מהליגה החמישית לליגת האלופות – עונה 1

אחד האתגרים היותר גדולים ומאתגרים במנג'ר הוא לקחת קבוצה חצי מקצוענית מהליגות הנמוכות באנגליה ולהפוך אותה לקבוצה הטובה בעולם. בדרך כלל מדובר במסע ארוך, מייגע, שלא מתאים לכל אחד אלא רק למכורי המנג'ר האמיתיים. באופן מפתיע, עבדכם הנאמן מעולם לא ירד אל מעבר לליגה השנייה באנגליה, אבל כמו לכל דבר, תמיד יש פעם ראשונה, והפעם הזו הגיעה.

הליגה החמישית באנגליה, ליגת ה-Conference, חיכתה לי. הפעם לא חיפשתי עדכונים אלא הלכתי על הנתונים של המשחק המקורי מ-2001. חיפשתי קבוצה שתענה על הצרכים שלי ומצאתי את בוסטון יונייטד: הצבע הכתום משך אותי, אבל גם ריבוי שחקני הנוער שבסגל ובעיקר (לאחר מחקר קצר) האתר ועמוד הפייסבוק הפעילים מאוד של הקבוצה. התחברתי אליה מיד ויצאתי לדרך.

בוסטון יונייטד לוגו
(לחץ להגדלה)

רקע

בוסטון יונייטד היא הקבוצה הבכירה של העיירה הקטנה בוסטון במחוז לינקולנשייר שבמזרח אנגליה. משם יצאה לפני כמה מאות קבוצה קטנה של עולי רגל לכיוון "העולם החדש". העולים התיישבו בעיר נמל בצפון מזרח ארה"ב וקראו לעיר על שם העיירה ממנה באו- בוסטון. מכאן מגיע הכינוי של בוסטון יונייטד- "עולי הרגל". הקבוצה משחקת ב'יורק סטריט גראונד' המונה 8771 מקומות, אבל רק 1826 מתוכם הם מקומות ישיבה. קלאסי.

רקע מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 1
(לחץ להגדלה)

בסגל בוסטון לא חיכו לי שמות מוכרים. הכוכב הגדול של הקבוצה הוא קשר כנף בשם גאז מרפי ויש כמה שחקנים שנחשבים בעלי פוטנציאל סביר כמו הבלם פול אלנדר, הקשר האחורי סיימון ראסק וצמד החלוצים המהיר דריל קלייר ודייוויד טאון. סגל חסר אבל מספיק חזק לעמוד במטרה שההנהלה הציבה לי, מקום טוב במרכז הטבלה. אבל לי זה כמובן לא הספיק וכיוונתי גבוה יותר- מקומות 1-3 המקנים עלייה לליגת הרביעית. תקציב ההעברות עמד על לא פחות מ-400 אלף פאונד, סכום גבוה יחסית לקבוצה ברמות הללו, ועם זה יצאתי לחפש שחקנים זולים וטובים לליגות הנמוכות.

סגל מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 1
(לחץ להגדלה)

רכש

צוות הסקאוטינג שלי הורכב מאדם אחד בלבד עם נתונים נמוכים מאוד. אז חיפשתי לבד שחקנים חופשיים שיגיעו ללא עלות, או שחקנים צעירים מליגות גבוהות יותר שניתן להביא בסכומים נמוכים. הרכש הגדול והיקר היה השוער הצעיר מנוריץ', רוברט גרין, שלימים יהפוך לשוער נבחרת אנגליה. על גרין שילמתי לא פחות מ-120 אלף פאונד. רמי שעבן, המצרי-שוודי מהליגה השוודית, הגיע בזול להיות השוער המחליף. קארל פלטשר הבלם/קשר הגיע מבורנמות' ומצ'לטנהאם שבליגה השלישית הבאתי שני מגנים- המגן השמאלי ג'יימי ויקטורי והמגן הימני ואגדת המנג'ר, מייק דאף. פרט אליהם החתמתי לא מעט שחקנים חופשיים: שחקני ההגנה דומיניק סטודלי, גרג או'הלוראן וההולנדי מרטין אדאמס, הקשר הצעיר בן ה-17 דייוויד פוקס והחלוצים שון בארי ודניאל נארדיילו בן ה-18, תוצר מחלקת הנוער של מנצ'סטר יונייטד.

רכש מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 1
(לחץ להגדלה)


מערך

הלכתי על מערך אנגלי טיפוסי, 4-4-2 קלאסי, בלי הרבה חוכמות והתחכמויות. ויקטורי ודאף אמורים לסייע באגפים מהחלק האחורי, פוקס הוא הקשר היצירתי במרכז וארבעה חלוצים מהירים ישחקו ברוטציה. את המנטליות השארתי על Normal, כלומר לא התקפי ולא הגנתי, סגנון המסירות הוא ישיר (Direct) כמה שפחות מסירות וכמה שיותר לחפש את השער, וכמובן סגנון משחק אגרסיבי ומהיר עם תיקולים חזקים ויציאה מהירה למתפרצות. טקטיקה אנגלית כבר אמרתי?

מערך מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 1
(לחץ להגדלה)

מהלך העונה

אחרי מחנה אימונים בן שישה משחקים בצפון אירלנד וגיבוש תמונת ההרכב, התחלנו את העונה עם ניצחון ביתי חלק 2:0 על טלפורד יונייטד (קלייר ואדאמס). לאחר מכן הגיע רצף של חמש תוצאות תיקו בשישה משחקים שהסתיים בהפסד הראשון העונה, 2:1 בחוץ לסטליברידג' משער בדקה ה-90. בחודש אוקטובר החלה התאוששות שנמשכה עד אמצע ינואר וכללה תוצאות מרשימות כמו ניצחון 4:1 על דונקאסטר (שלושער של נארדיילו) ו-4:0 על ווקינג. בחודש ינואר כבר הייתי במקום שבו רציתי להיות – שלוש הגדולות, עם כרטיס לליגת הרביעית. בינתיים הספקנו לעבור שני סיבובים בגביע האנגלי, אך להיכנע בסיבוב השלישי לקובנטרי מהצ'מפיונשיפ.

גביע מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 1
(לחץ להגדלה)

בינואר החתמתי שלושה שחקנים: פיטר גיין הקשר מלינקולן, סקוט האקרבי, מי שנחשב בסיבוב הראשון לשחקן המצטיין בליגה, וצ'רנו סמבה בן ה-16 ממילוול, מגדולי שחקני המנג'ר בכל הזמנים. סה"כ סגרתי את הרכש לאותה עונה עם הוצאות של חצי מיליון פאונד בדיוק, שהתאפשרו בין היתר בזכות מכירת שחקנים בינואר, כמו טאון החלוץ והקשר ג'יימי קוק, שנמכרו בסכומים גבוהים לקבוצות מהליגה השנייה.

העונה המשיכה להתנהל על מי מנוחות, ולמרות איבוד המקום הראשון לדאג & רד לאחר הפסד 2:0 במשחק העונה, הכרטיס לליגה הרביעית היה בכיס שלנו לאחר שהצלחנו לפתוח פער סביר מהמקום הרביעי. גם כשהפער הצטמצם מעט לאחר הפסד למארגייט, הכל היה תלוי בנו ושלושה מחזורים לסיום הבטחנו את כרטיס העלייה לאחר ניצחון 4:2 על בארנט בבית. את העונה סיימנו במקום השני עם 80 נקודות, שלוש פחות מהאלופה דאג & רד. המשימה הושלמה.

טבלה מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 1
(לחץ להגדלה)

 

עליית ליגה מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 1
(לחץ להגדלה)


השחקן המצטיין

המגן השמאלי ג'יימי ויקטורי הגיע מצ'לטנהאם תמורת 28 אלף פאונד בלבד, קיבל את סרט הקפטן בזכות Influence 20 והפך לא רק לבאנקר בהגנה, אלא גם לאחד השחקנים ההתקפיים הטובים בקבוצה כשתרם שבעה שערים ו-11 בישולים.

ויקטורי מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 1
(לחץ להגדלה)

מלך השערים

מלאכת כיבוש השערים התחלקה בין מספר רב של שחקנים, אבל מעל כולם היה נארדיילו הצעיר שכבש 17 שערי ליגה ב-25 הופעות בהרכב. את העונה הוא פתח כחלוץ הרביעי בסגל, אך מהר מאוד הפך לחלוץ הבכיר בבוסטון.

נארדיילו מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 1
(לחץ להגדלה)

מה הלאה?

לקראת העונה הבאה בליגה הרביעית ברור לי שיש צורך בחיזוק הסגל ובהחתמת שחקנים בעלי ניסיון. כבר בינואר החתמתי שני שחקני בוסמן מעולים שאמורים לאפשר לי להיאבק על העלייה לליגה השלישית כנגד כל הסיכויים. אפשר לסמן 'וי' אחד מתוך ארבעה במסע של בוסטון לפריימרליג.

לכל הטורים בסדרה

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג'ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח