כל חילוף בצבע – סיכום המשחק המרכזי

אל סמי עופר הגיעו הערב מכבי חיפה ובית"ר ירושלים כששתיהן נמצאות בסיטואציה דומה. שני המועדונים הגדולים האלו מתמודדים עם לא מעט עליות וירידות בשנים האחרונות. נדמה ששתי הקבוצות עדיין עורכות ניסויים שונים ומשונים, בחיפוש אחר הנוסחה המנצחת. על הקווים של הירוקים נמצאים רוב מאס ואיתי מרדכי, שימלאו את מקומו של פרד רוטן שעזב את הספינה החיפאית השוקעת בשבוע שעבר. מנגד, את הירושלמים מנהיג ניר קלינגר, שחוזר למגרש הביתי הקודם שלו, שבועיים לאחר שעזב את הקבוצה שלקחה לבית"ר ירושלים את גביע המדינה בטדי.

ביתר ירושלים מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגות לכדורגל

הבדל משמעותי בהרכב הירושלמי היא הבחירה של קלינגר לחזק את ההגנה הלא יציבה של בית"ר ירושלים, שללא ספק אחראית למיקומה האחרון בטבלה, עם ספיגה של 19 שערים עד כה. טל כחילה חוזר להרכב אחרי תקופה בספסל וערן לוי מקבל גם הוא הזדמנת בין 11 הפותחים. ללוי יש הרבה מה להוכיח למאמן החדש לאחר שהקודם לא נתן בו אמון. אותו קלינגר, לא התלהב בתחילת העונה כשלוי הוצע להפועל חיפה אותה אימן באותה העת. עכשיו, כששניהם כאן יחד, יהיה מעניין לראות כיצד נבנה ביניהם אמון.

מנגד בצד הירוק – החליטו צמד המאמנים הזמניים לספסל את החלוץ ההולנדי מיכאיל קרמר שלא עומד בציפיות כבר מתחילת העונה. נראה שבחיפה מתחילים להבין שהבעיות נושבות מכיוון הולנד. במקומו של קרמר עולה שון ויסמן, שחקן בית שגם כבש את שער היתרון לזכות הירוקים. או שמהמרים נכון בחיפה, או שמבינים באמת מה צריך לשנות. וזה עובד. לפחות עבד במחצית הראשונה.

 

עכשיו אגיד דבר שלא אמרתי הרבה זמן. מכבי חיפה נראתה כמו קבוצה ב-45 הדקות הראשונות. זה לא רק גול היתרון של שון ויסמן מבישול נפלא של שלומי אזולאי בדקה ה-37, זה כל הארגון מהדקה הראשונה של המשחק. גם הירידה של דוס סנטוס בעקבות פציעה והעלייה של ריינן בדקה ה-27 לא שינו יותר מידי ולא הכניסו את הירוקים לפניקה. נראה שיש סדר, וזה בניגוד קיצוני למה שקרה בבית"ר ירושלים. המערך של קלינגר לא עושה את העבודה, ההגנה עדיין איטית ומבולגנת. טל כחילה מציל גול בטוח, אבל מעבר לזה אפשר לומר שלא הרבה השתנה. ערן לוי, שהזכרתי קודם ככזה שצריך להצדיק את מקומו בהרכב, מתעסק בעיקר בוויכוחים עם השופט ובמסירות חסרות רגש שלא מגיעות ליעדן.

 

ואז הגיע בוזגלו

כבר אמרתי שאני לא אוהבת להכתיר, אבל מאז שנכנס מאור במחצית השנייה במקום עוז ראלי הכל השתנה. חיפה המסודרת שהזכרתי במחצית הראשונה נותרת המומה כשבית"ר עולה למהפך מבעיטה חופשית של בוזגלו (61) ועוד שער מדהים של אינברום (66) שנכנס כמחליף במקום ערן לוי. אינברום שסופסל לאחר רצף משחקים לא מוצלחים במיוחד, מוכיח שהיצירתיות שלו קריטית לירושלמים במשחקים מבולגנים מהסוג הזה. שני החילופים שערך קלינגר מוכיחים את עצמם כנכונים ושני המחליפים הם אלו שמשנים את הכל.

מאור בוזגלו ערן לוי ועידן ורד

לסיכומו של דבר, נראה שבית"ר ירושלים מתחילה להתעורר. למרות שהורגש חסרנו של דן אייניבינדר והמחצית הראשונה הייתה מבולגנת למדי, הצהובים הצליחו להתארגן מחדש במחצית השנייה כאילו זה משחק אחר לגמרי. בחיפה, שחוותה ניצחון ליגה שני במחזור הקודם מול הפועל תל אביב, הגיעו רעבים ונשארו עם טעם מר.

קהל ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגות לכדורגל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח