מהליגה החמישית לליגת האלופות – עונה 3

שתי עונות, שתי עליות ליגה. בוסטון יונייטד הקטנה כבר נמצאת בליגה השלישית באנגליה, בדיוק בחצי הדרך. גם העונה המטרה שלי גבוהה בהרבה מההישארות בליגה שההנהלה רוצה – עלייה לצ'מפיונשיפ דרך המקומות הראשונים או דרך הפלייאוף.

בוסטון יונייטד לוגו
(לחץ להגדלה)

רכש

לשמחתי הצלחתי לשמור בקיץ על כל שחקני ההרכב והשחקנים החשובים בספסל, ואלו ששוחררו היו שחקנים מעומק הספסל כמו פיטר גיין ושון בארי. מסע הרכש שלי היה צנוע הפעם וכלל ארבעה שחקנים בלבד- שלושה מהם בהעברה חופשית. לי פאולר, הקשר האחורי הצעיר של קובנטרי, היה היחיד שהגיע בתשלום של 120 אלף פאונד. החלוץ הוולשי טומי מוטון והבלם זאטייה נייט הגיעו ללא תמורה, כמו גם אחד מגדולי הכדורגלנים באנגליה, פול גאסקוין. "גאזה" אמנם כבר בן 36 והנתונים שלו לא מרשימים, אך לא יכולתי לוותר על התענוג של לאמן את אחד השחקנים שהכי אהבתי בתור ילד. מי יודע? אולי עוד יפתיע אותי.

מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 3 גאזה
(לחץ להגדלה)

מהלך העונה

שתי העונות הראשונות התחילו גרוע ובאמצע העונה התהפכו והסתיימו כמוצלחות. גם הפעם פתחנו בהפסד לפטרבורו במחזור הראשון, אבל אז רצף של חמישה נצחונות הוביל אותנו לצמרת הגבוהה כבר בשלב מוקדם של העונה. הפסדים לשפילד יונייטד, וויגאן ובלקפול לא הצליחו לעצור את הריצה המטורפת לעבר הליגה השנייה, ולחודש ינואר הגענו בעמדה מעולה- המקום הראשון. למרות שלא הצלחנו בגביעים השונים והודחנו כבר בשלבים המוקדמים, נדמה שה-4-4-2 הקלאסי ששיחקתי מהרגע הראשון במסע, ממשיך לעבוד גם בליגה השלישית.

מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 3 מערך
(לחץ להגדלה)

שנת 2004 נפתחה עם כמה ניצחונות מרשימים שביססו את מעמדנו בצמרת, כמו 5-0 על קארלייל, 4-1 על אוקספורד ו-5-1 על ראשדן. טונטון זולה מוקוקו ודניאל נארדיילו כבשו בצרורות, נואלס והאקרבי בישלו במספרים דו ספרתיים ואפילו גאסקוין תרם מהספסל לא פחות משבעה שערים ושישה בישולים. פציעה ארוכה של צ'רנו סמבה פגעה קצת בקבוצה, שהייתה לאורך כל העונה ההתקפה הכי טובה בליגה, וכמה הפסדים מעצבנים הורידו אותנו למקום השלישי ערב המחזור האחרון. למרות ניצחון 3-0 על רדינג, פטרבורו ושפילד וודנסדיי ניצחו גם במשחקים שלהן ושלחו אותנו לפלייאוף. את העונה סיימנו במקום השלישי, נקודה בלבד מעלייה אוטומטית ועם 101 שערי זכות בליגה. מדהים.

מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 3 טבלה
(לחץ להגדלה)

שחקן העונה

הפעם שחקן העונה הוא גם מלך השערים. טונטון זולה מוקוקו, אגדת המנג'ר בן ה-20 בלבד, היה המנוע מאחורי הקבוצה וגם מלך הכיבושים שלה עם 27 שערים בכל המסגרות. נארדיילו כבש 25 וסקוט האקרבי סיים כמלך הבישולים עם 18.

זולה מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 3
(לחץ להגדלה)

מהלך הפלייאוף

המשחק הראשון בחצי גמר הפלייאוף היה בקארדיף. אחרי מחצית מאופסת צ'רנו סמבה העלה את בוסטון ליתרון עם שער חוץ חשוב, אך שני שערים כואבים בדקות 89 ו-90 הפכו את התוצאה ושלחו את קארדיף עם יתרון קטן לגומלין, אליו הגענו עם הגב לקיר. האורחת הייתה הראשונה לכבוש ממש עם הירידה למחצית, אך בחצי השנה של המשחק הייתה רק קבוצה אחת על המגרש. שלושה שערים של נואלס, נארדיילו ומוקוקו בתוך רבע שעה הפכו את התוצאה ושלחו אותנו למשחק הגמר בוומבלי.

אצטדיון וומבלי, 36 אלף צופים. המשוכה- האדרספילד. מחצית חלומית של בוסטון סיימה את הסיפור כבר בדקה ה-45. סמבה כבש ראשון, נארדיילו שני בפנדל וזולה כבש צמד שסגר סופית את ההזדמנות של האדרספילד לחזור. המחצית השנייה הייתה גראבג'טיים אחד ארוך, שבמהלכו גאזה נכנס וקיבל את סרט הקפטן במשחקו האחרון בקריירה, רגע לפני שהוא הופך לעוזר המאמן שלי. האדרספילד כבשו שער ניחומים בדקה ה-90, שלא ממש עזר להם. הם עדיין יהיו בליגה השלישית בעונה הבאה, בעוד 'עולי הרגל' עלו לליגה השנייה, הצ'מפיונשיפ.

מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 3 גמר
(לחץ להגדלה)

 

לכל הטורים בסדרה

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג'ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח