למרות מה שכולכם חושבים, פאקו צריך להמשיך

בשנים האחרונות קרה דבר טוב לכדורגל הישראלי, קוראים לו "מה שקרה למכבי תל אביב". יש לזה הרבה סיבות, ג'ורדי קרויף הוא אחת מהן.

תשאלו כל אוהד מכבי אם הוא שמח מהאליפות הזאת והוא יענה לכם שככה ככה. למה? בגלל הרמה הם יגידו לכם. אני מסכים, מכבי אכן קבוצה משעממת, אבל כל אוהד ומבקר צריך גם לזכור את הדברים הטובים – מכבי לקחה טרבל, הגיעה לסוף העונה בכושר ובדריכות שהספיקו כדי לפרק את ב"ש בגמר, שמרה על הבית ללא הפסד לכל אורך השנה, הפסידה הכי מעט בליגה (4 פעמים בלבד עד להבטחת האליפות), מחזיקה בהפרש שערים של 40+, לפחות 6 שחקנים נתנו עונה מדהימה והיו גם משחקים עם כדורגל מצוין. אני בטוח שיש עוד דברים ששכחתי.

אני מאמין בפאקו. אני מאמין בגלל שלא הוא בנה את הקבוצה ולכן היא לא מתאימה למערך שהוא כל כך מאמין בו. כתוצאה מכך קרו 2 דברים: האחד, לא היה לו חלוץ אמיתי כל השנה. השני, העמדה הכי חשובה במערך (הקישור האחורי) לא מאוישת בצורה מספיק טובה. מיטרוביץ' עושה עבודה נהדרת בהכנסת כדורים לרחבה ובלעדיו יכול להיות שמכבי הייתה מבקיעה פחות, אבל בהגנה הוא עושה עבודה בינונית. לראדי יש את מה שצריך אבל הוא בעונה לא טובה. איגיבור תעלומה, זה עוד יכול לקרות איתו אבל כרגע הוא נראה מגושם ולא מספק את הביצועים המצופים מרכש כזה. אלברמן הוא שחקן נשמה ואין לי משהו רע להגיד עליו ואיינבינדר זו לא הרמה שמכבי צריכה.

המערך הזה שפאקו כל כך מאמין בו הוא מערך מצוין. נכון שכל הקבוצות בארץ הבינו אותו והן באות ומתגוננות ולפעמים מצליחות להבקיע את הגולים שלהן ומדי פעם אפילו גם לנצח. אז מה? ככה קבוצות קטנות משחקות נגד קבוצות טובות מהן, שימשיכו כך. בסוף המירוץ מכבי לוקחת אליפות ועוד בלי חלוץ ובסיוע של קישור אחורי בינוני.

בשנה הבאה מכבי חייבת לשחק באירופה ושם, כקבוצת אנדרדוג, היא לא צריכה לשחק כדורגל יפה והמערך של פאקו אמור להיות יעיל יותר במשחקים האלה. שלושה קשרים אחוריים, שאחד מהם נשאר מאחור ועוד שניים שתומכים 50/50 בהגנה ובהתקפה, שני שחקני כנף וחלוץ אחד טוב. זאת השיטה שבה מכבי צריכה לשחק באירופה נגד קבוצות מנוסות ממנה.

פאקו לקח את כל התארים בישראל השנה, נקודה. הוא עדיין לא קיבל את הצ'אנס להראות מה הוא שווה באירופה. קשה לאמן קבוצת כדורגל ובטח אחת עמוסה בכוכבים כמו מכבי. לא כל אחד יכול לבוא אחרי הקיץ הקשה שהיה פה עם "צוק איתן" וההדחה מהמפעלים האירופיים ולהרים את הקבוצה חזרה למעלה ובטח שלא לקחת אליפות שלישית ברציפות (אפילו בליגה הישראלית). צריך בשביל זה אופי חזק ומאמן אינטיליגנט, עם מילה חזקה, הדורש כבוד ואמונה בצדקת דרכו.

כמו פאקו אייסטרן.

אה ואתה חייב, אבל פשוט חייב מבטא ספרדי, עדיף כפול ושיהיה עם הרבה חריף.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח