יום רע אחד – בין פפ גווארדיולה ובאטמן

אחד מספרי הקומיקס המוכרים והנחשבים אי פעם הוא "The killing joke". בספר מתואר קרב של באטמן נגד אויבו המושבע – הג'וקר. בקומיקס הג'וקר מנסה להוכיח לבאטמן דבר: שהם בעצם מאוד דומים באופי וכל מה שהבדיל ביניהם בחיים זו הסביבה בה הם גדלו.

ברוס ווין (באטמן) נולד למשפחה מאוד עשירה, גדל באחוזה עם משרתים ובאופן כללי נהנה מחיים טובים, בעוד שהג'וקר נולד למשפחה ענייה עם הורים מתעללים בעלי מחלות נפשיות וש"יום רע אחד", להגדרתו, זה כל מה שצריך כדי להפוך איש טוב לרע, זה הכול, ועל כן, הג'וקר מנסה לפגוע בבאטמן כמה שיותר, על מנת לגרום לו לאותו יום רע שישגע אותו ויהפוך אותו מגיבור לנבל.

The killing joke


זו העונה ה11 של פפ גווארדיולה על הקווים, אבל משהו מוזר בה, שונה מהאחרות. אולי כדאי להסתכל על הראיונות שלו כדי להבין מה שונה.

"ליברפול חושבים שהם איזה מועדון קטן שמנסה להילחם במפלצת. זה צבוע, זה לא נכון. הם מבזבזים 200 מיליון יורו כל שנה, הם חושבים שהם מרגשים וזה מעצבן אותי, כי זה לא נכון". את הדברים האלה אמר גווארדיולה לפני המפגש הראשון העונה בין מנצ'סטר סיטי וליברפול. בהמשך הוא טען שהוא רצה בקיץ את הארי מגוויר, אבל סיטי לא יכלה להרשות לעצמה את הקנייה הזאת. לפני המשחק בראשון האחרון הוא קרא לסאדיו מאנה "צוללן" ולמעשה כמעט בכל מסיבת עיתונאים היה לפחות ציטוט אחד על ליברפול וקלופ – על כמה הם צבועים, שקרנים, רמאים, מזליסטים ומה יקרה כשהם יזכו באליפות.

 

פעם הוא לא היה מדבר ככה. בדרך כלל הוא היה מדבר על הקבוצה שלו ועל הכדורגל שלו ועל השחקנים שלו ולא מאשים את כולם. בפסיכולוגיה אומרים שכשמנהל מפיל את האשמה על עצמו, זה סימן שהוא בטוח במה שיש לו ולא אכפת לספוג את הביקורת. כשמנהל מפיל את האשמה על גורמים חיצוניים, זה סימן שהוא יודע שהוא בבעיה והוא מנסה להדוף את הביקורות מתוך לחץ. ובכן ההתנהגות של פפ בשלושת החודשים האחרונים מלמדת הרבה על מה שהוא חושב על הקבוצה שלו.

ונחזור לקומיקס. בסוף הקומיקס, באטמן מצליח בסופו של דבר להרוג את הג'וקר, אך הסוף נשאר פתוח: האם הג'וקר הובס באופן סופי או שהוא הצליח במשימתו הסופית, לשגע את הבאטמן ולהפוך אותו לג'וקר החדש?
גם פפ הביס את אויבו המושבע, זה שהגיע מרקע קשה (מבחינת כדורגל) ופילס את דרכו למעלה, אחד שניסה לשחק לו במוח בכל הזדמנות אפשרית. היום אותו נמסיס בכלל לא נמצא על הקווים, אלא באולפן סקיי. ובכל זאת, השינוי באופי הראיונות והמקום בו פפ נמצא כרגע, מקום שבו הוא במרחק 9 נקודות מהמקום הראשון אחרי שהובס במשחק העונה ופתאום הוא כבר לא האיש הכי חכם בחדר, מעלות את השאלה: האם פפ עבר "יום רע אחד" שישגע אותו? האם לאט לאט פפ הופך לנמסיס שלו – ז'וזה מוריניו?

פפ גווארדיולה
Credit to "Manchester City" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעולה

  2. ועדיין, הוא זכה בשני אליפויות רצופות על חשבון קלופ ומוריניו… ולמי שראה את המשחק, הבין שהניתוח של פפ היה מצויין: סיטי הפסידה אמנם (היו לה מספר בעיות), אבל שיחקה בהחלט טוב מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח