יומן האליפות של צרפת – פרק 2

לפרק 1

צרפת מנצחת ויוצאת עם 3 הנקודות, אולם מה שיזכרו מהמשחק הזה תהיה, ככל הנראה, השפעת הטכנולוגיה החדשנית. שופט הולך לווידאו ומשנה החלטה, יש פנדל! גם טכנולוגיית קו השער התערבה וכך זכתה צרפת בשני שערים שהביאו את הניצחון.

במבחן התוצאה צרפת עמדה. קרדיט לעמוד הפייסבוק Fifa World Cup

ניצחון בהפרש שער אחד בלבד לא הפתיע אותי, צפיתי שילך קשה נגד האוסטרלים הקשוחים וכך היה. לטריקולור יש קושי משמעותי בייצור התקפות במשחק מסודר וכאשר עלו עם שלישייה מהירה בחוד התחננו ממש בפני האוסטרלים שיחזיקו בכדור, שיצאו קדימה ואז יוכלו הצרפתים להביך אותם עם מעבר מהיר מהגנה להתקפה. בפועל, האוסטרלים מיעטו לאבד כדורים ואם איבדו הסתערו מיד וכך החבורה של דשאן כמעט ולא הצליחה לייצר שום דבר לאורך כל המשחק.

מה שבכל זאת הציל את הצרפתים היה בדיוק אותו נשק בו השתמשה נבחרת עדיפה אחרת שהתקשתה אתמול. אצל אורוגוואי זה היה קבאני ואצל צרפת ז'ירו ששימש כפיבוט אליו נזרקים כדורים והוא מסיט אותם למצטרפים מאחור. לאורוגוואי זה הספיק ליצירת מצבים והעברת המומנטום לצד שלהם, צרפת השיגה כך את השער השני שלמעשה הכריע את ההתמודדות. הכניסה של ז'ירו כמובן אינה מפתיעה, אלא דווקא במקום מי הוא נכנס. גריזמן הוא הכוכב הכי גדול של הנבחרת הזאת וגם במשחק לא טוב שלו הייתי מצפה לראות אותו על הדשא כשצרפת צריכה שער.

מעל כולם גריזמן, חייב להיות על הדשא. קרדיט לעמוד הפייסבוק Fifa World Cup

הכישלון של דשאן עד כה הוא שאחרי כמה שנים בתפקיד הוא עדיין לא מצליח למצוא הרכב ושיטה בהם הוא מאמין בלב שלם. אנחנו רואים כל מיני שינויים ממשחק למשחק ומה שאולי הכי בולט בצרפת זו חוסר הזהות. הנבחרת עדיין לא יודעת איזה כדורגל היא רוצה לשחק. בתוך כך, פוגבה ממשיך לשוטט רחוק מדי מהשער. גם ביורו 2016 וגם בשתי העונות האחרונות במנצ'סטר יונייטד כל האוהדים רואים פוגבה טוב יותר באזור הרחבה ומתבזבז סביב עיגול האמצע. קאנטה, שהיה דווקא די טוב היום, הוא כמעט בלתי נחוץ במשחק כזה בו ליריבה אין שום יומרות לצאת קדימה, אבל אם כבר משחקים עם קאנטה, למה לא לשחרר את חבריו לקישור לעמדות קדמיות יותר? למרות שלוש הנקודות כמובן שיש סיבות לדאגה ונורות אזהרה מהבהבות באדום בוהק.

הטעות של אומטיטי מצריכה התייחסות מיוחדת, למרות שאין הרבה לומר על מהלך ביזארי שכזה. למה הרים את ידיו כך? במשחק אתמול בין ספרד לפורטוגל ראינו את השוער הטוב בעולם בטעות אומללה והיום את בלמה המוביל של אלופת ספרד בטעות נוספת. כן, זה קורה לטובים שביותר. כדי שצרפת תוכל ללכת עד הסוף היא תצטרך כמובן לא רק את הברק משחקני ההתקפה, אלא גם ריכוז מקסימלי של שחקני ההגנה. שמות נוצצים לבדם לא יספיקו בשביל הגביע.



מונדיאל הוא טורניר ארוך, צריך להיכנס אליו אט אט. ראינו כבר אלופות שפתחו רע יותר מצרפת. מה שהטריקולור צריכים כדי להתקדם גבוה זה שהמאמן שלהם יתעורר. על דשאן להפסיק להסתנוור ממגוון האפשרויות ולהחליט עם מי הוא הולך ובאיזו שיטה. שיניע את השחקנים להיות דינמיים ומחויבים יותר ממה שראינו בשעת צהריים מוקדמת נגד אוסטרליה ולמעשה גם בפתיחת טורנירי הגמר הקודמים. במשחק הבא נגד פרו כבר נקבל חלק מהתשובות האם דשאן הולך עם אותו ההרכב ומערך 4-3-3 או שמא שוב משנה לאחר עוד הופעה לא מספיק משכנעת. באליפות אירופה האחרונה, לאחר משחק פתיחה לא מרשים נגד רומניה, פוגבה וגריזמן איבדו את המקום בהרכב ובמשחק לאחר מכן עלו מהספסל, קאנטה שהתחיל כבאנקר סיים מחוץ ל-11. זה בסדר, מותר לעשות שינויים, עדיף שזה לא יהיה עם הכוכבים שלך ותדע מה עמוד השדרה של הקבוצה סביבו אתה משנה. ובעיקר שהשינויים ייתנו תחושה שהם מתוכננים ומחושבים ולא שליפות אמוציונליות מהשרוול.

נתראה במשחק הבא.

צרפת אוסטרליה
קרדיט לעמוד הפייסבוק Fifa World Cup
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח