זהירות, מפלצת! הערב ביורוליג: מכבי ת"א מארחת את אנאדולו אפס הלוהטת.

מכבי ת"א תארח הערב במשחק השלמה במסגרת המחזור ה-23 ביורוליג את אנאדולו אפס הטורקית (היכל מנורה מבטחים, 19:30, שעה לא שגרתית בגלל ליגת האלופות בכדורגל). המשחק נדחה אז בגלל הסגר האוירי שהיה על ישראל. מכבי מגיעה במומנטום שלילי, לאחר שהפסידה חמישה מששת משחקיה האחרונים ביורוליג ובחמישי האחרון הגיעה לשפל חדש, כשהובסה מול פנאתינייקוס, מתחתית היורוליג, 81:63.

המאזן של מכבי ביורוליג הוא 16:11 שלילי.  הצהובים היו אמורים לשחק בחמישי הקרוב נגד וילרבאן, אך המשחק נדחה לתחילת אפריל בגלל בעיה של הצרפתים עם חוקי הקורונה בצרפת (אם ייסעו, יצטרכו בידוד כשיחזרו).

הקבוצה הטורקית, מנגד, נמצאת בכושר פנטסטי. היא הפסידה במשחק אחד בלבד בסיבוב השני של היורוליג והיא לא סתם מנצחת, אלא מביסה את יריבותיה. המאזן שלה הוא 10:18  חיובי

במכבי ת"א ייעדר יובל זוסמן הפצוע וגם טי ג'יי קליין חולה ובספק גדול.

1000 אוהדים בצהוב ינכחו במשחק, לפי ההנחיות הנוכחיות של הממשלה.

הכר את היריבה:

הקבוצה של מפעל הבירה. מוכרת לכולנו בשם אפס פילזן, כך נקראה בעבר, בגלל שזה היה שמה של הבירה שהיא הספונסר של הקבוצה. פילזן, התכוון לבירה המיוצרת בסגנון שיוצר בעיר פלזן בצ'כיה. לפני עשור בדיוק נאסר להשתמש בשם פילזן לבירות שאינן מהעיר עצמה וכך שונה שם הבירה ושם הקבוצה.

המועדון הטורקי זכה ב 14 אליפויות טורקיה, יותר מכל מועדון אחר בטורקיה, אך לא זכה מעולם ביורוליג. לשיא הגיעו הכחולים מאיסטנבול לפני שנתיים, כאשר הגיעו לראשונה בתולדותיהם לגמר והפסידו לצסק"א מוסקבה. בעונה שעברה הובילו הטורקים בבטחה את היורוליג והיו נחשבים למועמדת המובילה לזכות בתואר, אך כמובן הקורונה עצרה אותם ואת הכדורסל.

אנאדולו אפס
אנאדולו אפס. מתוך אתר היורוליג

 

הטורקים פתחו רע את העונה הנוכחית וסבלו מפציעות של רבים מכוכביהם. בתום הסיבוב הראשון הם צעדו במאזן 9:8 שלילי וכעת, כאמור הם במאזן 10:18 חיובי. לא רק זה, אלא שהם עם שבעה נצחונות רצופים והם לא סתם מנצחים, אלא מפרקים את יריבותיהם ובחמשת משחקיהם האחרונים ניצחו בהפרש ממוצע של 25 נקודות.

הקבוצה למעשה שמרה על הסגל הקיים מהעונה שעברה, עם שיין לארקין הנהדר, הרכז וסיליה מיצ'יץ', הצרפתים רודריג בובואה ואדריאן מוארמן, הסנטרים בראיינט דאנסטון (שיחק בעבר בבני השרון והפועל חולון) וטיבור פלייס (2.21 מטר וקולע גם מבחוץ),  כריס סינגלטון, קרונוסלאב סימון, ג'יימס אנדרסון, דוגוש בלבאי ועוד שחקני כדורסל פשוט נהדרים, אותם מאמן הטורקי הותיק, ארגין עתמאן.

מכבי-אפס
תמונה: אתר היורוליג

 

שיעור היסטוריה:

 זה יהיה המפגש העשרים בין הקבוצות מאז שנת 2000. המאזן עומד על 9:10 לטורקים. ביד אליהו הוא 4:5 למכבי. העונה באיסטנבול קיבלה מכבי הזדמנות אדירה לנצח בטורקיה, לאחר שהטורקים הגיעו ללא לארקין ודאנסטון, אך מכבי, במה שהסתבר כהרגלה העונה, פשוט בעטה בדלי והפסידה 91:89.

בעונה שעברה נערך משחק סימלי ומיוחד, רגע לפני שהקורונה השביתה את הליגה. הסגר עמד להתחיל ונכנסה הוראה של משרד הבריאות להגביל התקהלויות ל 3000 איש. לראשונה מזה עידנים מכבי לא שיחקה מול היכל מלא. מה שעשו במכבי, זה לא להוציא הודעה על מי וכמה יגיעו. האוהדים המסורים ביותר, כ 2500 הגיעו, הוכנסו למשחק, סיפקו אוירה מדהימה וסחפו את הצהובים לנצחון 75:77, על הקבוצה הטובה ביורוליג. ווילבקין הוביל אז את קלעי מכבי עם 21 נקודות והאנטר הוסיף 15.

מכבי-אפס
מכבי חוגגת את הנצחון בעונה שעברה על אפס. תמונה: אתר היורוליג

 

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

– להתפלל חזק. צריכים להגיד בהגינות שהמשחק פשוט לא תלוי במכבי. הטורקים פשוט רותחים ואם הם ישחקו כפי שהם משחקים במשחקיהם האחרונים, מכבי תובס. צריכים לקוות שהם יבואו לזלזל וזה כנראה לא יקרה, כי הטורקים נאבקים לסיים גבוה ככל האפשר ועל יתרון הביתיות.

לקלוע מכל הטווחים: כדי שבכל זאת יהיה סיכוי, הצהובים צריכים לקלוע באחוזים גבוהים ומכל מקום. לסיים ב-33 אחוז לשתי נקודות, כפי שקרה בשבוע שעבר ביוון, פשוט לא בא בחשבון.

לשלוט בריבאונד: המפתח הקבוע של הצהובים לנצחונות העונה.

ולתחזית:

אנאדולו הפסידה משחק אחד בלבד בכל הסיבוב השני והצהובים נראים רע. אני לא רואה תסריט שזה ישתנה הערב. נצחון קל לטורקים בהפרש של 12-15 נקודות

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל.

מכבי-אפס
תמונה: אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח