הערב ביורוליג: מכבי ת"א מארחת את צסק"א ותשחק בעיקר על הכבוד

מכבי ת"א תארח הערב את צסק"א מוסקבה (21:05, היכל מנורה מבטחים), במסגרת המחזור ה-27 ביורוליג. הצהובים איבדו סיכוי ריאלי להעפלה לפלייאוף, בעקבות ההפסד בחמישי לבאיירן במינכן. הצהובים במאזן 14:10 שלילי (שני משחקים חסרים). היריבה מרוסיה במאזן 8:17 חיובי ובמקום השני ביורוליג. במכבי ייעדר יובל זוסמן הפצוע. בצסק"א לא ישחק הסנטר הסרבי, ניקולה מילוטינוב, שסיים את העונה עקב פציעה בכתף. שנגאליה וקלייברן חזרו מהפציעות שלהם וישחקו.

לראשונה העונה במסגרת היורוליג, יהיה קצת קהל ביד אליהו, כאשר 300 צופים מורשים להיכנס.

הכר את היריבה:

קבוצת הפאר של הכדורסל הרוסי ואחת הקבוצות הגדולות של הכדורסל האירופאי בכל הזמנים. לצסק"א 50 אליפויות רוסיה ושמונה גביעי אירופה.

הקבוצה שבנה המאמן היווני, איטודיס, בעונתו השביעית בקבוצה, מלאת כוכבים, גם בלי מילוטינוב. הקו האחורי מורכב מהגארד האמריקאי מייק ג'יימס, הגאנר המטורף בעל האישיות הבעייתית. לצדו שר ההגנה, האיטלקי, דניאל האקט, האמריקאי דארון היליארד ושחקן הרכש החדש, הדני איפה לונדברג.

בקו הקדמי מככבים הגיאורגי, טורניקה שנגאליה, וויל קלייברן, המוכר לנו מעברו בהפועל חולון (ואיזו קפיצת מדרגה ביצע מאז), הגרמני יוהאנס פויטמן, ג'ואל בולומבוי והרוסי ניקיטה קורבאנוב.

צסקא מכבי
תמונה: אתר היורוליג

 

שיעור היסטוריה:

ההיסטוריה בין שתיים מהקבוצות הותיקות ביורוליג עשירה ועמוסה. צסקא מובילה במאזן המפגשים, מאז נוסד היורוליג בשנת 2000, 8:19, כאשר ביד אליהו המאזן הוא  4:7 לרוסים.

העונה בסיבוב הראשון ניצחו הרוסים 72:76, עם 25 נקודות של מייק ג'יימס . אשתקד ביד אליהו היה אחד הניצחונות הגדולים של הצהובים בעונה שעברה, כאשר הגיעה בסגל חסר ופצוע, ללא בלאק,כספי, וולטרס ודיברתולומיאו, עם עשרה שחקנים בלבד בסגל ולאחר שיצאה מפיגור גדול, ניצחה מכבי 80:90. ווילבקין קלע אז 22 נקודות והאנטר 20 למכבי.

מכבי צסקא
הנצחון של מכבי בעונה שעברה. תמונה מאתר היורוליג

 

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

-אגרסיביות: צסקא לוקחת יותר כדורים חוזרים ובכלל זה בהתקפה מכל קבוצת יורוליג אחרת. היא גם סוחטת יותר עברות מכל קבוצה אחרת. אם הצהובים רוצים לנצח, הם צריכים להראות אגרסיביות דומה.

יום קליעה טוב מבחוץ: הרוסים יצופפו כי דווקא בצבע הצהובים יכולים להתמודד איתם. הם יתנו למכבי לנצח אותם מבחוץ.

יחס אסיסטים/איבודים גבוה: הרוסים מקום לפני אחרון באסיסטים. היכולת של מכבי לשחק קבוצתי ולא סוליסטי ולהמנע משטויות מיותרות יקבע מאוד האם ינצחו.

ולתחזית:

צסק"א מוסקבה הפסידה ארבעה מששת משחקיה האחרונים. את המשחק האחרון ניצחה בשיניים ביוון, מול אולימפיאקוס, לאחר שהובילה בבטחה במשך שלושה רבעים. שנגאליה וקלייברן עוד לא נראו בריאים לגמרי בחמישי האחרון. אם ייראו ככה גם הפעם יש למכבי סיכוי. אני מאמין שאחרי ההפסדים לבאיירן ואילת,  הצהובים לא ירצו להפסיד שלישי ברצף וישחקו על הכבוד.

נצחון צהוב ב 2-4 נקודות.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל.

מכבי צסקא
תמונה: אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח