער ניצחון בסופר-קאפ הספרדי נגד סביליה, שער ניצחון במשחק החוץ הקשה בויאדוליד, שער ניצחון במשחק חוץ מול ריאל סוסיאדד וגם שער נהדר בליגת האלופות מול פ.ס.ו איינדהובן. אלא שאז התחילו בעיות. בארסה הפסיקה לנצח ודמבלה לא נראה טוב – לא נראה מספיק מפוקס על המגרש וכתוצאה מכך הרבה לטעות ולאבד כדורים. בהתאם לכך, איבד את מקומו בהרכב, תחילה לפליפה קוטיניו ואחר-כך למלקום וראפיניה. לקינוח הגיע העונש ההשעיה מול בטיס. אולי קבוצה מדרג קצת יותר נמוך הייתה מאפשרת לכישרון הצעיר להמשיך להתפתח תחת פחות לחץ.

 

אז מה הלאה?

מספר שעות לאחר השיחה המדוברת עם פפ סגורה, החלה לרוץ שמועה בקרב עיתונים בריטיים שליברפול מגששת לגביו. בהחלט ייתכן כי עזיבה באופן כללי תהיה הפתרון הכי נכון עבור השחקן ובפרט, יכול מאוד להיות שהוא יתאים יותר לקבוצה המתבססת על מהירות ומתפרצות כמו ליברפול. עם זאת, בבארסה יודעים שהם מחזיקים בידיהם יהלום לא מלוטש, שחקן מהיר ומוכשר שלא יודע להגיד מה הרגל החזקה שלו וברור לכולם שיהיה בטופ העולמי. לא בטוח שהאמרה "הוא לא מתאים לשיטה" רלוונטית לגביו, כל שחקן ברמתו יכול להתאים לכל שיטה עם התאמות נכונות ועל צוות האימון מוטלת המשימה למצוא כיצד הצרפתי, שזכה בגביע העולם רק לפני 4 חודשים, יוכל להשתלב בקבוצה ולהפוך לשחקן שכולם מצפים ממנו להיות.

דמבלה
Credit to the Facebook page of FC Barcelona
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח