להיות או לחדול: לקראת מכבי תל אביב- ארמאני מילאנו

המחזור ה-11 של היורוליג ייערך הערב ובו מכבי ת"א תארח את ארמאני מילאנו (21:00, היכל מנורה מבטחים ביד אליהו) למשחק שנצחון בו הוא לא חשוב, אלא בגדר חובה. לאחר ההפסד האכזרי ביום שישי האחרון בולנסיה, צנחו הצהובים למאזן שלילי של 7:3 וכל הפסד נוסף יכול פשוט להקטין את סיכויי ההגעה להצלבה לאפסיים.

היריבה, מנגד, עם שלושה משחקים חסרים, עקב קורונה בקרב יריבותיה, צועדת עם מאזן 3:4 חיובי ולצד משחקים בהם נראה שהקבוצה עמוסת הכוכבים של אטורה מסינה מראה את הפוטנציאל שלה, יש משחקים בהם זה נראה מאוד רחוק משם.

בצהוב יערוך בכורה העונה ביורוליג הקפטן ג'ון דיברתולומיאו, החוזר מפציעה. לעומתו, עמרי כספי, שגם הוא חזר לפרקט נגד הפועל חיפה, עדיין יישאר מחוץ לסגל, לאחר שבמכבי החליטו לא לסכן אותו ולהחזיר אותו לעניינים בהדרגה, מחשש לפציעה נוספת. מי שעוד ייעדר הוא סנדי כהן, בגלל תקרית משמעתית עם המאמן ספרופולוס במשחק מול הפועל חיפה ביום שני.

לאוהד הצהוב הממוצע בעייה גדולה הערב, עקב ההתנגשות עם משחק הכדורגל של מכבי ת"א מול ויאריאל במסגרת הליגה האירופית. מחצית אחת מהשניים (הראשונה של הכדורסל והשנייה של הכדורגל) מתנגשות. מצד שני, בגלל הקורונה נחסכה להרבה אוהדים הדילמה של לאיזה מהמשחקים ללכת, כי מדובר בשני משחקי בית…

 

הכר את היריבה

ארמאני מילאנו ידועה בתור הקבוצה שכל שנה משקיעה יותר בהבאת כוכבים וכל שנה מתרסקת מחדש. העונה נבנה שם סגל כל כך איכותי, שנראה שאין הרבה סיכוי שהאיטלקים מבירת האופנה של העולם לא יראו את ההצלבה מבפנים. לסגל של סרחיו רודריגס, ולדימיר מיצוב, קיילב טרזוצקי,ג'ף ברוקס, אנדראה צ'ינצ'יאריני ואקס מכבי, מייקל רול, הצטרפו מלקולם דילייני, שאבון שילדס, שנותן תפוקה נהדרת עד כה של מעל 12 נקודות למשחק, שחקן הפנים הותיק, קייל היינס, אלוף אירופה עם צסק"א ואולימפיאקוס, ג'יג'י דאטומה, זאק לידיי וקווין פאנטר. המאמן הוא, כאמור, אגדת הכדורסל האיטלקית, אטורה מסינה.

מילאנו היא אחת מקבוצות ההתקפה הטובות ביורוליג, עם כמעט 83 נקודות למשחק (לעומת 78 של מכבי) ואחת מהקבוצות עם אחוזי השלוש הטובים ביורוליג (מעל 40)

מכבי - מילאנו
קרדיט תמונה: אתר היורוליג

 

שיעור היסטוריה:

מאז שנת 2000 המאזן של הצהובים מול מילאנו חיובי מאוד ועומד על 12-6 לזכותם. מכבי גם ניצחה עשרה משנים עשר המפגשים האחרונים. ביד אליהו המאזן חד וחלק: 9-0 למארחת. בואו נקווה שזה לא יישבר דווקא הערב.

בעונה שעברה במפגש ביד אליהו התפתח משחק צמוד ועצבני, ממש לא יפה לעין, בו חניכיו של יאניס ספרופולוס היו חדים יותר מחניכיו של מסינה וניצחו 63:69

בהיסטוריה ה"עתיקה " יותר מילאנו זכורה משנות השמונים, בהם ניצחה פעמיים ברציפות, אז עוד בשמה הישן, טרסר מילאנו, את מכבי בגמר גביע אירופה.  קן בארלו הגדול שיחק בגמר הראשון מבין השניים (1986/7) בשורות מילאנו ובשני(1987/8) בשורות הצהובים.

 

מכבי-מילאנו
קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

 

המפתחות של מכבי ת"א לנצחון:

  • לשלוט בריבאונד: אחד היתרונות שיש למכבי ת"א על מילאנו. הצהובים קוטפים כחמישה ריבאונדים יותר למשחק (35 לעומת 30). ככל שהיתרון הזה יצטמצם סיכויי האורחים לניצחון גדלים וכמובן להפך.
  • קליעה לשלוש: הכלל הידוע: מכבי תל אביב נמצאת מעל 40 אחוז לשלוש בנצחונות ומתחת ל 33 בהפסדים. כמובן שזה לא עזר בולנסיה בשישי האחרון, אבל זה בגדול הכלל.
  • לתקוף את הגארדים של היריבה: שחקני הפנים של מילאנו גדולים, עבי בשר וחזקים מאוד. יהיה קשה מאוד להאנטר את ז'יז'יץ' לחפור עליהם בצבע. הגארדים, לעומת זאת, רכים למדי ולא שומרים גדולים. את רול, רודריגס, פאנטר ושות' חובה על הגארדים של מכבי לתקוף באגרסיביות ולחדור עליהם בכל הזדמנות.

 

ולתחזית:

על פניו מילאנו בכושר טוב מהצהובים. אני מצפה למשחק צמוד שיתפתח בהיכל. העונה כבר ראינו שבמשחקים הצמודים לא כל כך הולך למכבי. לצערי כך יהיה גם הפעם. מילאנו תנצח בהפרש של סל או שניים והלוואי ואני טועה.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א

הספסל הצהוב צוהל אחרי עוד שלשה
קרדיט: האתר הרשמי של מכבי ת"א
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח