חוגג מי שחוגג אחרון – בית"ר פותחת עוד עונה סוערת

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2018-2019, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. והפעם, דור שאלתיאל על הקבוצה המסקרנת של משה חוגג.

עונת 2018-19 בפתח והגיע השלב שבו עומדים ומסתכלים לאמת בעיניים, מתחילים לדמיין תרחישים ושואלים את עצמנו האם הפעם זה יקרה? כשהתחלתי לכתוב את הטור הזה התאריך עדיין היה 12/08 ואם לומר בעדינות התחזיות שלי לא היו אופטימיות לגבי בית"ר ירושלים של העונה הקרבה.

אלי טביב
(צילום מסך)

הסאגה סביב הספק מכירה/ספק משיכת זמן של אלי טביב לא הועילו לאווירה בקבוצה שרק דעכה ודעכה, בתוספת איומים מהבקרה והחשש הממשי לירידה לליגה הלאומית. לפני שהחל ה"מסע" הקצרצר של בית"ר באירופה, חתמתי במשפט שאומר שבית"ר ירושלים תמיד מוצאת את הדרך לעמוד על הרגליים האחוריות ולשאוג, ושאני עוד מאמינה באביר על הסוס הלבן שיבוא להושיעה. הפלא ופלא, בצהרי ה-13/08 זה קרה. ברוך הבא למועדון משה חוגג. למי שתהה אגב, חוגג לא אפשר לי לסיים את הכתיבה עד הרגע האחרון לפני פתיחת הליגה, דברים זזים בבית"ר.

על משה חוגג אני בטוחה שאין צורך להרחיב. השם שלו נשגר בפי בקושי שבועיים, אבל בתוך 24 שעות מהפעם הראשונה שצץ לחיינו אין אוהד ישראלי אחד שלא מכיר את קורותיו של הבעלים החדש. אם זה הקשר לנשיא ברצלונה, התמונות החבריות עם מסי, ההון שמוערך במאות מיליונים ואיך לא – אהדה אדוקה ועמוקה לאלופת המדינה בשלוש השנים האחרונות, הפועל באר שבע. משב הרוח המדברי הזה, שמגיע היישר מבירת הנגב לעיר הבירה ירושלים, הביא אתו הרבה אנרגיות וציפיות. כבר באותו יום שבו בוצעה רכישת המועדון התוודענו על חתימת הבלם הוותיק טל בן חיים לשנתיים בשורות המועדון, ולפתע מכבי חיפה מורידה את עניינה מהקפטן עידן ורד. תוך שבוע אחד שמותיהם של ערן לוי האקס הבית"רי ומאור בוזגלו מתנוססים בגאווה בשורות המועדון. וכמו שנאמר, ברוך הבא משה חוגג, החגיגות על משחק המילים עם השם שלך רק התחילו.

משה חוגג, ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק של משה חוגג

עכשיו נחזור טיפה אחורה, קרה כאן שינוי של 180 מעלות בן לילה, אך לבית"ר החדשה עדיין יש צורך לאסוף את שברי העונה שעברה. בואו נעשה סדר קצר בהתרחשויות האחרונות:
עזבו: בוריס קליימן, סתיו שושן, איתי שכטר, קלאודימיר פריירה, מרסל הייסטר, חן עזרא, שון גולדברג, עופר ורטה, חן דילמוני, דוד בויסן ואבישי כהן שהיה אמור להימנות עם רשימת החוזרים אבל כבר הספיק לעזוב. גם קרלוס קוויאר הספיק לבלות שבועות ספורים בבית וגן לפני החתמת טל בן חיים שהובילה לעזיבתו ו/או חזרתו. אף אחד לא ממש יודע.
הגיעו בינתיים: אור אינברום, איתמר ניצן, דין אקאפי, מתן פלג, טל בן חיים, אפונסו טיירה, ערן לוי, לירוי צעירי ומאור בוזגלו.

טל בן חיים הבלם
טל בן חיים הבלם. (קרדיט צילום: עמוד הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל)

הסגל הנוכחי של בית"ר ירושלים ידרוש המון עבודה וסדר מצד המאמן החדש גם הוא, גיא לוזון. אם יש טענה שעלתה לא פעם לגבי השיטה של העונה שעברה, היא… שאין שיטה. למעשה גם המקום השלישי הוגדר כצירוף מקרים כשלאורך עונה מוצלחת למדי היו לא מעט שאמרו שמתישהו זה יתפוצץ. חוסר הסדר הזה לא ימשיך להצליח לאורך זמן. ובכן, הם צדקו. מה שבית"ר בעיקר תזדקק לו העונה הוא להחזיר את האמון לצוות המקצועי ולתת לו את המושכות להוביל, אחרת אין דרך להימנע מכאוס, וזה לא משנה מי עומד בראש הקבוצה ואילו החתמות מרעישות נעשו.

אחת הבעיות המרכזיות של בית"ר הייתה ללא ספק בחלק ההגנתי. לצד היותה הקבוצה בעלת מספר שערי הזכות הגבוה ביותר בליגה (75 במספר, כששמרה על רצף כיבושים בכל משחק), היא מדורגת רביעית בשערי החובה כשספגה 51 כאלו, כשמעליה נמצאות שתי הקבוצות שירדו ליגה. אל טל כחילה ומיקי סירושטיין הצטרף טל בן חיים המנוסה שאמור להשרות שקט וביטחון על רחבת השער של איתמר ניצן.

גם עמדת השוער הייתה בעייתית בבית"ר ירושלים של העונה שעברה, כשבוריס קליימן הראה ירידה ביכולת והשוער השני סתיו שושן אכזב בכל הופעותיו. את מקומו של קליימן יתפוס איתמר ניצן שהגיע מקרית שמונה ואת עמדת השוער השני ימלא טמיר לאלו הצעיר שבשני משחקיו בגביע הטוטו הראה ביטחון ויציבות.

בגזרת המגנים נראה שיש עדיין על מה לעבוד כשאנטואן קונטה יתעכב עם החזרה למגרשים עקב פציעה ובנוסף קיים צורך למצוא תחליף ראוי למרסל הייסטר העוזב. דין אקאפי ומתן פלג, שהגיעו מהליגה הלאומית, היו אמורים להתיישב על המשבצת הזו, אך חוגג הראה נכונות לחזק את העמדה הזו במגן זר. במידה ולא יוחתם כזה, תיתכן הסבה של אחד הקשרים העודפים להגנה, כשהמועמד המוביל להסטה הזו הוא דוד קלטינס.

דוד קלטינס
קלטינס. יכול לשחק במספר עמדות
Credit to "David Keltjens" Facebook page

בקישור התווספו לסאבו, קריאף, קלטניס, בריהון, ורד וג'ורג'יניו (שלא באמת ראינו אותו בחודשים האחרונים, הוא חי?) – אור אינברום המושאל מגנט הבלגית ואפונסו טיירה שהגיע מקרית שמונה. הציפיות מטיירה גבוהות שכן הוא זכה למחמאות רבות בסגל של קריית שמונה ונחשב לשחקן מפתח. אינברום יצטרך לכפות על המקום שהשאיר חן עזרא ולדאוג לפריצות מהאגף. יהיה מעניין לראות איך שני אלו ישתלבו בתוכניות של לוזון. כמו כן, שני שמות נוצצים שחתמו בשורות המועדון שבוע לפני המחזור הראשון הם ערן לוי שחוזר לקדנציה שנייה בבירה לאחר תקופה מוצלחת במדי מכבי נתניה, ומאור בוזגלו ששמו מתרוצץ כבר תקופה במסדרונות הירושלמים ויחזור אחרי תקופה ארוכה של מנוחה במכבי חיפה.

אין ספק שהחשש העיקרי שעלה עם האבדה של קלאודימיר, הוא מה יעלה בגורלן של הבעיטות החופשיות. לא לשווא הברזילאי זכה לתואר "זר העונה", כשנשא באחריות לא מעטה לכמות השערים המכובדת של הירושלמים. מערן לוי נמסר שנושא החופשיות בשליטה, לשוערי היריבה שלום ובהצלחה. כרגע הבעיה העיקרית של לוזון היא לבחור את מי מתחשק לו באותו רגע. תהיה לו יד חופשית בסידור העמדות, והרבה מקום ליצירתיות ולאופי שקצת נעלמו בבית"ר תחת בן זקן (או שלא בהכרח בן זקן?). כמו שנאמר, צרות של עשירים. ובתקציב של מעל 40 מיליון ₪ בית"ר מחזיקים בכינוי הזה ביושר. ובעושר.

מאור בוזגלו ערן לוי ועידן ורד
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של בית"ר ירושלים

בהתקפה, לאחר עזיבתו של איתי שכטר נותרו יאקוב סילבסטר, שהציג יכולות מעולות בעונה הקודמת ואנתוני וארן שבשלב הפלייאוף הראה ירידה ביכולת. עם זאת, קשה לשכוח לו את הפריצה המטורפת בתחילת העונה כשהגיע אלמוני כמעט לחלוטין לירושלים. גם בגזרה הזו נעשו גישושים לחיזוק שאם יתממשו ככל הנראה יגיעו על חשבונו של וארן.

נכון לעכשיו קשה לנחש איפה נפגוש את בית"ר ירושלים בסוף העונה. אני זורקת הימור זהיר על פלייאוף עליון כשהציפייה היא לעבור את המקום השלישי המזוהה עם שנים האחרונות, אבל שוב, הכל תלוי בחיבור והדינמיקה בין השחקנים ובהתאקלמות למצב החדש. בהתחשב במקום שאליו בית"ר הגיעה עם כל הפרשיות של העונה הקודמת, יכול להיות ששקט בחדר ההלבשה הוא הפקטור הכי משמעותי שלה בדרך לפסגה. יהיה מעניין לראות האם הפעם יצליחו לשמור בירושלים על פוקוס עד השנייה האחרונה, מבלי להיאבד בדרך.

קהל בית"ר ירושלים

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח