זמן גינת – על ההתקדמות של תומר גינת

השנה יש פריחה בגזרת הכדורסלן הישראלי. לא מעט שחקנים עשו קפיצת מדרגה והפכו לשחקני מפתח בקבוצות שלהם. כארם משעור מבני הרצליה נותן עונה פנטסטית ומועמד לעבור למכבי תל אביב בסוף העונה, יפתח זיו ממכבי אשדוד מתפתח לשחקן נפלא תחת המאמן שלו מאיר טפירו, עוז בלייזר ממכבי חיפה שיפר את המספרים שלו והפך לתקווה של הקבוצה הצפונית ואלו הן רק מספר קטן של דוגמאות להתקדמות שחווים הישראלים העונה בליגת הכדורסל. גם הפועל תל אביב שותפה לתהליך כאשר בשורותיה מככבים צוף בן משה, תמיר בלאט ומעל כולם – תומר גינת.

תומר גינת
Credit to "Hapoel Tel Aviv BC" Facebook page

גינת בן ה-22, חווה את עונתו הראשונה בליגת העל. הוא הגיע לאחר עונת שיא בליגה הלאומית במדי עירוני קריית אתא, שם קלע 16.4 נקודות בממוצע למשחק. כאשר הגיע להפועל תל אביב בתחילת השנה הוא הבין שהולכת להיות לו תחרות קשה על דקות משחק, בשל ריבוי שחקנים של הפועל בצבע. האדומים החתימו שני זרים גבוהים – דארל וויליאמס וריצ'ארד האוול, בנוסף לקפטן מתן נאור ולדניאל איידן שנשארו בסגל מהעונה הקודמת. איידן שוחרר בשלב מוקדם של העונה, אך הדבר לא זיכה את גינת בדקות רבות על הפרקט אצל המאמן הקודם של האדומים, שרון אברהמי. הוא בעיקר עלה לפרקט בשביל לתת מנוחה לוויליאמס והאוול, שפתחו טוב מאוד את העונה.

מרגע שרמי הדר החליף את אברהמי בתפקיד המאמן, מעמדו של גינת נסק. משחקן שלא ראה דקות פרקט רבות, הוא הפך לשחקן חמישייה והחל להיות מועדף ברוטציית הגבוהים על פני וויליאמס. אצל אברהמי שיחק גינת 14.25 דקות בממוצע למשחק, לעומת 27.2 דקות בממוצע למשחק שהוא מקבל עד כה מהדר. הנתונים מעידים על שינוי המיקום של גינת בהיררכיה, משחקן משלים לשחקן מוביל. גינת לקח את ההזדמנות בשתי ידיים ומספק מאז יכולת גבוהה שלא הייתה מביישת גם שחקנים מנוסים ממנו. משחק השיא שלו היה מול הפועל ירושלים בדרייב אין, שם הוא קבע שיא קריירה של 23 נקודות והוביל את החבורה של רמי הדר לניצחון סוחף.

המשחק של גינת בנוי במידה רבה על פיזיות וקשיחות. כאשר הוא נכנס לסל קשה מאוד לעצור אותו. גם בריבאונד הוא נלחם היטב, על אף שהמספרים שלו טעונים שיפור (5.5 ריבאונדים בממוצע למשחק). מבחינת כמות נקודות הוא לא מצליח לשמור על יציבות. יש לו משחקי שיא כמו נגד הפועל ירושלים, אך יש משחקים בהם הוא נעלם. בדרבי האחרון בו הפועל הפסידה, גינת לא היה קיים. הוא צריך עדיין ללמוד איך לשמור על יציבות ולהביא לידי ביטוי את היכולות שלו ביותר משחקים.

תומר גינת
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת ליגת העל בכדורסל"

מבחינת החיבור למועדון, נדמה שמדובר בקשר חזק שעשוי להימשך לטווח ארוך. כיאה לבחור צעיר, גינת פעיל מאוד ברשתות החברתיות. לא פעם הוא העלה פוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם שמעידים על החיבור שלו למועדון. אחרי הניצחון על הפועל חולון החודש, גינת העלה פוסט בפייסבוק בו הוא מצטט את שיר אוהדים "אין עוד אחרת". כעת כשמתן נאור ורביב לימונד בשלהי הקריירה, הוא יכול לתפוס את הנישה של הישראלי הבכיר ואהוב הקהל.

אך לפני שזה קורה, בפני גינת עומד אתגר גדול. מחוליית הגבוהים שהתחילה איתו את העונה, נותרו רק הוא ומתן נאור. וויליאמס והאוול שוחררו והגבוהים שהוחתמו במהלך העונה – רם אליאספור וברנדן דוסון, אינם מהווים תחליף ראוי. יש דיווחים על כך שסנטר חדש בשם לרון דנדי, ששיחק השנה בליגה השנייה בטורקיה, סיכם בקבוצה. הרקורד הבינוני של דנדי לצד זה שהוא מצטרף לאדומים חמישה מחזורים לסיום העונה, מעידים על כך שכנראה לא מדובר במושיע. המשמעות היא שגינת מוצא את עצמו כגבוה הדומיננטי והמוציא לפועל העיקרי של הפועל בצבע. האחריות עליו גדלה מבלי שציפה לכך ויהיה מעניין לראות האם הוא מסוגל לשדרג את יכולתו ולתת תצוגות שיא במשחק הפנים. וכך, בגיל 22 בלבד, מוצא את עצמו תומר גינת כשחקן המרכזי שעליו תקום ותיפול הפועל תל אביב של עונת 2016/17.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח