ייאמר להגנתם | ההגנה של מכבי תל אביב מנצחת לה עוד משחק בספרד

ספרד נחשבת מדינה שמכבי תל אביב לא מנצחת בה הרבה. אבל בשנתיים האחרונות, מדובר בנצחון הרביעי של הצהובים על אדמת ספרד מתוך שמונת המשחקים האחרונים והסך הכל מאזן 5:6 חיובי מול הספרדיות בשנתיים האלה.

רק ביום חמישי העליתי את התהייה איך הצליחה מכבי להפסיד לוילרבאן, כשהצרפתים ביום של 3/13 לשלוש. עכשיו המצב אותו דבר רק הפוך. אני תוהה איך הצליחה מכבי לנצח בברצלונה, ביום של 3/15 שלה לשלוש, כשידוע שזהו אחד המפתחות המשמעותיים ביותר של הצהובים בין הפסדים לנצחונות.

ברצלונה-מכבי
קרדיט תמונה F.C. Barcelona

 

יאניס ספרופולוס חזר אתמול למה שהביא לו נצחון באותה ספרד בדיוק לפני שבוע: ה-ג-נ-ה. חכמה ובלתי מתפשרת. כזאת שמביאה טראפ על שחקן כשהוא בפינה ותוקעת את ההתקפה של ברצלונה, יחד עם הליכה אגרסיבית לריבאונד הגנה, שכרגיל קצת התרופפה ברבע האחרון ובעיקר בדקות הסיום, אבל ככלל עבדה בצורה נהדרת (הצהובים ניצחו בריבאונד 32:35, בחסימות 1:6 ובמדד מצטבר 57:89). ניקולה מירוטיץ', למשל, עם ממוצע המדד הגבוה ביורוליג, הוגבל ל 12 נקודות בלבד ולמדד 20, שעל פניו זה לא רע, כי הוא עדיין סיים עם דאבל דאבל, אבל בכל זאת למירוטיץ' זו הופעה פושרת ומדד הנמוך בכחמש נקודות מהממוצע שלו עד אתמול. ניק קאלאתס הוגבל לארבעה אסיסטים בלבד, כחצי מהממוצע שלו. גם הצוות המסייע לא בא לידי ביטוי: האנגה ואוריולה סיימו ללא נקודות ואברינס רק עם שלוש…

קרדיט תמונה F.C. Barcelona

 

מהצד השני, צריך לומר ביושר שברצלונה, כמו באסקוניה לפני שבוע, סבלה מחסרון של שחקן מרכזי (ברנדון דייויס) וגם שיחקה מאוד לא חכם ולידיים של הצהובים. כמובן שקצת מזל לא מזיק וכששחקן כמו קייל קוריץ', עם ממוצע של כ-70 אחוז מחוץ לקשת, קולע רק 3/8, כשההחטאות שלו חופשיות לגמרי, זה בטח עוזר.

מכבי כבר עם נצחון שלישי מארבעת משחקי היורוליג האחרונים, דבר שרק מדגיש כמה ההפסד לוילרבאן היה מרגיז ומיותר. בלעדיו הבור שנפער בהתחלה כמעט היה נסגר לחלוטין.

 

בכל זאת, ככלל יש מגמת שיפור בצהוב, אבל כדי שדברים ייראו עוד יותר טוב, עדיין יש הרבה עבודה. כמו למשל, למנוע מאנטה ז'יז'יץ' ללכת לאיבוד לחלוטין. לספרופולוס יש בעיה עם ההגנה של הקרואטי והפעם, לראשונה העונה, הוא פתח בלעדיו בחמישייה וראו זה פלא, הבור הרגיל שמכבי ת"א נכנסת אליו בתחילת כל משחק לא נפער הפעם. בכל זאת, יש לז'יז'יץ' יתרונות רבים בהתקפה וגם בהגנה יש דרכים להחביא אותו והמאמן היווני של אלופת ישראל יהיה חייב למצוא את הדרך לשלב אותו, כי אחרת זה פשוט בזבוז של משאב יקר. אי אפשר יהיה לטחון את האנטר 30 דקות כל ערב ואי אפשר להרשות לעצמנו לאבד את ז'יז'יץ'.

ברצלונה-מכבי
קרדיט תמונה F.C. Barcelona

 

טיילר דורסי מחפש עדיין יציבות. אתמול זה כבר הגיע לשיא חדש, כשבאותו משחק היו לדורסי דקות נהדרות מול דקות שהוא פשוט חירב את המשחק של הצהובים.

מכבי גם חייבת ללמוד לשלב את ווילבקין בצורה שהוא כן יבוא לידי ביטוי התקפית, אבל לא יפגע בשטף המשחק הקבוצתי. בינתיים נראה שזה חייב להיות או ככה או ככה. אמש בברצלונה הכוכב קלע 7 נקודות בלבד ולא מצא את הקצב שלו בהתקפה ומצד שני היה בעל המדד הגבוה בצהוב (15) ומסר 6 אסיסטים. אם ספרופולוס יצליח לגרום לו לתת מספרים כאלה באסיסטים, רק עם עוד עשר נקודות למשחק, הצהובים יהיו על הסוס.

ברצלונה-מכבי
קרדיט תמונה F.C. Barcelona

 

דראגן בנדר נתן את משחקו הטוב ביותר בצהוב העונה וכמובן אי פעם, אולי בהשפעת זה שהבין שהוא נשאר, כפי הנראה, עד לסיום העונה. עכשיו צריך לראות אם יהיה לזה המשך. מכבי כולה מחכה להמשכיות חיובית. שני משחקי הבית הקרובים נגד פנאתינייקוס וזניט הם כמובן משחקים שחובה לנצח. אם אכן כך יהיה, יש אור בקצה המנהרה. הפסד אחד או שניים במשחקים הללו והאור היה רק הרכבת שמגיעה לדרוס אותנו…

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי תל אביב בכדורסל.

ברצלונה -מכבי
קרדיט תמונה F.C. Barcelona
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח