ואלה שמות – 11 הכישרונות של המונדיאל

חגיגת המונדיאל מביאה איתה אבק כוכבים ומאפשרת לצופים לראות את השחקנים הגדולים ביותר בעולם על הבמה הגדולה ביותר, אך חוץ משמות כמו כריסטיאנו רונאלדו, לאו מסי וניימאר, יש שחקנים שעבורם גביע העולם ברוסיה 2018 יכול להפוך למקפצה גדולה לקריירה מבטיחה – או לחודש אותו הם יעדיפו לשכוח. אלו השמות שכדאי לעקוב אחריהם ברוסיה.

פרנקו ארמאני, שוער, 31, ארגנטינה

כבר שנים שהחוליה החלשה של נבחרת ארגנטינה נמצאת בין הקורות. בעוד שבשאר התפקידים במגרש, האלביסלסטה מתהדרים בשחקנים ברמה הגבוהה ביותר, היא מתקשה למצוא שוער ברמה עולמית. פרנקו ארמאני יכול להיות הסיפור הגדול של ארגנטינה במונדיאל, למרות שמעולם לא לבש את אפודת הנבחרת ובכלל לא היה בתכניות של חורחה סמפאולי עד לפני זמן קצר.

השוער בן ה-31 נולד בארגנטינה, אבל הגיע לגדולה דווקא בקולומביה (שגם רדפה אחריו כדי שיהיה השוער הראשון שלה ברוסיה), במדי אתלטיקו נאסיונל, שם במשך 7 עונות זכה ב-13 תארים קבוצתיים, כולל גביע הליברטדורס ב-2016. בינואר האחרון עבר לריבר פלייט והוביל אותה לזכייה בסופר-קופה, ועל הדרך צד את עיניו של סמפאולי שהחליט לזמן אותו לסגל לרוסיה בעקבות פציעתו של השוער הראשון, סרחיו רומרו.

תסריט פסימי:
למרות היכולת הגבוהה של ארמאני, סמפאולי מחליט לסמוך דווקא על ווילי קבאז'רו הוותיק והמנוסה, ארמאני לא מקבל אפילו דקה אחת במונדיאל ולאחריו עובר להיות השוער הראשון של נבחרת קולומביה.

תסריט אופטימי:
ארמאני מגלה יכולת נדירה בין הקורות, ארגנטינה סופגת רק שער אחד במהלך כל הטורניר ולאו מסי מניף את גביע העולם בחודש יולי. בקאסילדה, סנטה פה, עיר הולדתו של ארמאני, בונים פסל לכבודו.

Embed from Getty Images

אלבארו אודריוסלה, מגן, 22, ספרד

אם לפני שנה וחצי הייתם שואלים את המגן הבסקי לגבי הסיכויים שלו לשחק במונדיאל ברוסיה, הוא כנראה היה צוחק לכם בפנים. בינואר 2017 אודריוסלה עוד שיחק בליגה השלישית במדי ריאל סוסיאדד ב', עד ששני המגנים הימניים הפתוחים של סוסיאדד, קרלוס מרטינז וחוסבה סלדואה, נפצעו. אלבארו הצעיר הוקפץ כיתה, הרשים, ובעונה החולפת כבר הפך למגן הפותח של הבסקים.

היכולת של אודריוסלה לא נעלמה מעיניו של מאמן הנבחרת, ז'ולן לופטגי, שזימן אותו לסגל בשלהי מוקדמות המונדיאל. הוא ערך את הופעת הבכורה מול אלבניה (ובישל שער) אך עדיין, לא היה אמור להיכלל בסגל למונדיאל. הפציעות של דני קרבאחל וסרג'י רוברטו בסיום העונה הקפיצו את אודרסיולה לעמדת המגן הפותח של נבחרת ספרד במשחקי ההכנה לקראת המונדיאל, ובסופו של דבר הוא קיבל את הכרטיס לרוסיה על חשבונו של סרג'י. אודרסיולה מרשים מאוד במשחקי ההכנה ואף כבש שער בכורה בנבחרת.

תסריט פסימי:
למרות שחווה מספר פציעות מטרידות בחודשים האחרונים, לופטגי ממשיך לסמוך על קרבאחל ואודריוסלה לא מקבל אפילו דקה אחת במונדיאל.

תסריט אופטימי:
אודריוסלה ממשיך את סיפור הסינדרלה שלו ומקבל את המקום בהרכב על חשבונו של קרבאחל. הוא מחזיר ללופטגי בריבית, מסיים כמלך בישולי הטורניר וכובש את שער הניצחון בגמר המונדיאל, שמחזיר את גביע העולם לספרד. לאחר הטורניר הוא חותם בריאל מדריד ומוריד את דני קרבחאל לספסל.



יירי מינה, בלם, 23, קולומביה

כמעט 12 מיליון יורו שילמה ברצלונה בינואר האחרון כדי להביא את הבלם הגבוה (1.95 מ') מפלמייראס הברזילאית, וברוסיה תהיה למינה את האפשרות להוכיח שהוא שווה כל יורו. לאחר שזכה בגביע הסודאמריקנה עם סנטה פה ובאליפות ברזיל עם פלמייראס, זומן לנבחרת קולומביה באוקטובר 2016 ונהנה מהופעת בכורה חלומית כשכבש שער במשחקו הראשון, מול אורוגוואי באוקטובר 2016.

הנה כמה עובדות שכדאי לדעת על בלם העתיד של בארסה: הוא השחקן הגבוה ביותר בקאמפ נואו, הקולמביאני הראשון ששיחק משחק רשמי במדי הבלאוגרנה, הוא התחיל את הקריירה כשוער ולמרות גילו הצעיר, הספיק להקים את "קרן יירי מינה" המסייעת ללמעלה מ-2,000 אנשים.

תסריט פסימי:
מינה פותח במשחק הראשון מול יפן, מקבל כרטיס אדום עוד לפני המחצית הראשונה והופך לשנוא נפשם של אוהדי קולומביה, לאחר שהנבחרת מודחת כבר בשלב הבתים. הוא לא מתאקלם בקאמפ נואו ואחרי עונה מהיציע, חוזר לקריירה אלמונית בדרום אמריקה.

תסריט אופטימי:
מינה יוצר הגנת ברזל יחד עם דווינסון סאנצ'ז מטוטנהאם ומצליח להוביל את קולומביה לראשות הבית עם אפס שערי חובה ולמסע יוצא מהכלל שמסתיים בחצי הגמר אחרי הדחה בפנדלים. בעונה הבאה הוא הופך לבלם הרכב בבארסה לצידו של פיקה והופך ליקיר האוהדים בקאמפ נואו.

Embed from Getty Images

אנדראס כריסטנסן, בלם, 22, דנמרק

"כריסטנסן הוא בלם ההווה והעתיד של צ'לסי ב-10 השנים הקרובות. הוא יכול להפוך לקפטן בעתיד". הציטוט הזה שייך למאמן צ'לסי, אנטוניו קונטה, האיש שהאמין בדני הצעיר שגדל במחלקת הנוער של המועדון, כיכב במינשנגלדבאך הגרמנית וחזר בקיץ הקודם לסטמפורד ברידג'.

לאחר שנתיים התאקלמות בגרמניה, כריסטנסן חזר ללונדון בתחילת העונה והצליח במשימה שלא מעט ממושאלי צ'לסי בשנים האחרונות נכשלו – להפוך לשחקן הרכב. אנדראס תפס את מקומו של ג'ון טרי במרכז ההגנה הכחולה והציג יכולת טובה ומנהיגות לאורך כל העונה, בדיוק מהסוג שמאמנים כמו קונטה יודעים להעריך. מונדיאל טוב יכול להקפיץ את מעמדו כאחד מהבלמים העולים של הכדורגל האירופאי.

תסריט פסימי:
למרות הבית הקל יחסית, דנמרק מצליחה להפסיד בשלושת משחקיה בשלב הבתים, כולל תבוסה משפילה לצרפת במשחק בו כריסטנסן 'זוכה' לציון 3. הדני הצעיר לא מצליח להתאושש מהמונדיאל ובחודש ינואר צ'לסי מודיעה שהיא משאילה אותו לקבוצה מהליגה השנייה, והוא ממשיך לקריירה בינונית בליגות הנמוכות באנגליה, עד שחוזר בגיל 30 לעונת פרישה בברונדבי, בה שיחק כילד.

תסריט אופטימי:
דנמרק מדלגת בקלות על אוסטרליה ופרו ומצליחה להפתיע גם את צרפת לאחר משחק מושלם של כריסטנסן ששומר אישית את גריזמן בכל המשחק ולא מאפשר לו לגעת בכדור. הוא מקנח עם שער ניצחון בנגיחה בשמינית הגמר והדנים נעצרים רק ברבע. כריסטנסן מתגלה כיורש של ג'ון טרי וממשיך לקריירה ארוכה בצ'לסי, במהלכה זוכה להניף כקפטן את גביע האלופות.

מנואל אקאנג'י, בלם/מגן, 22, שוויץ

עוד כישרון על מבית היוצר של באזל השוויצרית. אקאנג'י נולד במשפחה שחיה ונושמת ספורט – אביו הניגרי היה כדורגלן חובבן (והיום רואה חשבון מצליח בשוויץ), אימו הייתה טניסאית ואחותו, מישל, היא אתלטית. מנואל נולד בשוויץ וגדל בווינטרור, אך כבר בגיל 19 נחטף על ידי באזל הגדולה, שם הפך לשחקן הרכב ועזר לקבוצה לזכות בשתי אליפויות רצופות, כולל דאבל בשנתו האחרונה.

היכולת הגבוהה שלו צדה את עיניהם של סקאוטים רבים ברחבי היבשת, ודורטמונד השכילה לפתוח את הכיס בינואר האחרון כדי ללכוד ברשת את הכישרון הצעיר, ושילמה עבורו 18 מיליו יורו. לקראת סיום העונה הפך לשחקן הרכב בדורטמונד ומשחק לסירוגין כבלם וכמגן שמאלי.

תסריט פסימי:

ניימאר משפיל את אקאנג'י פעם אחר פעם במשחק הפתיחה בין ברזיל לשוויץ ובמשחק השני מול סרביה, המאמן ולדימיר פטקוביץ' מעדיף לפתוח עם יוהאן דג'ורו הוותיק על חשבון אקאנג'י. 90 הדקות מול ברזיל תהיינה היחידות שלו במהלך המונדיאל, שייעצר עבור השוויצרים כבר בשלב הבתים.

תסריט אופטימי:

ברזיל לא מצליחה לפרוץ את ההגנה השוויצרית החזקה, שמצליחה לא לספוג שער שדה במהלך כל הטורניר. אקאנג'י מככב עם שני שערים ניצחון בנגיחה בשמינית וברבע הגמר, והם נעצרים רק בחצי הגמר משער בפנדל. אקאנג'י זוכה להיבחר לנבחרת הטורניר ומסתבר שהמעבר לדורטמונד הוא רק תחנת ביניים בדרך להפוך לבלם הראשון של באיירן מינכן בעתיד.



אלכסנדר גולובין, קשר, 22, רוסיה

הנבחרת המארחת נמצאת בירידה בשנים האחרונות והאוהדים תולים הרבה בתקוות בקשר המחונן של צסק"א מוסקבה, שאמור להיות נקודת האור של רוסיה במונדיאל הביתי ואולי להוביל את הנבחרת בחזרה לימיה הגדולים. בעונה האחרונה הוא היה אחד השחקנים המרכזיים בצסק"א, שסיימה במקום השני בליגה הרוסית, כבש שבעה שערים ובישל שישה.

אחרי שזכה עם נבחרת הנערים של רוסיה באליפות אירופה ב-2013, הפך גולובין לשחקן מפתח בצסק"א ומשך את עיניהם של מרבית הסקאוטים באירופה. יובנטוס עקבה, מנצ'סטר יונייטד גיששה, ארנסל שלחה הצעה ומונאקו ניסתה לחטוף אותו מתחת לאף של כולן. צסק"א מקווה להופעה טובה של גולובין במונדיאל כדי להגדיל את המחיר שהיא תוכל לקבל עליו בקיץ. מה שבטוח, בעונה הבאה הוא ילבש את מדי אחת הקבוצות הגדולות באירופה.

תסריט פסימי:

גולובין אמנם מראה ניצוצות פה בשם, אבל זה לא עוזר לרוסיה החלשה שתספק הופעה מביכה מול ולדימיר פוטין והקהל הביתי. הרוסים מודחים בבושת פנים כבר בשלב הבתים וההתעניינות בילד מתפוגגת. הוא מוותר על מעבר לקבוצה בינונית באירופה ונשאר ברוסיה לקריירה ארוכה ומשעממת בצסק"א.

תסריט אופטימי:

רוסיה מנצחת את כל שלושת משחקיה בשלב הבתים כשגולובין מנצח על התזמורת ומציג יכולת אדירה. רוסיה נעצרת רק ברבע הגמר, אך גולובין מסיים כמלך הבישולים של הטורניר, כשחקן הצעיר המצטיין ונבחר להרכב המונדיאל של פיפ"א. מיד לאחר המונדיאל הוא חותם בארסנל תמורת 50 מיליון פאונד ונחשב לפנים החדשות של התותחנים בעידן פוסט-ונגר.

חאקים זייך, קשר, 25, מרוקו

אולי השחקן המוכר ביותר ברשימה. חאקים זייך נולד בהולנד וגדל בתור כוכב העתיד של נבחרת האורנג', אך בזמן שבני ארצו יראו את המונדיאל מהבית, הוא ינסה לעשות את הבלתי ייאמן ולהוביל את מרוקו לשמינית הגמר על חשבון ספרד או פורטוגל.

זייך כיכב בכל הנבחרות הצעירות של הולנד ואף זומן לסגל הנבחרת הבוגרת ב-2015, אך באותה שנה העדיף לעבור ולייצג דווקא את מולדתו של אביו. בליגה ההולנדית הוא נחשב לאחד השחקנים הטובים ביותר, כיכב בהירנביין וטוונטה והיום באייאקס וזכה בתואר "מלך הבישולים" של הליגה בשלוש העונות האחרונות. המעבר לאחת הליגות הבכירות באירופה צפוי להתרחש במהלך הקיץ.

תחזית פסימי:

מרוקו מובסת פעמיים על ידי ספרד ופורטוגל, ואפילו לא מצליחה לנצח איראן. זייך מקבל את מרבית האש והביקורת והמעבר לקבוצה גדולה באירופה נדחה.

תחזית אופטימית:

זייך כובש שלושער בניצחון על איראן ועוד שער ניצחון על רונאלדו ופורטוגל ומוביל את מרוקו, הקבוצה הסוחפת בטורניר, עד לרבע הגמר. ריאל מדריד מחתימה אותו כרכש הראשון בעידן פוסט-זידאן והחולצות שלו נמכרות במיליונים, בעיקר בעולם הערבי.

Embed from Getty Images

סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ', קשר, 23, סרביה

ילד הפלא של לאציו מגיע למונדיאל אחרי עונת שיא באיטליה, בה רשם 14 שערים ושישה בישולים במדי הקבוצה. על הנייר, לכישרון הסרבי יש הכל: טכניקה נדירה, ראיית משחק, יכולת מסירה גבוהה, יכולות כדרור, מנהיגות, בעיטות חזקות מרחוק ומשחק ראש מצוין (בזכות גובהו, 1.91 מ'). במרבית כלי התקשורת כינו אותו כקשר המושלם ותיארו אותו כשילוב של יא יא טורה וזינדין זידאן.

בשנתיים וחצי האחרונות נחשב לשחקן מפתח בהרכב לאציו ועוד לפני שהעונה הסתיימה, הקבוצות הגדולות באירופה כבר שלחו ללאציו הצעות גדולות עבורו, אך סאביץ', שנולד בספרד לאבא כדורגלן ואמא כדורסלנית, הודיע שהוא מעוניין לשחק בקבוצה אותה הוא אוהד- מנצ'סטר יונייטד. על פי אתר Transfermarkt.co.uk, שווי השוק שלו עומד על לא פחות מ-81 מיליון פאונד (92 מיליון יורו), וזה כנראה הסכום שקבוצה שתרצה אותו תיאלץ לשלם.

תסריט פסימי:

מלאדן קראסטיץ' המאמן לא סופר את הכישרון הצעיר, סרביה מושפלת מול ברזיל ושוויץ ואפילו מפסידה לקוסטה ריקה. סאביץ' רושם 45 דקות בכל הטורניר וחוזר הביתה יחד עם שאר הנבחרת, כבר בשלב הבתים.

תסריט אופטימי:

ילד הפלא מוביל את החבורה הצעירה של קראסטיץ' כל הדרך לשלב הבא ולרבע גמר ראשון מאז שסרביה הייתה חלק מיוגוסלביה. מילינקוביץ'-סאביץ' זוכה בתואר השחקן הצעיר המצטיין של הטורניר, יונייטד משלמת ללאציו 100 מיליון יורו ונותנת לו את החולצה מספר 7.

הירווינג לוזאנו, חלוץ, 22, מקסיקו

המקסיקני המהיר נחשב לאחד הפייבוריטים לזכייה בתואר "השחקן הצעיר" של המונדיאל. אחרי שהוביל את פאצ'וקה לזכייה בליגת האלופות של צפון אמריקה (וסיים כמלך שערי המפעל), "צ'אקי" הצטרף לפ.ס.וו ההולנדית בקיץ האחרון והיה השחקן המצטיין שלה בדרך לאליפות, עם 17 שערים ו-9 בישולים.

למרות יכולת הבקעת השערים הנדירה שלו, לוזאנו סוחב עמו תדמית קצת בעייתית של שחקן עם פיוז קצר והוא ספג מספר אדומים על פגיעה ללא כדור בשחקנים יריבים שהוציאו אותו מהכלים, מה שהקנה לו לא מעט השוואות לכוכב ברצלונה, לואיס סוארז.

תסריט פסימי:

לוזאנו "עושה סוארז" ונושך את ג'ושוע קימיך בכתף במשחק הפתיחה מול גרמניה, ומקבל הרחקה לארבעה חודשים מכל מסגרת. הוא חוזר לפ.ס.וו בכושר ירוד ובחורף מאבד את מקומו בהרכב ועובר לשחק ב-MLS בחודש מרץ. קריירה שהתפספסה עוד לפני שהתחילה באמת.

תסריט אופטימי:

לוזאנו הופך להיות מה שחאמס רודריגז היה במונדיאל 2014. הוא כובש בצרורות, כולל שער ניצחון מול גרמניה, מסיים כמלך השערים של הטורניר עם 6 כיבושים, כובש את השער היפה בטורניר בשמינית הגמר וזוכה בתואר השחקן הצעיר של המונדיאל. בקיץ הוא עובר לריאל מדריד, בדרך לרשת את החולצה מספר 7 מידי כריסטיאנו רונאלדו.

Embed from Getty Images

איוב אל כעבי, חלוץ, 24, מרוקו

ככל הנראה מדובר בשחקן האלמוני ביותר ברשימה. אל כעבי, שעדיין משחק בליגה המרקונית, הדהים את היבשת השחורה כשכבש 9 שערים באליפות אפריקה האחרונה והוביל את מרוקו לזכייה בטורניר. המספרים המרשימים שלו, 11 שערים בתשע הופעות במדי הנבחרת, הקנו לסקורר מקום בסגל הנבחרת למונדיאל, וגם ברשימה שלנו.

קבוצות רבות באירופה, במיוחד בצרפת וספרד, כבר גיששו ושלחו סקאוטים לראות את חלוץ קזבלנקה המבטיח ומחכות לראות איך יתמודד עם בלמים ברמה עולמית. מונדיאל טוב עשוי להקפיץ אותו ישירות לאחת הליגות הגדולות באירופה.

תסריט פסימי:

רחוק מאפריקה, היכולת האמיתית של אל כעבי מתגלה. הוא לא מצליח לכבוש מול איראן והתסכול רק מתגבר כשהוא פוגש את סרחיו ראמוס ופפה. הוא מסיים את הטורניר עם אפס שערים והבנה שעדיף להיות ראש לאריות מאשר זנב לשועלים.

תסריט אופטימי:

אל כעבי כובש בכל משחק בטורניר והשערים שלו עוזרים למרוקו להיות הפתעת הטורניר ולהגיע עד לרבע הגמר. בסיום המונדיאל הוא עובר לאתלטיקו מדריד כדי לרשת את אנטוני גריזמן והופך לאימת ההגנות באירופה.



אלכסנדר מיטרוביץ', חלוץ, 23, סרביה

החלוץ הגבוה היה אמור להיות הדבר הבא בכדורגל האירופי. אחרי שכיכב בפרטיזן בלגרד ובאנדרלכט, וסומן כאחד הכישרונות הבולטים ביותר בעולם, עבר בקול תרועה לניוקאסל ב-2015 ולא הצליח להתרומם במדי הקבוצה. בינואר האחרון עבר בהשאלה לפולהאם ותחת המאמן סלבישה יוקאנוביץ', בן ארצו, הפציץ 12 שערים ב-19 משחקים והיה אחד הגורמים המרכזיים בחזרתה של פולהאם לפרמייר-ליג.

מיטרוביץ' נחשב בשנים האחרונות לחלוץ המוביל של הכדורגל הסרבי. לאחר שכבש רק שני שערים בשלוש השנים הראשונות שלו כחלוץ הנבחרת, הוא כבש 14 שערים ב-19 הופעות מתחילת 2016, כולל שבעה שערים שסייעו לסרביה לסיים בראשות בית המוקדמות למונדיאל. מונדיאל טוב שלו יוציא אותו סופיק מניוקאסל ויקפיץ אותו לקבוצה גדולה.

תסריט פסימי:

סרביה מסיימת את המונדיאל עם אפס נקודות ואפס שערים ומודחת כבר בשלב הבתים. מיטרוביץ' חוזר לניוקאסל ומחמם את הספסל הקפוא בצפון אנגליה, עד שייעלם לחלוטין מהתודעה.

תסריט אופטימי:

המומנטום מחצי העונה האחרונה נמשך ומיטרוביץ' לא מפסיק לכבוש. הוא דורס את קוסטה ריקה, מנצח את שוויץ ואפילו כובש מול ברזיל. סרביה אמנם נעצרת ברבע הגמר, אבל מיטרו לא נעצר וחותם בצ'לסי תמורת 50 מיליון פאונד.

Embed from Getty Images

האם ההרכב הזה יכול להצליח במונדיאל? לקחתי את 11 השחקנים הללו ובניתי איתם קבוצה בליגת החלומות של ספורט 5. חושבים שהקבוצה שלכם תצליח יותר? הצטרפו לליגת הפנטזי של 'הזווית' (116901) והוכיחו שאתם יכולים לבנות קבוצה מנצחת!

ואלה שמות - 11 הכישרונות של המונדיאל 2018

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח