לא מגיע לה?

גם טרם המשחק אתמול וגם אחריו, נשמעים קולות בנוגע לכך ש"לא מגיע להפועל לרדת", "ההחלטה נתקבלה בבית הדין ולא בצורה ספורטיבית", "הפועל תחסר לליגה". מסכים, הפועל קבוצה חשובה, עם היסטוריה, מסורת וקהל לא רע בכלל, אבל להלן כמה עובדות שאולי פרחו (או נמחקו בכוונה) מזכרונם של כמה מהסניגורים:

  1. להפועל תל אביב הורידו 9 נקודות, מה שהוריד אותה מהמקום ה-9 למקום האחרון. האם זה פוגע בספורטיביות של מאבק ההישרדות? לא! הפועל תל אביב השיגה את 9 הנקודות הללו, ואולי גם עוד כמה, באמצעות שחקנים שרכשה/השאילה/שכרה מכסף שלא היה לה. לכן, את היתרון שהושג באופן "ספורטיבי" לכאורה, השיגה הפועל באמצעות פיזור צ'קים בלי כיסוי והשגת יתרון בלתי הוגן על שאר יריבותיה.
  2. הפועל תל אביב השכילה שלא לנצח את הקבוצה הכי חלשה בליגה בפער – הפועל כפר סבא – פעמיים!
  3. בכל קונסטלציה שתסדרו את 5,000 השחקנים שעברו בסגל של הפועל תל אביב השנה, תמצאו סגל טוב יותר מאשקלון וכפר סבא, וכנראה שגם מאשדוד ורעננה.
    אלטמן, הפועל תל אביב
    Credit to "Hapoel Tel Aviv FC" Facebook page
  4. בניגוד לרובן המוחלט של קבוצות הפלייאוף התחתון, להפועל יש קהל, אחלה קהל שבעולם, שנתן לה את כל התמיכה והשקט להצליח (כן, למרות שהיו כמה כאלה שעצרו בוולפסון בדרך לים בשישי האחרון).
  5. למרות כל הדיבורים שלהם על כמה הם בטוחים בעצמם, הפועל תל אביב לא השכילה לנצח בשני המחזורים האחרונים – פעם אחת את המתמודדת הישירה מולם (שהייתה קרובה יותר לנצח מאשר הפועל) ופעם שנייה קבוצה ששורף לשחקנים שלה כשהם רצים כי הם כבר שלושה חודשים בים.
  6. אני די בטוח שאין בן אדם אחד במדינה, לרבות מנחם קורצקי, שמעמידים מולו מסדר זיהוי והוא מצליח לזהות מי שחקן הפועל ומי לא, ואין שום קשר בין לשחקנים האלה למועדון או לאוהדים. ירידת הליגה היא הזדמנות בעיקר להעיף את כל השומן שהצטבר להפועל באזור הוולפסון, ולהביא שחקנים, מאמנים והנהלה שאשכרה יתחברו לסיפור של המועדון.
  7. בהמשך לנקודה הקודמת – תחושתי האישית היא שרכבת השחקנים והצוות המקצועי בוולפסון גרמה בעיקר לאובדן זהות. אם הפועל הייתה נשארת, מי היה חתום על מסע ההישארות ההירואי הזה? מי הוא היובל נעים שלהם? אין. אולי זו הסיבה שהם מוצאים עצמם עכשיו בליגה הלאומית.
    הפועל תל אביב, ברשצקי
    Credit to "Hapoel Tel Aviv FC" Facebook page
  8. אם הפועל תל אביב לא היו יורדים, היו מתמודדים נגד הירידה גם שנה הבאה וגם שנה אחריה, כי אין שחקן שפוי וראוי שיחתום שם. ירידת ליגה אולי סוף סוף תאפשר להם להיבנות מחדש, במיוחד ברמת חשבון הבנק וההתחייבויות.
  9. מדובר בשנה שנייה ברציפות שבה קבוצת כדורגל בליגת העל פושטת רגל באמצע העונה. לכל מי שמאשים את ההתאחדות, בית הדין, כבירי, הקדוש ברוך הוא – למה אתם לא מדברים על הבקרה התקציבית? הגוף הראשון שהייתי מוריד אותו ליגה בכל הפיאסקו הזה.

למרות כל זאת, ולמרות שאני רק חצי מסכים עם היתרונות שבירידה לליגה הלאומית, יש לי תחושה שהפועל תצא נשכרת מכל הסיבוב הזה ותחזור יציבה יותר וחזקה יותר.

קהל הפועל תל אביב
באדיבות דף הפייסבוק:"Hapoel Tel Aviv FC – מועדון הכדורגל הפועל תל אביב"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח