טהורה לעד: מסע המנג'ר של בית"ר ירושלים – עונה 2

טבילת האש בליגת העל הוכתרה כהצלחה. מקום שני בליגה וכרטיס למוקדמות ליגת האלופות – יש. המטרה לעונת 2004/2005 – אליפות. לא פחות. זכייה בגביע או בגביע הטוטו תיחשב בונוס בלבד, כמו גם הצלחה באירופה ואולי, מי יודע, גם עלייה היסטורית לשלב הבתים בליגת האלופות.

רכש

שני שחקני הרכש מהקיץ שעבר והכוכבים הגדולים של הקבוצה, טל בנין ואיציק זוהר, חזרו לביתם (מכבי חיפה ומכבי ת"א בהתאמה) וחיפשתי מחליפים לא פחות טובים לאייש שתיים מהעמדות החשובות בקבוצה. לא פחות ממיליון יורו שולמו על גל אלברמן בן ה-21 ממכבי פ"ת, אבל הרכש הנוצץ יותר היה לא אחר מאשר הכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי, חיים רביבו. השחקן האגדי בן ה-32 סיים חוזה במ.ס. אשדוד והגיע בהעברה חופשית, כמו השוער הצעיר אוהד לויטה מהפועל כפ"ס, שהצטרף כדי לתת גיבוי לאיציק קורנפיין. עם שלושה שחקני רכש בלבד (אבל איזה רכש…), יצאנו למאבק על אליפות הליגה.

סגל טהורה לעד פרק 2

מהלך העונה

העונה נפתחה בסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות. קיבלנו את דז'וגארדן השבדית בהגרלה, ולא הצלחנו לנצח אותה במשחק הראשון בטדי, שהסתיים בתיקו 2:2 (יצחקי ורביבו לבית"ר). יצחקי העלה את הצהובים ליתרון מוקדם בגומלין בשבדיה, אבל שני שערים של המארחת במחצית השנייה גמרו את סיפור אירופה כבר בשלב הראשון. חבל.

בליגה הכל הלך טוב כבר בהתחלה, עם ניצחון 3:1 במחזור הפתיחה מול הפועל ת"א. בני יהודה הנחילה לנו הפסד ראשון במחזור השלישי ועד סיום הסיבוב הראשון הפסדנו עוד פעם אחת בלבד, 3:0 כואב למכבי ת"א בחוץ. חיים רביבו היה המלך הבלתי מעורער של הליגה בסיבוב הראשון כשכבש 17 שערים בעשרה משחקים (!), כולל רביעייה מול הפועל פ"ת ושלישיות מול סכנין ונתניה. את השליש הראשון של העונה סיימנו במקום הראשון, נקודה בלבד מעל מכבי חיפה.

במקביל לסיבוב השני, התקדמנו בגביע הטוטו עד שהגענו לגמר מול הירוקים מהכרמל. חמשת שחקני הנבחרת הצעירה (אלברמן, ברוכיאן, ארבייטמן, בירוק ויצחקי) נעדרו מהמשחק, ובהרכב חסר יצאנו לפגוש את חיפה לדו קרב על התואר הראשון העונה, שהסתיים בהפסד כואב.

טהורה לעד פרק 2 גביע הטוטו

אחרי ההפסד בגמר גביע הטוטו המשכנו במאבק נדנדה מול הירוקים בליגה. מחזור אחד בית"ר ראשונה, מחזור אחרי חיפה ראשונה. הפסדי חוץ להפועל ת"א ולחיפה במשחק העונה נתנו פור לאלופה, שהתעמק גם בסיבוב השלישי אחרי תיקו עם סכנין, בזמן שחיפה רצה לרצף של תשעה ניצחונות רצופים.

בינתיים עברנו את מכבי כפר קנא, הפועל נצרת עילית ומכבי ת"א בגביע והגענו לחצי הגמר מול מכבי נתניה, שם הרכב חסר שוב גרם להפסד ולהדחה רגע לפי הגמר הגדול.

גביע המדינה טהורה לעד פרק 2

למשחק העונה האחרון במסגרת הסיבוב השלישי הגענו עם פער של 4 נקודות מתחת לחיפה, למשחק ביתי על כל הקופה, ארבעה מחזורים לסיום. שער דרמטי של חיים רביבו בבעיטה חופשית צמצם את הפער לנקודה אחת בלבד, כש-9 נקודות נותרו בכיס. במחזור שלאחר מכן שתי הקבוצות ניצחו, אבל חיפה שמטה נקודות מול מכבי ת"א במחזור הלפני האחרון. פתאום פער הנקודה לטובת הירוקים הפך לפור נקודה לטובת הצהובים-שחורים.

אותה מכבי ת"א חיכתה לנו בבלומפילד במחזור האחרון והדרמטי, בעוד מכבי חיפה חיכתה למכבי נתניה.

בית"ר ירושלים אלופת המדינה לעונת 2004/2005!!!

טבלה טהורה לעד פרק 2
שחקן מצטיין

הפעם השחקן המצטיין הוא גם מלך השערים. חיים רביבו נתן עונה חלומית עם 40 שערים ו-19 בישולים ב-37 משחקים ותואר שחקן העונה, מלך השערים ומלך הבישולים של הליגה. ענק!

רביבו טהורה לעד פרק 2
מה הלאה?

לאחר שהאליפות הושגה, המטרה הבאה של הירושלמים היא הגעה היסטורית לשלב הבתים בליגת האלופות. הישארו מעודכנים, יהיה מרתק!

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח