הערב ביורוליג: מכבי ת"א מתארחת בקובנה, אצל ז'לגיריס ואף מלה על נס

מכבי תל אביב תתארח הערב(21:00), במסגרת המחזור ה-31 ביורוליג בז'לגיריו ארינה בקובנה, אצל ז'לגיריס.

הצהובים נמצאים כרגע מבחינתם בסיוט שהם רק מחכים שייגמר, מבחינת סיום עונת היורוליג. למכבי מאזן 11:17 שלילי(שני משחקים חסרים שנדחו מול חימקי מוסקבה ו וילרבאן), לאחר שהפסידה בששה משבעת משחקיה האחרונים. הדבר המדהים הואhttps://www.facebook.com/maccabipod/ שתיאורטית, עוד איכשהו יש לצהובים סיכוי, אם תנצח את כל המשחקים שנותרו, אבל לנס כזה אף אחד לא מצפה, גם אם הוא מתחיל בז'לגיריס.

הליטאים עדיין בתמונת העלייה לפלייאוף, עם מאזן 15-15, במקום התשיעי, כרגע מחוץ לפלייאוף.

במכבי ייעדרו בגלל פציעות יובל זוסמן ואות'לו האנטר הפצועים (נזכיר שהאנטר לא שיחק גם במשחק הקודם בין הקבוצות). טי ג'יי קליין יירשם לראשונה העונה במשחק יורוליג.

מכבי תל אביב, ז'לגיריס
קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

 

הכר את היריבה:

אלופת ליטא פתחה את העונה האירופית נהדר, עם ארבעה נצחונות רצופים. אז הגיעו ששה הפסדים רצופים והיה נראה שהליטאים בדרך להתרסק. מאז הקבוצה נעה בחוסר יציבות מנצחון להפסד ומנסה לעשות הפתעה גדולה ולהגיע לפלייאוף. המאמן האוסטרי הצעיר, מרטין שילר (בן 38 בלבד), מנחיל לקבוצה שלו כדורסל מסודר ומאורגן. השחקנים הבולטים הם הרכז הליטאי, מריוס גריגוניס, הקלעים, בני ארצו, לוקאס לקאביצ'יוס וארתוראס מילאקניס והכשרון בן ה 21, רוקאס יוקובייטיס. בנוסף, הרכז האמריקאי, תומאס ווקאפ, מוסר ושומר נהדר, שבקיץ הוזכר כמועמד לצהובים ומוזכר בימים אלה כמועמד שוב לקיץ הקרוב.  הסנטר הצרפתי, ז'ופרי לוברן והאמריקאי, נייג'ל הייז.

Credit to Euroleague official website

 

שיעור היסטוריה:

  המאזן בין הקבוצות עומד על 9:17 למכבי. המאזן בקובנה הוא 6:7 צהוב. א-ב-ל מכבי ניצחה לאחרונה בקובנה באוקטובר 2016, תחת רמי הדר. מאז הליטאים ניצחו בכל שלושת המשחקים שהתקיימו בליטא.

אשתקד מכבי הגיעה בהרכב סופר חסר ופצוע, ללא בלאק, כספי, וולטרס, דיברתולומיאו, זוסמן וגם סקוטי ווילבקין ונכנעה  73:68, לאחר משחק צמוד וזאת למרות משחק נהדר של טיילר דורסי וג'ייק כהן, עם 18 ו-20 נקודות בהתאמה.

בסיבוב הראשון מכבי הביסה את הליטאים, בתצוגה נהדרת עונה מאוד לא אופיינית לעונה הזאת,  שהיו אז בתקופה נהדרת, 57:85, עם חמישה שחקנים בדאבל פיגרס, אותם הובילו טיילר דורסי, עם 16 נקודות וכריס ג'ונס עם 15.

מכבי תל אביב, ז'לגיריס
ג'ונס מככב במפגש הקודם. קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

 

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

– לא לאבד: הצהובים הם אחת הקבוצות הגרועות ביורוליג מבחינת יחס אסיסטים לאיבודים. כל משחק בו הקטגוריה הזאת נראית טוב יותר, הוא בדרך כלל נצחון. בנצחון הגדול על ז'לגיריס בסיבוב הקודם, מכבי מסרה 18 אסיסטים

להמשיך לרוץ: בשבועות האחרונים מכבי מראה שבמשחק הריצה התוצאות שלה טובות יותר. ז'לגיריס משחקת כדורסל מסודר של הנעת כדור ומכבי חייבת לשאוף לבלגן את המשחק ובמשחק ריצה היתרון יהיה שלה.

הקליעה מבחוץ: בהיעדרו של האנטר בנדר יקבל דקות משמעותיות בעמדה חמש. הצהובים יצטרכו בדקות האלה שבנדר יאיים מבחוץ. ובכלל, המפתח הצהוב הקבוע לנצחון חוץ השנה עובר בארבעים אחוז לשלוש.

ולתחזית:

למרות שהליטאים צריכים את הנצחון יותר, מכבי תשחק על הכבוד ותשלח את הליטאים להסתכל על הפלייאוף מבחוץ, יחד אתה. נצחון צהוב בהפרש של 4-6 נקודות.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל.

הספסל הצהוב צוהל אחרי עוד שלשה
קרדיט: האתר הרשמי של מכבי ת"א
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח