הפועל באר שבע – מכבי חיפה – הצד הטקטי של הירוקים

הערב (21:00) תעלה לשחק מכבי חיפה על הדשא בטרנר מול האלופה, הפועל באר שבע. הירוקים מגיעים אחרי תקופה רעה והדחה מבישה מהגביע, ובנוסף לכל זה הם גם יעלו בלי השחקן הקדמי הטוב ביותר שלהם (אולי שני רק לורמוט) – אלירן עטר. מולנסטיין יצטרך להסתדר וניצחון או לפחות הופעה חיובית בהחלט ירגיעו את הקהל שרובו מתחיל לגלות סימנים של ביקורת כלפי ההתנהלות של המאמן ושל יתר הקבוצה. מולנסטיין ידוע כמאמן שאוהב מאוד להזיז שחקנים ולנסות אותם בעמדות שונות, ודווקא במשחק היום אני אמליץ לו לנסות שיטה קצת שונה מזו שבה הוא השתמש עד עכשיו, בשביל שיוכל להתמודד עם הקבוצה הטובה בליגה.

בשביל לעצור את האדומים צריך לחשוב מהן נקודות החוזק שאותן צריך לעצור ומהן נקודות התורפה שעליהן אפשר לשחק.

נקודות חוזק: אגפים מאוד חזקים בדגש על צד שמאל (טוני וואקמה) וקישור התקפי מסוכן (מאור מליקסון וראדי).

נקודות חולשה: לדעתי ג'ון אוגו נמצא בתקופה לא טובה וצריך להציב שחקן שילחץ אותו כל פעם שהוא מקבל כדור. משחק לחץ גבוה שכזה יאפשר יציאה למתפרצות מהירות.

למעשה אני, אם הייתי מייעץ למולנסטיין, הייתי פותח במערך של 4-5-1, כשאת רביעיית ההגנה מאיישים מנחם, קינן, ואליינטה ואיולפסון (יכול לשחק כמגן ימני). בקישור הייתי מציב את קגלמאכר (גרזן), ואצק ולביא מעליו. ורמוט וקהת יחלקו אגפים ויתחלפו במהלך המשחק. ורוקאביצה יעלה בתור חלוץ מטרה בודד.

הצד הטקטי של הירוקים
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

במערך זה יש לחיפה גם קישור אגרסיבי, גם אגף ימין חזק יחסית וגם התקפה מהירה. הסגירה על וואקמה תתבצע באמצעות ירידה של קגלמאכר להיות בלם שלישי, והצפיפות הזו תאפשר לקינן לעזור לאיולפסון בסגירה על וואקמה. יתרון נוסף של המערך הזה הוא הגמישות שלו שמאפשרת לשנות מערך באמצעות חילוף אחד בזכות היכולות של איולפסון, קגלמאכר, ואליינטה, ורמוט, קהת ורוקאביצה לשחק ב-2 עמדות ויותר. מולנסטיין יקווה לקבל את קהת ביכולת משופרת ממה שהוא הציג עד עכשיו ובמיוחד את רוקאביצה מנצל יותר מצבים. בנוסף, לביא יצטרך לעבוד קשה וללחוץ את אוגו בלי הפסקה כי איבודי כדור של הקשר האחורי של באר שבע ישאירו את רוקאביצה וורמוט מול שני בלמים שלא שיחקו הרבה העונה יחד ולא מתואמים כמו צדק וויטור ששיחקו ביחד בהצלחה רוב העונה.

נקודת התורפה המרכזית במערך הזה היא אגף שמאל. לדעתי מנחם לא יכול להתמודד לבד עם בוזגלו, ולכן יהיה טוב יותר אם קהת ישחק בצד שמאל של ההתקפה ויספק תמיכה למנחם כשהקבוצה במגננה. חסרון נוסף הוא העובדה שקינן ישחק ואם ברק בכר ישכיל להציב מולו חלוץ מהיר (שהר או גדיר) זה יכול לבוא לידי ביטוי נגד הירוקים. בגלל זה חשוב להוריד למינימום את כמות המתפרצות של באר שבע (מה שדורש עוד יותר אחריות ומשמעת משחקני חיפה לחזור אחורה בזמן ולא להתעכב כמו שקרה לדוגמא מול סכנין מה שיצר יתרון מספרי שאותו באר שבע תנצל בצורה הרבה יותר קטלנית) ולא לתת לשחקני הקישור האדומים להכניס יותר מדי כדורי עומק על הדשא לחלוצים. ניתן למנוע את זה בעזרת קו הגנה נמוך יחסית וקישור צפוף וקרוב להגנה.

הצד הטקטי של הירוקים
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

בנוסף לפי דעתי כדאי שבעת שהפועל באר שבע תתחיל את ההתקפות, רוקאביצה ילחץ את צדק (בצד ימין של ההגנה האדומה) כדי למנוע ממנו להוציא כדורים ארוכים קדימה ולתת לטהאא (הבלם הפחות טכני) להתחיל את ההתקפות. וככל שההתקפה מתקדמת לכיוון צד שמאל של ההגנה האדומה כדאי לרתק את קורהוט מאחור, כי אם הוא יתמוך בהתקפה, וואקמה יחגוג באגף. ברגע שקורהוט יעלה גבוה ובאר שבע תאבד כדור באגף שמאל, מיד חיפה תתקוף דרך אותו האגף.

במהלך המשחק לדעתי מולנסטיין צריך להמשיך לתת דקות לעוואד וזנטי, וגם אפשר לעבור למערך של 4-3-3 כשקגלמאכר יחזור לעמדת המגן, איולפסון לעמדת הבלם, וקינן ייצא תמורת שחקן התקפי (כמובן בהתאם להתפתחויות).

ללא ספק צפוי לנו משחק צבעוני וקרב טקטי מרתק בין שני המאמנים. בהצלחה לירוקים!

נ.ב- בעקבות השמועות בחלון המלפפונים הנוכחי לגבי רכש אפשרי שקרלסן רוצה להביא, לא ברור איך אף אחד לא רואה שחסר לקבוצה הזאת גרזן סטייל אוגו שייתן ללביא חופש לשחק כמו שהוא יודע. עם רומאריו פירס זה עבד נהדר ואני חושב שהגיע הזמן שיבוא שחקן שיסתום את החור הזה לאורך זמן.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח