לוקה טרומפלדור מודריץ'

לא פשוט לכתוב על שחקן שכולם מכירים ומעריכים. כמעט בלתי אפשרי לחדש. ועדיין, הרבה זמן מתבשל אצלי הרעיון לכתוב על לוקה מודריץ', שהוא הקשר הטוב בעולם בעיניי. הזכייה שלו בתואר קשר העונה באירופה, נתנה לי דחיפה נוספת להקליד את אשר במוחי ובליבי.

לוקה מודריץ'
Credit to "Luka Modrić" Facebook page

ריאל מדריד היא הקבוצה הטובה ביותר כיום בכדורגל האירופי והקישור שלה הוא חלק מרכזי בדומיננטיות שהיא מציגה. קרוס הנהדר מדייק במסירות באחוזים מפלצתיים, תומך בהתקפה, מבשל ומייצר שערים ממצבים נייחים. קאסמירו הפעלתן הוא הגרסה המודרנית של קלוד מקאללה בקישור האחורי. הוא גם מוסיף תרומה להתקפה ויודע לקרוע רשתות כשצריך, כפי שבופון חווה מקרוב בגמר האלופות. קובאצ'יץ מסתמן כדבר הגדול הבא ובשל לכל משימה שעומדת בפניו. אפשר להזכיר גם את איסקו שהוא אחד השחקנים הטובים בעולם כיום, על אף שהוא משחק בעמדה התקפית יותר. השנה גם נוספו עוד שני שחקנים לקישור העמוק והאיכותי: הרכש החדש, סאביוס, והמושאל ששב הביתה, יורנטה. אך מכל סוללת הכוכבים הזאת בקישור, מודריץ' נמצא רמה אחת מעל.

במאי האחרון הייתי בסנטיאגו ברנבאו בחצי גמר ליגת האלופות, בניצחון של ריאל על אתלטיקו מדריד (3-0). כמובן שהשחקן הראשי בהצגה היה רונאלדו, שכבש שלושער והבטיח למעשה את המקום בגמר. את זה לא היה ניתן לפספס. אך אותי הרשימה לא פחות ההופעה של לוקה מודריץ׳ באותו משחק. כשקרבחאל ואחר כך נאצ׳ו שהחליף אותו עלו לתמוך בהתקפה, זה היה מודריץ׳ שירד לחפות עליהם. הוא היה בימין ואחר כך בשמאל. למטה ולמעלה. וכמו שאומרת הקלישאה – בכל מקום על המגרש. הכושר הגופני שלו והאחריות על המגרש, הופכים את הצפייה בו לדבר מהפנט. בנוסף, הוא כל הזמן מנחה ומדבר עם השחקנים. פחות מוחצן מרונאלדו וראמוס, אבל מנהיג לא פחות דגול מהם.

לוקה מודריץ'
Credit to "Luka Modrić" Facebook page

נתקלתי לאחרונה בציטוט מפורסם של טרומפלדור שהוא ההגדרה המושלמת בעייני למודריץ' – ״חסר גלגל? אני הגלגל. חסרים מסמר, בורג, גלגל תנופה? קחו אותי. צריך לחפור באדמה? אני חופר. צריך לירות? אני חייל. משטרה, רופא, עורך דין, מורה, שואב מים? בבקשה, אני עושה את הכל. אין לי פרצוף, אין פסיכולוגיה, אין רגשות, אין לי אפילו שם. אני האידיאה הטהורה של שירות, מוכן לכל, אינני קשור בשום דבר. אני יודע רק ציווי אחד – לבנות״. וזה בדיוק ההסבר מי הוא מודריץ'. צריך חילוץ במרכז השדה? הוא יחלץ. צריך לחפות על המגנים שעוזרים להתקפה? הוא יחפה. צריך מישהו שיעשה עבירה ויעצור מתפרצת? הוא יעשה את העבירה. צריך להבטיח את הזכייה בגמר האלופות במהלך אישי ובישול גאוני? מודריץ' יעשה את זה.

אז כשנספר לנכדים שלנו על הקבוצה האגדית בלבן, נזכיר את הכוכב הגדול רונאלדו, את מרסלו שמגדיר מחדש את תפקיד המגן, את החתוליות של נאבס, הניצוצות של אסנסיו ואיסקו, הדבקות במטרה של ראמוס וכמובן את השחקן שהוא "האידיאה הטהורה של השירות" – לוקה מודריץ'.

לוקה מודריץ'
Credit to "Luka Modrić" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח