לכובע שלי שלוש פינות – פרויקט דירוג שלושערים – ערן זהבי

בכדורגל, לעתים יחסית נדירות יש רגעים מיוחדים שגורמים לכל אוהד ממוצע לתפוס את הראש או לקום ולמחוא כפיים. זו יכולה להיות מספרת, שער מחצי מגרש או אפילו עצירת פנדל בדקה ה-90.

אחד מהרגעים המיוחדים שהספורט הזה מציע, הוא כששחקן כובש שלושער (או Hat- trick), כי לא רק שהוא עשה משהו טוב היום, הוא גם עשה אותו שלוש פעמים.

בייל מספרת
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

בעברית ברור מאוד למה קוראים לזה שלושער, אבל מאיפה הגיע השם Hat-trick? המונח מגיע במקור ממשחק הקריקט – כאשר המגיש פוגע עם הכדור ב"וויקט" בשלוש זריקות רצופות, נהוג להוציא לכבוד המאורע כובע לאוהדים ולאספנים. בכדורגל המשמעות היא ששחקן כובש במשחק אחד שלושה שערים. אם הגדיל וכבש אחד ברגל ימין, אחד בשמאל ואחד עם הראש, זה נקרא "שלושער מושלם".

שלושער תמיד יהיה אירוע גדול, גם אם הוא מגיע במשחק גארבג' בסוף עונה ובמיוחד אם במשחק חשוב או בטורניר גדול ועוזר לקבוצה ולא רק לסטטיסטיקה האישית של השחקן. לא ארוכה הרשימה של השחקנים שכבשו הרבה שלושערים, אבל יש כמה כאלו שסיפקו לנו מספיק רגעים כאלו בשביל שנוכל אפילו להשוות ולדרג אותם – אחד מהם הוא ערן זהבי.

רק החודש הוא כבש שלושער שפוצץ בגאווה את כולנו (טוב, רובנו) ונשאר בכל הכותרות ימים שלמים, מה שגרם לי להיזכר בפעמים קודמות שהוא חווה ימים כאלה. זהבי כבש מעל עשרה שלושערים בקריירה שלו ולכן החלטתי לדרג את החמישה הגדולים ביותר. לא אכניס רביעיות וגם לא צמד במשחק ראשון ועוד גול בגומלין (אהם באזל). ההשוואה תיקח בחשבון את דרגת הקושי של השערים עצמם, היריבה שממול ובעיקר את חשיבות המשחק והמעמד.

 

מקום 5 –  גוואנז'ו אברגרנדה VS גוואנז'ו ר.פ.

02.03.2018, הליגה הסינית – מחזור 1
תוצאה: 5-4 לגוואנז'ו ר.פ

מחזור פתיחה בליגה הסינית, גואנז'ו ר.פ הצנועה של זהבי מתארחת בדרבי אצל האלופה המכהנת – גוואנז'ו אברגרנדה. המשחק היה מאוד פתוח ומלא טעויות מכל הכיוונים, אך היה אחד שבלט מעל כולם – ערן זהבי, שכבש שלושער וקבע 5-4 צמוד שסימן לסינים שהוא מכוון לזכייה בתואר מלך השערים שנה שנייה ברציפות.

זהבי כבש בצרורות בסין בעונה וחצי שלפני ובהרבה מקרים השערים לא עזרו והקבוצה שלו סיימה בתיקו או הפסד, אך במקרה הזה ערן התעלה על עצמו בדרבי החשוב והשאיר את הכבוד בצד הכחול של העיר.

בגלל שהמשך העונה של הקבוצה לא היה טוב וגם ערן לא סיים כמלך השערים בסופה, שלושער זה נכנס "רק" למקום ה-5

ערן זהבי
חוגג עוד כיבוש בסין Credit to "Guangzhou R&F FC" Facebook page

 

מקום 4 – מכבי תל אביב VS מכבי חיפה

21.5.2016, ליגת העל – מחזור 36
תוצאה: 6-0 למכבי תל אביב

"אף אחד לא יוכל להגיע למספרים האלה", הכריז רמי וייץ בשידור כשזהבי שם את השלישי שלו וקבע את שיא השערים לעונה אחת – 35.

במחזור הנעילה ומשחק הפרידה מבלומפילד, מכבי תל אביב אירחה את מכבי חיפה ובמקביל באר שבע את בני סכנין בטרנר. מכבי היתה חייבת איבוד נקודות של באר שבע בשביל לסיים את המשחק הזה עם אליפות והיא אכן באה לעבוד ופירקה את מכבי חיפה 6-0 עם שלושה שערים ובישול של זהבי.

למרות הופעה ענקית של השחקן והקבוצה, השערים לא עזרו משום שבאר שבע ניצחה את בני סכנין וזכתה באליפות.

ערן זהבי - ליגיונר החלומות - סיכום חודש ינואר
כמעט שלושער אליפות Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

 

מקום 3 – סלובקיה VS ישראל

14.10.2020, ליגת האומות – מחזור 4
תוצאה: 3-2 לישראל

"מה אני אגיד לך?! האיש הזה כל פעם מרגש אותנו מחדש" (עמיחי שפיגלר).

כמה ימים בלבד לאחר שהחמיץ בדו קרב פנדלים נגד סקוטלנד ונבחרת ישראל הודחה מהפלייאוף עלייה ליורו, הנבחרת טסה לסלובקיה למשחק בליגת האומות, כאשר ניצחון עשוי להשאיר את הנבחרת בדרג השני של המפעל. המשחק לא התפתח טוב, כאשר בירידה למחצית הסלובקים מובילים 2-0 וזהבי ודאבור נתפסים רבים בירידה לחדר הלבשה.

כאשר היה נראה שהדרך למטה סלולה, ערן עלה למחצית השנייה במוד שונה וכבש "שלושער מושלם" עם טיל מ-20 מטרים כגול נצחון.
עם שערים אלו ערן השווה את מספר הכיבושים בנבחרת ליוסי בניון ושייע פייגנבוים.

ערן זהבי, נבחרת ישראל
קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל

 

מקום 2 – ישראל VS אוסטריה

24.03.2019, מוקדמות יורו – מחזור 3
תוצאה: 4-2 לישראל

"איזה משחק ענק לכוכב מספר אחד של הכדורגל הישראלי" (נדב יעקבי)

"שלושער! ענק! פשוט פשוט ענק!…… ממש זהב" (בנימין נתניהו). אם ראש הממשלה מתקשר אליך אישית כמה דקות לאחר שריקת הסיום, כנראה שעשית משהו טוב.

ללא ספק אחד מהנצחונות הכי גדולים של הנבחרת בעידן האחרון. למרות שער ראשון לאורחים, ערן משווה בדקה ה-34 עם נגיחה אחרי הרמה מדויקת של דסה. ממש לפני הירידה למחצית, כדור חופשי של נאתכו מוצא שוב את הראש של זהבי, שמכניס את הכדור לרשת וקובע מהפך.
בדקה ה-55 זהבי בועט ברגל שמאל טיל מחוץ לרחבה לחיבורים וקובע שלושער ע-נ-ק.

למה מקום 2?
בגלל היריבה הקשה, בגלל שהמשחק הזה החזיר את התקווה והאמונה בנבחרת אחרי שנים של כשלונות ובגלל שגם רוב שונאיו קפצו מאושר בגולים שלו.

למה לא מקום 1?
כי למרות משחק ענק שייזכר לשנים, בסופו הוא לא תרם כדי להעפיל ליורו וכי גם הקמפיין הזה המשיך רע והסתיים באכזבה גדולה.

 

 

מקום 1 – הפועל תל אביב VS מכבי תל אביב

17.03.2014, ליגת העל – מחזור 26
תוצאה: 3-2 למכבי תל אביב

"זהבי עושה את החיתוך עכשיו" (יהורם ארבל)
"בדש תן לי עוד כדור אחד אני גומר ת'משחק" (ערן זהבי)

משחק שהוא תסריט מהוליווד וזהבי הוא הכוכב, המפיק והבמאי ביחד. בדקה ה- 89 הפועל עוד מובילה 2-1 וטל בן חיים סוחט פנדל ואפילו לא חושב שנייה לפני שמביא את הכדור לזהבי, שעושה את ה- 2-2. כאשר כולם מופתעים ומסופקים שהצליחו להשוות ב- 10 שחקנים, ערן ניגש לברק בדש ואומר לו "תן לי עוד כדור אחד ואני גומר את המשחק", שעונה לו "נגמר המשחק! מה יש פה לגמור?" אבל ערן יודע.

ואחרי מסירה מרושלת של דגני, הכדור מגיע לבדש, שאכן מעביר מסירה קצרה לזהבי, שבנגיעה מגלגל לפינה את השלושער הכי גדול בקריירה שלו (בינתיים) וחותם את התוצאה לאחד הדרבים הגדולים בהיסטוריה של העיר.

למה מקום ראשון?
כי זה דרבי, כי זה מהפך בדקה ה-93, כי זה בעשרה שחקנים
כי הניצחון הזה תרם לזכייה באליפות בסוף אותה העונה.

 

חושבים אחרת ממני? הגיבו את דעתכם

ובינתיים…אעבור ואדרג את הטובים ביותר מתוך 46 (!!!) השלושערים של מסי.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח