העתיד עוד לפניהם – 10 כשרונות שיפרצו העונה

עונת 2019/20 בפתח כשהליגה האנגלית והליגה הצרפתית כבר נפתחו ולאחר מכן יתחילו הליגה הספרדית, הגרמנית ולבסוף גם האיטלקית. במהלך העונה יש לא מעט שחקנים כשרוניים באירופה שמחכים לרגע בו הם יפרצו ויראו לעולם את מה שהם מסוגלים לעשות עם הכדור, אז הכנתי לכם רשימה של 10 שחקנים שיפרצו העונה, רגע לפני שהם נמכרים בעשרות מיליונים.

 

רודריגו (18, ברזילאי, ריאל מדריד)

לפני מספר שנים ריאל מדריד רכשה שני צעירים ברזילאים מסנטוס בעסקת השקעה – השחקנים ישחקו בסנטוס ובליגה הברזילאית עד שיגיעו לגיל 18 ואז יעברו לקבוצה הספרדית. הראשון שבהם היה ויניסיוס, אותו ראינו מככב בעונה שעברה, השחקן השני בו ריאל מדריד השקיעה הוא רודריגו, שחגג יום הולדת 18 בינואר ויצטרף לריאל מדריד העונה. רודריגו, בניגוד לויניסיוס. משחק באגף ימין, עמדה שבה ריאל לא התחזקה הקיץ מה שיכול להשאיר לו פירורי דקות בהן הוא יראה את כשרונו, בינתיים הוא הרשים את האוהדים עם בעיטה חופשית יפה מול באיירן מינכן.


רנאן לודי (21, ברזילאי, אתלטיקו מדריד)

גם בצד השני של מדריד התחזקו בכשרון ברזילאי צעיר. אתלטיקו מדריד עברה שינוי עצום בקיץ הנוכחי, כשהחולייה ששונתה באופן הנרחב ביותר היא חוליית ההגנה, כאשר 3 מתוך ארבעת שחקני ההגנה הפותחים השתנו. מי שהגיע להחליף את פליפה לואיס הוותיק ואת לוקאס הרננדז הנהדר בעמדת המגן השמאלי הוא רנאן לודי, ברזילאי בן 21 שהגיע מאתלטיקו פרנאנסה מהליגה המקומית. אין ספק שלהיות שחקן הגנה בקבוצה של סימאונה זה אתגר לא קטן, אבל בנצחון האדיר על ריאל מדריד לודי הראה שזה בדיוק האתגר שהוא מוכן אליו.


אדסון אלברז (21, מקסיקני, אייאקס)

המוטו של אייאקס בשנים האחרונות הוא "על כל אחד שנמכר יבוא אחד חדש" וגם הקיץ, כשאייאקס מכרה את הבלם המוביל וקפטן שלה, מתיאס דה ליכט, ליובנטוס, היא הביאה מישהו חדש במקומו. הפעם מדובר באדסון אלברז, בלם מקסיקני צעיר שמתאים בול לסגנון של אייאקס, מדובר בבלם גבוה (1.87), חזק, אבל עם דגש על משחק רגל מצוין וורסטיליות בהגנה. אלברז מגיע בגיל 21 לעונה ראשונה באירופה והשאלה היא לא האם הוא יגיע לקבוצה גדולה, אלא מתי.

 

דונייל מאלן (19, הולנדי, איינדהובן)

לא רק באייאקס נפרדו מהכוכבים שלהם הקיץ, בפסו איינדהובן אמרו להתראות לחלוץ המרכזי ומלך השערים של הליגה, לוק דה יונג, שעזב לשלב כוחות עם דאבור מיודעינו בסביליה. בניגוד לאייאקס, לאיינדהובן יש גם תחליף מושלם שנמצא כבר במועדון – דונייל מאלן.
מאלן בכלל גדל באייאקס אבל הגיע לאיינדהובן, בנוער הוא אומן על ידי חלוצים אגדיים כמו דניס ברגקאמפ באייאקס ותיירי הנרי בנוער של ארסנל ומומחים השוו את סגנון המשחק שלו לזה של אלכסיס סאנצ'ז (בתקופתו הטובה, כמובן). בינתיים הוא הספיק לפתוח את חשבון השערים שלו להעונה עם שער ניצחון סופר דרמטי מול באזל במוקדמות ליגת האלופות.

גדסון פרננדס (20, פורטוגזי, בנפיקה)

בשנים האחרונות הליגה הפורטוגזית הפכה ליצרנית כשרונות מהגדולות בעולם, מי שהעונה אמור לתת הקפיצה לטופ האירופי הוא גדסון פרננדז, קשרה המרכזי של בנפיקה. פרננדז הוא פורטוגזי שנולד בסאו טומה (אי באוקיינוס האטלנטי) ונבחר לשחקן המצטיין ביורו עד גיל 17 בשנת 2016, הוא מתפקד כקשר 50/50 שמבצע פעולות בשני צידי המגרש.

דניאל ג'יימס (21, וולשי, מנצ'סטר יונייטד)

אחד הדברים שאני הכי אוהב בגביע האנגלי הם הסנסציות, וב16 במרץ 2019 כמעט והתרחשה סנסציה כזאת כשסוונזי הקטנה אירחה את מנצ'סטר סיטי המפלצתית. התוצאה המדהימה שהייתה במחצית- 2:0 לסוונזי, וזה לא הגיע במזל, סוונזי שיחקו הרבה יותר טוב מסיטי הענקית למרות הסגל הצנוע והאלמוני שלהם. בהמשך השופט שגה פעמיים בטעויות נוראיות ומנצ'סטר סיטי ניצחה שלא בצדק. ובכל זאת, מי שניצח על הכמעט-סנסציה הזאת הוא דניאל ג"ימס, חלוץ ימני וולשי מהיר מאוד שתפס את עיני הסקאוטים של מנצ'סטר יונייטד, אשר הביאו אותו לקבוצה הקיץ. לפי משחקי ההכנה של הקיץ נראה שג'יימס יפתח באגף ימין של השדים האדומים, ומעניין לראות האם הוא ישחזר את היכולת מסוונזי.

 

רוברט סקוב (23, דני, הופנהיים)

הליגה הגרמנית היא אחת מליגות הפיתוח הטובות בעולם, הסגנון ההתקפי שלה מראה את האיכויות הטובות של שחקני ההתקפה בה ומאפשר לקבוצות למכור אותם ברווח עצום, דוגמאות טובות לכך אפשר לראות בעוסמאן דמבלה, קווין דה בראונה ולוקה יוביץ'. גם הופנהיים תנסה לעשות "אקזיט" כזה על רוברט סקוב העונה, והאמת? יש להם חתיכת מוצר לשווק.
סקוב בעונה שעברה קבע את שיא הכיבושים לעונה בליגה הדנית על 29, וזאת כשהוא לא חלוץ, אלא קיצוני ימני בן 22! הופנהיים תנסה למשוך את עיניהן של הקבוצות הגדולות באירופה, ועם שחקן כזה זו לא אמורה להיות משימה קשה במיוחד.

מוסא דיאבי (20, צרפתי, באייר לברקוזן)

לא מעט דובר על היותה של פריז מאגר הכשרונות הגדול בעולם, אחד מאותם כשרונות שגדלו במגרשי האספלט של עיר האורות הוא מוסא דיאבי, שחקן שגדל במחלקת הנוער של פריז סן ז'רמן, ואף שיחק בבוגרים בעונה האחרונה. אלא שפריז, בעוד החלטה שערורייתית מבחינתה, החליטה למכור אותו לבאייר לברקוזן תמורת 15 מיליון יורו בלבד.
בלברקוזן דיאבי ישחק את הכדורגל ההתקפי של מאמנו פטר בוס וישתף פעולה עם כמה כשרונות אדירים, הוא יכבוש הרבה שערים וימכר לקבוצה אחרת למורת רוחה של פריז שתבין את טעותה.

 

סנדרו טונלי (19, איטלקי, ברשיה)

סנדרו טונלי מכונה לעיתים קרובות "היורש של פירלו". אז כן, זה בין השאר קשור לעובדה שהוא קשר איטלקי שהתחיל את דרכו לברשיה, אבל גם, ובעיקר, קשור לאיכויות שלו כשחקן. טונלי, כמו פרילו, משחק כ"רג'יסטה"- קשר אחורי שמנהל את המשחק מאחורה ואחראי על בניית מערך המסירות והחזקת הכדור. הוא חזק, מדויק, טכני ולא מפסיק לרוץ.
טונלי היה השחקן המרכזי בהעפלתה של ברשייה לסריה א בעונה שעברה ונבחר לשחקן השנה של הסרייה ב' בגיל 18 בלבד. אין לי ספק שטונלי, כמו פירלו, ימצא מהר מאוד את התחנה הבאה שלו.

דני אולמו (21,ספרדי,דינאמו זאגרב)

לא לכולם מתאים להיות במועדון גדול, זו מסקנה שדני אולמו קיבל בגיל צעיר כששיחק באקדמיה של ברצלונה הגדולה/ אולמו הבין שבברצלונה הוא לא יקבל את הדקות החיוניות להתפתחות שלו ובגיל 16 החליט לעזוב את ספרד ליעד שלרוב לא מגיעים אליו – הליגה הקרואטית.
ב5 העונות שלו בזאגרב אולמו תפס מקום של כוכב ובעונה האחרונה זכה בתואר שחקן העונה של הליגה. אולמו גם היה שותף לזכייתה של ספרד ביורו הצעירות ואף נבחר לאיש המשחק.

אז זאת הרשימה, תפקחו עין מדי פעם על אחד מאלה, לא תתאכזבו.

רודריגו, ריאל מדריד
Credit to Real Mardrid facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח