הערב ביורוליג: מכבי ת"א מציגה – להרוג טורקי ולנוח (לפני עוד טורקי). 

מכבי תל אביב תתארח הערב (20:00), בהיכל אולקר ספורטס ארינה באיסטנבול, אצל פנרבחצ'ה-אולקר הטורקית, בפתחו של שבוע עם מפגש טורקי כפול, כשביום חמישי תבוא לתל אביב אנאדולו אפס.

במכבי ת"א מגיעים לאחר שני ניצחונות יורוליג רצופים, בבית על הספרדיות באסקוניה (82:91) וריאל מדריד (84:86), ששיפר את המאזן הצהוב ל 11:10 שלילי. בשורות הצהובים לא ישחקו עמרי כספי, שלא החלים מהוירוס בבטן ולא המריא עם הקבוצה לאיסטנבול וסנדי כהן, המחלים מקורונה.

בראיינט
קרדיט תמונה: אתר היורוליג

 

אתמול הוסר חשש כבד מהצהובים,  לאחר שבבדיקה שנייה התברר כי כולם שליליים לקורונה, לאחר שנחשפו לניקולאס לפרוביטולה מריאל מדריד, שאובחן כחולה לאחר המשחק בין הקבוצות בחמישי האחרון.

היריבה מאיסטנבול נמצאת בכושר מעולה, עם ששה נצחונות יורוליג רצופים, האחרון שבהם במוסקבה,  על צסק"א.  רצף ששינה לחלוטין את פתיחת העונה הנוראית של הטורקים ועכשיו מאזנם עומד על 10:11 חיובי.

הכר את היריבה:

נזכיר שמדובר בשני מועדונים שהתאחדו בשנת 2005: פנרבחצ'ה, מועדון הפאר עם מספר האוהדים הרב ביותר בטורקיה ואולקר איסטנבול, המועדון שהשתייך לענק הממתקים הטורקי.  הקבוצה המאוחדת זכתה ביורוליג בעונת 2016/17 והגיעה פעמיים נוספות לגמר, בעונות 2015/16 ו 2017/18.

הקבוצה נפרדה אשתקד מהמאמן הסרבי המעוטר, זלימיר אובראדוביץ' ומי שהחליף אותו הוא מי שהיה עוזרו עד 2015 ולאחר מכן הוביל כמאמן את סלובניה לאליפות אירופה בשנת 2017, הסרבי-אמריקאי,  איגור קוקושקוב,  בן ה- 49.

לקבוצה הטורקית סגל רחב ומגוון: שחקני הפנים הבולטים הם הצ'כי, יאן וסלי,  האמריקאי,  ג'וני המילטון,  הטורקי, אהמט דובריולו והגרמני, דנילו בארטל.  בקו האחורי ניתן למצוא את הכוכב הצרפתי, ננדו דה קולו,  האמריקאי-טורקי,  בובי דיקסון(או בשמו הטורקי, מהמט עלי) , את הרכז הסרבי שפשוט שינה את הקבוצה מאז הגיע,  מילאן גודוריץ',  את יד הנפץ, ג'רל אדי,  הרכז האמריקאי, שכמעט הגיע למכבי בקיץ, לורנזו בראון,  הקנדי, דיישון פייר והטורקי, מליח מהמטולו.

הדבר הבולט ביותר בפנר הוא השיפור ההתקפי העצום שגרמה לה הגעתו של גודוריץ';  ממוצע הנקודות שלה ביורוליג עומד על 76 נקודות.  בשלושת משחקיה האחרונים קלעה פנרבחצ'ה 89, 100 ו 96 נקודות.

מכבי-פנרבחצ'ה
פנרבחצ'ה. מתוך אתר היורוליג

 

שיעור היסטוריה:

בשנות התשעים ותחילת שנות ה-2000, יצא למכבי ת"א לפגוש את אולקר במסגרת היורוליג.  לאחר האיחוד מכבי כמובן פגשה כבר את הקבוצה המאוחדת.  המאזן הכולל בין הקבוצות הוא 9:15 למכבי.

בעונה שעברה במגרש הזה היתה דרמה גדולה, שהסתיימה בנצחון אדיר של מכבי,  בתוצאה המיתולוגית 77:78, עם סל של האנטר ממש בשניות הסיום.

בסיבוב הקודם הטורקים ניצחו ביד אליהו,  65:75, ביום התקפי מזעזע של הצהובים מת"א.  בובי (מהמט עלי) דיקסון קלע 17 למנצחים, בעוד ווילבקין קלע 23 למכבי.

פנרבחצ'ה - מכבי
הנצחון הדרמטי של מכבי באיסטנבול בעונה שעברה. מתוך אתר היורוליג

 

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

לקלוע משלוש: ההגנה הטורקית סוגרת את הצבע, אך מאפשרת שלשות ליריבה.  ווילבקין, דורסי, שנקווה שימשיך את היכולת מחמישי נגד ריאל, בראיינט, דיברתולומיאו וחבריהם יצטרכו לקלוע באחוזים גבוהים ואז הסיכוי לנצחון יגדל.

אנטה זיזיץ, בבקשה לעמוד.  מול הקו הקדמי הטורקי, בעיקר מול וסלי ודובריולו, יש לקרואטי הגדול של מכבי מה למכור.  במשחק הקודם הוא התחיל טוב ונחלש בהמשך וסיים עם דאבל דאבל של 11 נקודות ועשרה ריבאונדים. הגיע הזמן שיראה את עצמו שוב.

להאט את הקצב ולהיות אגרסיביים:  מכבי לא תוכל להתמודד עם כח האש הטורקי במשחק של הפגזות וריצה.  כדי לנצח היא צריכה לעשות מה שעבד לה העונה בברצלונה: להפוך את המשחק לקרב איטי ולהרביץ בהגנה.

ולתחזית:

פנר פשוט לוהטת. קבוצה בכושר מעולה, עם סגל שחקנים פשוט מצויין והמשחק בטורקיה.  זה יהיה גדול על מכבי.  נצחון לצהוב-כחול הטורקי ב 12-13 נקודות.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

דורסי
קרדיט תמונה: אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח