יחי ההבדל הקטן /גדול

כשמועדון אחד מאלה ששיחקו אתמול ראה הזדמנות להציל פתיחת עונה רעה והלך על זה בכל הכח והמועדון השני לא עשה כלום באותה סיטואציה, כך נראה בדיוק ההבדל גם בין הקבוצות על המגרש. 

אל תטעו בהפרש שבע הנקודות בלבד שהיה בין הקבוצות אתמול. המשחק לא היה כוחות.  פנר פתחה פער כל אימת קצת על הגז. ההפרש לא היה גבוה, כי הטורקים שיחקו בהילוך שני.  גם כשמכבי התקרבה זה היה נראה במקרה.

עד לפני חודש וקצת פנרבחצ'ה ראתה את מכבי ת"א מלמטה בטבלה.  ואז היא החלה לנצח ולנצל את השחקנים הנהדרים שיש לה.  מאותו רגע, שנוצר סיכוי לעלות בכל זאת לפלייאוף, הטורקים הלכו על זה בכל הכח.  הם הביאו את מרקו גודוריץ', שנתן להם בדיוק את האקסטרה שהם היו צריכים ומאז הם בלתי עצירים.  שבעה ניצחונות רצופים.  משהו שבמכבי, שלא השיגו העונה יותר משני נצחונות ברצף, רק יכולים לחלום עליו…  עכשיו החתימו בפנר גם את אוקווין.  ככה זה שנלחמים על הכבוד והיוקרה של המועדון.  במכבי ההנהלה משדרת שהעונה לא מעניינת (פדרמן אמר את זה בקולו)  ובגלל נזקי הקורונה ויתרו לחלוטין על חיזוק ותיקון הליקויים.  ולא, טי ג'יי קליין לא נחשב לחיזוק ליורוליג.  הוא הובא לליגה.  רוצים עוד הבדל?  לורנזו בראון.  מכבי חיזרה אחריו במרץ בקיץ ובסופו של דבר הוא הלך לפנר ומכבי קיבלה את ג'ונס.  כמה חסר שחקן כזה לצהובים ראינו אתמול.  חכם, חזק, שומר מצויין ויודע מתי לתקוף את הסל.  כל מה שאין למכבי.

פנרבחצ'ה -מכבי
קרדיט תמונה : פנרבחצ'ה

יאניס ספרופולוס שוב טעה אתמול בקבעונותיו הרגילים של חילופים וחלוקת דקות עליה החליט מהבית.  קלויארו במשחק שבו הוא לא נראה בהתקפה והיה קונוס בהגנה, קיבל עדיין 25 דקות.  לעומת זאת, הרכז היחיד שלו בסגל, כריס ג'ונס, קיבל חמש דקות, בלי קשר למשחק, כי ככה ספרופולוס החליט.

הלאה, נמשיך: טיילר דורסי היה נהדר נגד ריאל מדריד, נכון?  אז למה לא היה במשחק הזה תרגיל אחד שיפנה אותו לקליעה?  בלייזר נתן דקןת טובות דווקא בעמדה ארבע ברבע השני?  נחזיר אותו לעמדה שלוש בשלישי.  בכלל, רבע שני טוב של מכבי ובתחילת רבע שלישי עולה חמישייה שונה לגמרי, זו שפתחה את המשחק ועשתה נזק, כדי לעשות שוב נזק ולהרוס את הכל…

אנטה ז'יז'יץ' הולך ונעלם ממשחק למשחק.  ארבע נקודות וריבאונד אחד(!!!!) היו לקרואטי הענק,  שפשוט הולך ודועך.  מול הקו הקדמי של הטורקים, לא משהו מאוד אימתני, היה מקום ללכת אליו יותר.  אבל שחקני מכבי כבר מזמן לא סומכים עליו ולא מוסרים לו. ואז מקבלים פשוט בול עץ גדול במגרש, שלא יעיל בהתקפה ויוצר בורות בהגנה.

פנרבחצ'ה - מכבי
קרדיט תמונה: פנרבחצ'ה

ואותה הגנה היתה פשוט רכה, חסרת תיאום וחסרת יעילות.  חילופים מאוחרים בהרבה רגעים, שמירה רכה, הכל הפוך מהאגרסיביות שהיתה דרושה לנצח במשחק כזה.

בסופו של דבר, לפנרבחצ'ה יש 12 שחקנים שמסוגלים לעלות ולשחק ברמה הדרושה ביורוליג.  למכבי יש אולי חמישה-ששה כאלה.  זה מה שעושה את ההבדל.  זה מה שיעשה כנראה את ההבדל בין הקבוצות שייכנסו לפלייאוף, לבין מכבי שתשאר לדעתי בחוץ.


הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל 

פנרבחצ'ה - מכבי
קרדיט תמונה: פנרבחצ'ה
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח