זה מה שיש ועם זה לא ננצח

לזכותו של רן בן שמעון אפשר לומר דבר אחד. לקח לו זמן, אבל הוא הבין שבבית"ר לא רק התוצאה חשובה, אלא גם הדרך. אין אוהד אחד שיכול לבוא בטענות אחרי הלחימה הגדולה שהקבוצה הציגה אתמול, גם אם בסופו של דבר היא הפסידה.

אבל במקום רב"ש אני לא הייתי ממהר לחגוג. אמנם הקבוצה נראית טוב והיא לאחר שני משחקים מצוינים מבחינתה, אבל בסיכום הסיבוב- ארבעה ניצחונות בלבד, שלשה הפסדים, מהם אחד מחפיר ואחד כואב ועוד שש תוצאות תיקו, זה לא יכול להיחשב כהצלחה. בטח לא כשמכבי ת"א ומכבי חיפה נראות כפי שהן נראות. עם כל מגרעותיה, בית"ר הייתה חייבת לסיים את הסיבוב הזה כחלק משלישיית צמרת בפער על שאר הליגה ואפילו מקום שני לא היה נחשב להפתעה לאור יכולת היריבות. העובדה שזה לא קרה, יחד עם יכולת חלשה לאורך משחקים רבים מדי, מאכזבת מאד בסיכומו של דבר.

רן בו שמעון ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של בית"ר ירושלים – מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים – F.C. Beitar Jerusalem

את הסיבות והחוסרים בסגל הקבוצה כבר מניתי בעבר לא פעם. אם טביב לא ישכיל להביא חיזוק בינואר (הימור שלי- רוקאביצה חוזר כששחר מממן לו חלק מהשכר לפי תקדים שכטר), הכישלון יהיה גם על שמו. במידה רבה הוא אחראי גם למצב הנוכחי כשלא השכיל להכין תחליף לאצילי ונכשל ברגע האחרון בנסיון להביא את ורמוט לטדי.

ועם כל זאת, עדיין יש לבית"ר סגל של מקום שלישי ומעלה. ולפחות משני המשחקים האחרונים, אפשר לקחת כמה נקודות אור שבהמשכיות נכונה יתנו לבית"ר סיבוב שני טוב יותר:

הרכות בהגנה- לאחרונה התיאום בהגנה קצת פחות עלוב, רואדה ומורי מצליחים להראות לחימה ולעשות רק 2-3 טעויות קשות במשחק. מול רוב הליגה זה יכול להספיק. תוספת של בלם נורמלי בינואר עוד יכולה לתת שקט בהגנה ולהביא עוד כמה נקודות, איך לא חשבו על זה קודם?

סאבו- האם המשחק הטוב שלו אתמול מראה כי הסלובקי סיים סוף סוף את הברוגז והתחיל לשחק כדורגל? אם כן, יהיו לבית"ר שני שחקני אגף אירופאים ברמה גבוהה, ומצד שני וטל בנש צריך לחשוב על עתידו.

אביסידריס- איפה הוא היה עד אתמול? אפילו לא אופציה לחילוף שלישי. דווקא מול ב"ש הפגין ניצוצות שמראות עדיפות על בריהון ואולי גם על אבוחצירא. יהיה מעניין לראות אותו מול קבוצות פחות חזקות.

ולבסוף – השינוי בחשיבה וסוף סוף נכונות להילחם באלו שרואים את עצמם כאוהדים, אבל גורמים לקבוצה נזק אדיר. טביב יופתע כמה תמיכה תהיה לו מרוב הקהל במהלך כזה ועד כמה נמאסו עלינו כבר בריוני לה פמיליה. אם תהיה לו סבלנות מספקת, אפשר למגר את התופעה הזו מכיוון שסוף סוף גם ההנהלה מוכנה לשתף פעולה ויחד עם ההתאחדות, המנהלת, המשטרה ורוב הקהל השפוי, אפשר לעשות זאת.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח