הערב ביורוליג: מכבי ת"א מארחת את ולנסיה בנסיון להמנע מהפסד חמישי רצוף.

מכבי ת"א תארח הערב את ולנסיה (21:05, היכל מנורה מבטחים), במסגרת המחזור ה-28 ביורוליג.  מכבי מגיעה לאחר שהפסידה שלשום לצסק"א (80:84), הפסד רביעי ברציפות ביורוליג, שהוריד אותה למאזן 15:10 שלילי. היריבה נאבקת על מקום בפלייאוף וכרגע מסתכלת עליו מבחוץ, עם מאזן 13:14 חיובי .

אצל הצהובים ימשיך להיעדר יובל זוסמן הפצוע. 300 צופים יהיו ביד אליהו.

הכר את היריבה:

את ולנסיה הכרנו כבר בסיבוב הקודם ומאז לא השתנה הרבה בקבוצה שמאמן חאומה פונסראנו:

קבוצה חזקה ומגוונת, עם קו אחורי הכולל את קלמן פרפליץ' (שהצטיין נגד הצהובים בסיבוב הקודם, עם 22 נקודות), הבלגי, סאם ואן רוסום, הספרדי, גויים ויווס ומרטין הרמנסון וקו קדמי הכולל את דרק וויליאמס, הסנטר המונטנגרי הנהדר והמגוון, בויאן דובלביץ' , המחליף האמריקאי שלו, מייק טובי, הצרפתי, לואי לאברי והסרבי, ניקולה קאליניץ'. כמעט כל הקבוצה קולעת היטב גם מחוץ לקשת, כולל שחקני הפנים ומשחקת כדורסל קבוצתי וחכם. הבעייה העיקרית של ולנסיה לאורך העונה, היתה יציבות, אך העניין במגמת שיפור:  היא הפסידה שלשום לאנאדולו אפס הלוהטת, לאחר שלושה נצחונות רצופים מרשימים, על ריאל מדריד, זניט וצסק"א החזקות.

דובלביץ', ולנסיה
דובלביץ'. קרדיט: אתר היורוליג

 

שיעור היסטוריה:

ההיסטוריה הקצרה של הצהובים מול ולנסיה עומדת על 2:5 למכבי. ביד אליהו המאזן הוא 0:3 צהוב. אשתקד ניצחו הצהובים ביד אליהו 63:76 ובסיבוב הקודם בולנסיה ספגו הצהובים את הפסדם הצורב ביותר העונה, כאשר הובילו 70:77 כשלוש דקות לסיום והצליחו להפסיד 82:80.

מכבי ולנסיה
ווילבקין קולע מול ולנסיה במפגש הקודם

 

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

לתקוף את הגארדים: הקו הקדמי של ולנסיה גבוה, עבה וחזק. הקו האחורי מורכב משחקני התקפה טובים וחכמים, אבל לא משומרים גדולים בכלל. ווילבקין, בראיינט, דורסי וחבריהם חייבים לחדור עליהם ולתקוף את הסל.

– יד בפנים בהגנה: כאמור, כל שחקני ולנסיה קולעים היטב מבחוץ ומי שיישאר חופשי-יעניש.

– לחפור בצבע: שחקני הפנים של ולנסיה גדולים וחזקים, אבל לא תמיד מחפשים את המגע בצבע, למעט דרק וויליאמס. גם טובי ודובלביץ' אוהבים לצאת אחרי החסימה לקו השלוש והם גם קולעים משם. כדי שינועו פחות בהתקפה הצהובים צריכים להתיש אותם בהגנה, הווה אומר לדחוף כדורים לז'יז'יץ' והאנטר, כדי לטחון את הגבוהים בכתום בצבע. לא טובי ולא דובלביץ' הם שומרים גדולים.

הלוחם-בספאם לוגו

ולתחזית:

מכבי תשחק על הכבוד, כי לא רוצה להמשיך להפסיד, אבל ולנסיה צריכה את המשחק יותר והיא גם בכושר טוב יותר. נצחון לאורחים בהפרש של 5-7 נקודות.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל.

מכבי תל אביב ולנסיה
Credit to the official Euroleague website
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח