והדרת פני זקן – על השחקנים הוותיקים בליגת הכדורסל

קבוצות ליגת העל בכדורסל נמצאות בהכנות לקראת העונה הבאה. כולן מחפשות לבנות סגל איכותי שישלב זרים ברמה גבוהה, ישראלים בכירים לרוטציה, כישרונות צעירים וגם שחקנים וותיקים שיוכלו לתרום מניסיונם למרקם הקבוצתי. הטור יתמקד בבחינת השחקנים הוותיקים, אלו שנמצאים כעת בישורת האחרונה של הקריירה שלהם ומחפשים להשאיר חותם אחרון לפני שהמסך ירד.

אפיק ניסים

גיל: 36

קבוצה: הפועל אילת

תיאור מצב: זקן השבט של הליגה יתחיל עונה נוספת בקבוצה הדרומית. לאחר קריירה מפוארת בארץ ובחו"ל, הוא עוד מצליח להוציא מעצמו את טיפות הכוח האחרונות שלו. בעונה החולפת הוא חווה נסיגה בכמות הדקות שלו. הוא שיחק 16.3 דקות בממוצע למשחק, לעומת 26.9 דקות בעונת 2015/6. ועדיין את האיכויות של ניסים אי אפשר לקחת ממנו – הקליעה מהשלוש נותרה טובה כשהייתה ובכלל מדובר בקלעי מצוין שכנראה לנצח יהיה כזה. בעונה הקרובה עודד קטש יצטרך להמשיך להוציא מניסים את המיטב, תוך התחשבות בכך שהשחקן התבגר בשנה נוספת.

אפיק ניסים
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת ליגת העל בכדורסל"

גיא פניני:

גיל: 33

קבוצה: הפועל חולון

תיאור מצב: השחקן שהפך למזוהה ביותר עם מכבי תל אביב, סיים שם את דרכו אחרי שמונה שנים. כעת עומד בפניו אתגר חדש והוא להוסיף להפועל חולון את האופי שהיה חסר לה בפלייאוף האחרון. הפועל חולון ניפקה עונה מצוינת שהסתיימה במקום הראשון בליגה הסדירה, בפלייאוף הדברים פחות הסתדרו לחניכיו של שמיר והקבוצה הפסידה לשמינית בטבלה, מכבי חיפה. פניני, שמגיע ממועדון שמקדש את הניצחון, אמור להביא איתו חוסן מנטלי ולהדביק את החברים לצדו באותה הרוח. דווקא אחרי עונה קשה שפניני עבר במכבי תל אביב, הוא נמצא כעת במבחן בו עליו להוכיח שכוחו עדיין במותניו ושאולי מכבי תל אביב טעתה כשוויתרה עליו.

 

יותם הלפרין:

גיל: 33

קבוצה: הפועל ירושלים

תיאור מצב: קשה להתרגל לכך שהסטטוס של הלפרין הוא כבר לא של אותו ילד מוכשר ששיחק במכבי תל אביב וכיכב באירופה ובשנה האחרונה הוא גם כבר לא על תקן שחקן מוביל בהפועל ירושלים. הלפרין קלע העונה רק 6.1 נקודות בממוצע למשחק, המספר הנמוך ביותר מאז עונת 2003/4, בה היה נער פוסטר במכבי תל אביב הגדולה של פארקר. מי שעקב אחר משחקיה של הפועל ירושלים העונה, ראה שהלפרין משתלב לרוב מהספסל ונכנס בעיקר כשהמשחק מסתבך או בשביל לתת דקות מנוחה לזרים. נדמה שלמרות הירידה במעמדו ויכולתו, הלפרין עדיין מצליח לתת להפועל ירושלים ערך מוסף. הוא רכז טבעי עם חכמת משחק ותמיד טוב שיש אחד כזה בין כל האתלטים בסגל הירושלמי. העונה האתגר של הלפרין להיות שחקן משמעותי ולקבל דקות משחק יהיה גדול אף יותר, משום שכל הגארדים של ירושלים נשארים עונה נוספת בקבוצה ואליהם מתווסף הרכש החדש ממכבי תל אביב, יוגב אוחיון.

יותם הלפרין
Credit to "hapoel jerusalem basketball club" Facebook page

יהונתן שולדבראנד:

גיל: 33 (עוד רגע 34)

קבוצה: עירוני נהריה

תיאור מצב: בניגוד ליתר השמות ברשימה, השיא של שולדבראנד נמצא עוד לפניו. אולי משום שהפריחה האמיתית ביכולת שלו החלה בשנתיים האחרונות ובייחוד בעונה שעברה. באמצע שנות ה-30 לחייו, שולדבראנד הפך לכדורסלן שתמיד חלם להיות. הוא השחקן הראשון עמו עירוני נהריה חידשה את החוזה לקראת העונה הבאה. הם ראו, כמו כל הליגה, כיצד הוא עשה להפועל ירושלים חיים קשים וכמעט מדיח אותה מהפלייאוף. יד טובה מהשלוש תמיד הייתה לו והשנה גם ראינו ממנו מגוון בלתי נגמר של יכולות התקפיות בצבע. הסיכוי של נהריה להגיע פעם נוספת לפלייאוף ולהוות פקטור משמעותי, תלוי במידה רבה ביכולת של הכוכב הוותיק שלה.

 

רביב לימונד:

גיל: 32 (עוד רגע 33)

קבוצה: הפועל תל אביב

תיאור מצב: עונה לא קלה עברה על הקפטן החדש של האדומים מתל אביב. הוא עבר פציעה קשה שמנעה ממנו ומהפועל תל אביב לפתוח את העונה בצורה בה ציפו, כשחזר לכשירות הוא נאלץ להתמודד על מקומו מול הסקורר מארק ליונס ומול תמיר בלאט הצעיר שנתן עונה טובה ויותר מכל הוא נאלץ להתמודד מול גופו שבגד בו. לימונד ששיחק השנה בהפועל תל אביב, זה לימונד אחר ממה שהכרנו. אם בעונת 2015/6 הוא הוביל כמעט לבדו את הפועל תל אביב לפלייאוף, העונה הפועל תל אביב לא עלתה לפלייאוף וחלק מהסיבה לכך היא היכולת הירודה שלו. בעונה החולפת עוד היו סלחניים כלפיו לאור היכולת שלו בעבר, אך בעונה הקרובה הסבלנות כלפיו צפויה לאזול. הוא יכול ללמוד מהמקרה של מתן נאור, שגם היותך סמל עם עבר גדוש בהצלחות, לא מבטיח לך מקום בסגל.  לימונד צריך להוכיח שהוא עדיין יכול להיות שחקן מוביל בקבוצת שמכוונת לפלייאוף, אחרת הוא יאלץ להסתגל למעמד אחר מזה שהיה לו עד כה. לצערו, הדברים לא תלויים רק בכוח הרצון שלו, אלא גם במצבו הבריאותי המדרדר.

 

הפועל תל אביב רביב לימונד
קרדיט – דף הפייסבוק של הפועל תל אביב כדורסל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח