חידה ושמה עומרי אלטמן

הפועל תל אביב חווה את אחת העונות הסוערות בתולדותיה. נדמה שכל הדברים הרעים עברו על האדומים העונה: סכנת פירוק והורדת נקודות, תבוסה בדרבי, החלפת מאמנים ושחקנים ועוד. כעת נדמה שלראשונה מזה זמן רב, הפועל יכולה לנשום לרווחה לאור היכולת שהיא מציגה בפלייאוף התחתון. אם האדומים ימשיכו ביכולת הזו, ההישרדות בליגה מובטחת.

יש כמה שחקנים שהצליחו להוות עוגן בעונה הנוכחית בין כל הצרות שעברו על הקבוצה. אוראל דגני מציג יכולת טובה בהגנה לאורך רוב העונה, אייל משומר הפך למגן הלוהט של הליגה, אביחי ידין מביא איתו מנהיגות וניסיון, מוטי ברשצקי מסתמן ככוכב עולה וכמובן אריאל הרוש שהשאיר במו ידיו את הסיכוי של הפועל לשרוד בליגה, כאשר שאר החלקים במערך קרטעו, אך מעל כולם נמצא עומרי אלטמן, השחקן היצירתי והפורה ביותר בקבוצה. הנתונים של אלטמן העונה מחזקים את הדברים שכתבתי. הוא מוביל את הליגה בכמות האיומים לשער עם 75 איומים לשער, הוא מלך השערים של הפועל העונה עם שבעה שערים ואליהם הוסיף שלושה בישולים, ששניים מתוכם היו במשחק האחרון נגד בני יהודה והובילו לניצחון החשוב.

עמרי אלטמן הפועל תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק "Hapoel Tel Aviv FC – מועדון הכדורגל הפועל תל אביב"

ובכל זאת, על אף העונה הטובה של אלטמן, הוא נחשב לחידה. הסיבה לכך היא שיש משחקים שאלטמן מכריח ולוקח על עצמו את המשחק גם כשכלום לא הולך לו. קבוצות שומרות עליו היטב והוא נוטה לאבד כדורים שמתסכלים את הקהל האדום. ייתכן שבשל ההבנה שמדובר בשחקן מצוין, הציפיות ממנו גבוהות יותר. בהפועל מצפים ממנו בכל משחק להפגין את היכולת שהראה במשחק האחרון נגד בני יהודה, ביצועים שכללו ירידה להגנה, מלחמה על כל כדור, כדרור מוצלח בכל פעם שניסה לעבור שחקן כתום וכמובן ראיית המשחק והפרגון שהובילו לשערים. מלבד הציפיות הגבוהות ממנו, שלא תמיד באות לידי מימוש במגרש, אלטמן משדר חוסר נאמנות. כשהספינה האדומה החלה לשקוע, הוא פלרטט עם מכבי חיפה באופן שהכאיב לכל אוהד אדום. העובדה שגם בילה את רוב שנותיו כנער במכבי תל אביב, לא מוסיפה לאמון בינו לבין האוהדים. פעמים רבות נדמה שלעומרי אלטמן אכפת בעיקר מעומרי אלטמן.

אם הוא היה מתייעץ איתי, הייתי ממליץ לו להישאר בהפועל למשך שנים רבות. בהפועל הוא קיבל את הבמה להוביל מועדון גדול בליגת העל. כעת, אחרי שעברה סכנת הפירוק ונדמה שיש בסיס שאפשר לבנות איתו קבוצה טובה לשנה הבאה, אלטמן יכול לפרוח ולהפוך לאחד הישראלים הטובים בליגה. זה עדיף לו על פני בית הקברות לשחקנים של מכבי חיפה או שחקן מחליף בהפועל באר שבע. ההצלחה בהפועל יכולה להקנות לו מקום בנבחרת ישראל, מעבר אפשרי בעתיד לאירופה וההערכה מהקהל האדום שיודע להוקיר מי שנאמן לו. אם הוא יוכיח נאמנות ויציג עוד ממה שראינו מול בני יהודה, הצלחתו מובטחת, אך במידה וימשיך לקנא בדשא של השכן ויעלה בצורה רשלנית למשחקים, הוא עוד עשוי למצוא את עצמו ברשימת ההחמצות של הכדורגל הישראלי.

עמרי אלטמן הפועל תל אביב2
קרדיט לדף הפייסבוק "Hapoel Tel Aviv FC – מועדון הכדורגל הפועל תל אביב"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח