הקרב על הפלייאוף העליון בליגת העל

כבר מזמן לא הייתה תחרות צמודה ושוויונית כל כך בליגת העל שלנו. עד לפני מספר שבועות קטן, המרחק בין השנייה לאחרונה עמד על 13 נקודות.

דור מיכה, עומר אצילי, מכבי תל אביב
מיכה ואצילי. צמוד בליגה מתחתיהם. קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב

 

במהלך השבועות האחרונים, הליגה מעט "התיישרה" ונחלקה לשני חלקים. שישה מחזורים לסיום העונה הסדירה כשבקופה יש 18 נקודות, שבע קבוצות (למעט מכבי תל אביב) מתחרות על חמישה מקומות בפלייאוף העליון. בטור זה, אסקור את מה שנשאר לכל אחת מקבוצות אלה, ואנסה לספק על בסיס נתונים מהעונה, את הסיכוי של כל אחת מהקבוצות להצליח להיכנס לפלייאוף העליון.

הפרמטרים אותם אבחן בטור זה הם: מקום נוכחי, סדר המשחקים שנותר, מומנטום נוכחי, השינויים שחלו בקבוצה במהלך חלון ההעברות, שינוי בתפיסת המשחק ועוד.

מצב הקבוצות נכון לרגע זה:

מקום שני: בני יהודה: נקודות : 31 : יחס שערים: +13

מקום שלישי: מכבי חיפה : נקודות : 30 יחס שערים : +1

מקום רביעי: הפועל חיפה : נקודות : 29 יחס שערים : +10

מקום חמישי: הפועל חדרה : נקודות : 29 יחס שערים : -4

מקום שישי: מכבי נתניה : נקודות 29 יחס שערים:  -2

מקום שביעי: הפועל באר שבע : נקודות 28 יחס שערים 0

מקום שמיני: הפועל קריית שמונה : נקודות : 25 יחס שערים +2

 

את המשחקים שנותרו אחלק לשלושה חלקים:

חלק ראשון – משחקים נגד מכבי תל אביב

חלק שני – משחקים נגד קבוצות מתחתית הטבלה

חלק שלישי – משחקים ישירים מול מתמודדות על הפלייאוף

 

בני יהודה

מה נשאר לה?

בית"ר ירושלים (בית), חדרה (חוץ), הפועל חיפה (בית), סכנין (חוץ), קריית שמונה (בית), מכבי תל אביב (חוץ).

המומנטום הנוכחי של בני יהודה בעייתי – הקבוצה שהייתה "חזק מאוד" במקום השני, מאבדת גובה בשבועות האחרונים. עזיבתו של ירדן שועה ללא תחליף מתאים, הירידה בכושרו וההרחקה של צ'יבוטה שחסר את השותף שלו להתקפה וגם משחק ההגנה שנחלש בצורה כללית, רק מוסיפים לכדור השלג.

לבני יהודה משחק מול מכבי ת"א במחזור האחרון, ושני משחקים נגד קבוצות תחתית, אך חשוב מזה, שלושה משחקים נגד מתמודדות ישירות על הפלייאוף. גם יחס השערים הטוב שלה (זכר לסיבוב הראשון המצוין) שווה לקבוצה נקודת פער נוספת מול כל המתמודדות למעט הפועל חיפה.

אם בני יהודה תנצח את שלושת משחקי הבית שלה מול ביתר, הפועל חיפה וק"ש, היא תהיה בפלייאוף העליון, הפסד בית לבית"ר ואח"כ הפסד לחדרה והמקום שלה בפלייאוף מתערער.

הערכה שלי: בני יהודה תצליח להגיע לפלייאוף העליון.

יוסי אבוקסיס
אבוקסיס, עוד עונה עם פלייאוף עליון?
קרדיט לעמוד הפייסבוק של מועדון הכדורגל בני יהודה ת"א

 

מכבי חיפה

מה נשאר לה?

הפועל ת"א (בית), בית"ר ירושלים (חוץ), הפועל חדרה (בית), הפועל חיפה (חוץ), סכנין (בית), קריית שמונה (חוץ).

לאחר שהיה נדמה שמכבי חיפה עלתה על דרך המלך, הגיעו שלושת המשחקים האחרונים בהם לא ניצחה (ואף לא כבשה שער). לקבוצה הצטרפו ירדן שועה ומקסים פלקוצ'נקו, והדיווחים על בלם בעל ניסיון מהליגה הספרדית שנמצא בדרך מוסיפים עומק לקבוצה.

למכבי חיפה שלושה משחקים נגד קבוצות תחתית ושלושה משחקים ישירים מול קבוצות במלחמה על הפלייאוף העליון.

לוח המשחקים של מכבי חיפה נוח יותר מזה של מרבית יריבותיה ונראה כי ניצחונות בית על הפועל ת"א, חדרה וסכנין, אמורים להספיק לה להגיע לפלייאוף העליון. נקודה מול הפועל חיפה או קריית שמונה רק יבססו את המקום של הירוקים בפלייאוף העליון.

הערכה שלי: מכבי חיפה תכנס לפלייאוף העליון

 

הפועל חיפה

מה נשאר לה?

מכבי ת"א (חוץ), אשדוד (בית), בני יהודה (חוץ), מכבי חיפה (בית), הפועל ב"ש (חוץ), הפועל רעננה (בית).

המומנטום של האדומים מחיפה נהדר, הקבוצה בריצה לא רעה כבר תקופה, ומחזיקה ביחס שערים השלישי בטיבו בליגה. יחד עם זאת, לוח המשחקים שלה קשה באופן יחסי.

הגעתו של מתן חוזז לעומת עזיבתם של פלקוצ'נקו והחלוץ היווני, לא עושה שינוי גדול מידי בסגל ולא יצרה עליה או ירידה בכושר הקבוצה.

להפועל חיפה משחק מול מכבי תל אביב בנתניה, שני משחקים מול קבוצות תחתית ושלושה מול יריבות ישירות לפלייאוף. ניצחונות על אשדוד ורעננה לא יספיקו על מנת להיכנס לפלייאוף, לכן, אם הקבוצה רוצה להיות חלק מהשישייה המובילה, עליה לקחת נקודות בדרבי החיפאי, מול בני יהודה בחוץ ואף בטרנר מול האלופה היוצאת.

הערכה שלי: הפועל חיפה לא תצליח להתברג לפלייאוף העליון ותסיים שביעית

 

הפועל חדרה

מה נשאר לה?

אשדוד (חוץ), בני יהודה (בית), מכבי חיפה (חוץ), באר שבע (בית), רעננה (חוץ), מכבי נתניה (בית)

הפועל חדרה נמצאת בירידה של ממש, וללא הנקודות שצברה בסיבוב הראשון, כנראה שהייתה נלחמת על הירידה. עזיבה של חמישה שחקנים שהבולטים בהם (טאפוקו, פלומיין ואבו-פאני) היו שחקני עוגן בסגל הקבוצה, משפיעה בצורה ישירה על המאזן. גם היעדרותו הצפויה של אג'ידה, לא מוסיפה לנתוני הבסיס.

לוח המשחקים של חדרה הוא הקשה ביותר מבין כל המתחרות על הפלייאוף – רק שני משחקים נגד קבוצות תחתית וארבעה ישירים על מקום בפלייאוף, ואלא אם תצליח לקחת נקודות במקומות לא צפויים כמו מול מכבי חיפה בסמי עופר, ב"ש או נתניה, לא נראה כי להפועל חדרה יש מה לחשוב על הפלייאוף העליון.

הערכה שלי: חדרה מסיימת במקום השמיני ולא מעפילה לפלייאוף העליון (אבל כן נשארת בליגה..)

 

מכבי נתניה

מה נשאר לה?

באר שבע (חוץ), רעננה (בית), פתח תקווה (חוץ), הפועל ת"א (חוץ), ביתר ירושלים (בית), חדרה (חוץ)

מכבי נתניה נראית לא רע, משחקת יפה ונמצאת במומנטום טוב (למרות שתי תוצאות התיקו האחרונות). היציבות של מערך שלושת הבלמים של המאמנים עובד יפה והקבוצה כמעט ולא סופגת לאחרונה. מאידך, נראה כי החוד של הקבוצה דהוי מעט. הגעה של שחקן קישור נוסף שמסוגל "להכניס" כדורים לחלוצים (דוגמת חן עזרא), יכולה לתרום לקבוצה ולחזק את הסיכוי שלה להשתלב בשישייה המובילה.

לוח המשחקים שלה מזמן ארבעה משחקים נגד קבוצות תחתית ועוד שניים בקרב ישיר על הכרטיס לפלייאוף. שלושה ניצחונות מארבעה משחקים פוטנציאליים (רעננה, פ"ת, ביתר, חדרה) בתוספת תיקו אחד אמורים להספיק לנתניה להגיע לפלייאוף העליון שנה שניה ברציפות.

הערכה שלי: מכבי נתניה מסיימת במקום הרביעי ונכנסת לפלייאוף

נתניה
קרדיט לעמוד הפייסבוק של מועדון כדורגל – מכבי נתניה

 

הפועל באר שבע

מה נשאר לה?

מכבי נתניה (בית), הפועל ת"א (חוץ), בית"ר ירושלים (בית), חדרה (חוץ), הפועל חיפה (בית), סכנין (חוץ)

הפועל באר שבע בלחץ נוראי. הקבוצה לא מתפקדת וקצב צבירת הנקודות שלה רע מאוד. חלון ההעברות בינואר לא מבשר טובות עבור הקבוצה ואם השחקנים לא ייקחו את עצמם בידיים, ימצאו את עצמם בפלייאוף התחתון. יחד עם זאת, לקבוצה יש עדיין את הסגל האיכותי ביותר מכל הקבוצות המתמודדות איתן על הפלייאוף.

לאלופה היוצאת לוח משחקים הכולל שלושה משחקים מול קבוצות תחתית ושלושה נגד יריבות ישירות על הפלייאוף, וניצחונות הגיוניים על הפועל ת"א, חדרה וסכנין, בתוספת תיקו מול אחת המתמודדות הישירות על הפלייאוף, ישימו את הקבוצה של אלונה ברקת בשישייה הראשונה.

הערכה שלי: באר שבע בפלייאוף העליון

 

הפועל קריית שמונה

מה נשאר לה?

סכנין (בית), מכבי פ"ת (בית), מכבי ת"א (חוץ), אשדוד (בית), בני יהודה (חוץ), מכבי חיפה (בית)

מאז חילופי המאמנים בקריית שמונה הקבוצה נראית טוב יותר, גם בהפסד הגביע (החמיצו המון). הניצחון על חדרה והתיקו בסמי עופר מול הפועל חיפה בשבת, שמים את הקבוצה של איזי שירצקי, למרות המיקום הנוכחי שלה, בנקודת זינוק לפלייאוף העליון.

לאור פער הנקודות מהמקום השישי, קריית שמונה תזדקק לארבעה ניצחונות כדי להבטיח את המקום בפלייאוף, שגם שלושה ותיקו יכולים לעשות את העבודה בהתאם לקרבות "ראש בראש" של שאר המתמודדות על הכרטיס. לכך ניתן להוסיף את המגרש הביתי בו קשה יחסית להוציא מהקבוצה נקודות ובהתאם ללוח המשחקים שנותרו לה. קריית שמונה גם הקבוצה היחידה המחזיקה ביחס שערים חיובי מהקבוצות במקומות 4-8. אם אל שלושת הניצחונות מול קבוצות תחתית (כולם במשחקי בית) תצליח קריית שמונה לחבר ניצחון במושבה על בני יהודה או על מכבי חיפה בקריה, זה אמור להספיק לה לפלייאוף העליון.

הערכה שלי: קריית שמונה בפלייאוף העליון בפוטו-פיניש על הפועל חיפה (יוכרע על יחס שערים למרות ההפרש לטובת הפועל חיפה נכון לכתיבת שורות אלו)

לסיכום, הפלייאוף העליון יורכב מ:

  1. מכבי תל אביב
  2. מכבי חיפה
  3. בני יהודה
  4. מכבי נתניה
  5. הפועל ב"ש
  6. הפועל ק"ש

מסכימים? לא מסכימים? חלקו איתי מה דעתכם…

מכבי חיפה בני יהודה
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי חיפה
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח