הערב ביד אליהו: מכבי ת"א מארחת את זניט המפתיעה ורוצה להמשיך במומנטום.

מכבי ת"א תארח הערב (21:05, היכל מנורה מבטחים) את זניט סנט פטרסבורג הרוסית. שתי הקבוצות מגיעות בכושר טוב ומצב רוח מרומם.  הצהובים מגיעים אחרי ארבעה נצחונות בחמשת משחקי היורוליג האחרונים, ששיפרו את מאזנם ל 9:7 שלילי וגם זכייה בגביע ווינר סל, אחרי נצחון 84:86 על הפועל חולון, עם תרומה נהדרת מעמרי כספי, שנראה שחוזר לעצמו לאט-לאט אחרי הפציעה הארוכה שלו. הרוסים במאזן 5:9 חיובי, ללא ספק אחת מההפתעות הנעימות ביורוליג ואחרי שבמחזור הקודם פירקו את הכוכב האדום בלגרד,  69:98.

הכר את היריבה:

זניט סנט פטרסבורג נמצאת בעונתה השנייה בסך הכל ביורוליג.  היא בדרך כלל מנצחת משחקים דרך ההגנה (התצוגה ההתקפית הנהדרת נגד הכוכב האדום היתה בגדר יוצא מן הכלל) : הקבוצה סופגת כ-72 נקודות למשחק בלבד.  ההגנה השנייה בטיבה ביורוליג.  לרוסים קבוצה מאוזנת ומגוונת.
שחקניה הבולטים הם הרכז הסלובני, קווין פאנגוס, הגארדים האמריקאיים קיי. סי.  ריברס,  בילי בארון ואוסטין הולינס,  הפורוורדים האמריקאיים,  וויל תומאס ואלכס פוייטרס,  הפורוורד הפולני מתיוש פוניטקה והסנטר הליטאי, ארתוראס גודאיטיס.  המקומיים הבולטים הם הפורוורד אנדריי ז'ובקוב , הגארד דניס זכארוב והגארד הותיק, ויטאלי פרידזון, שלא מרבה לשחק ביורוליג.

מכבי-זניט
קרדיט תמונה: אתר היורוליג

המאמן הוא הספרדי המוערך, צ'אבי פאסקוואל, בן ה-48, אלוף אירופה לשעבר עם ברצלונה (זכה איתה ב 2009/10 ובכך הפך למאמן הצעיר אי-פעם שזוכה ביורוליג, כשהיה בן 37 בלבד).

זניט אוהבת לשחק עם הרכבים נמוכים, בהרבה מקרים עם שלושה גארדים ועם פוייטרס, ז'ובקוב או תומאס בעמדה 5 וללחוץ בצורה אגרסיבית על כל המגרש.

 

שיעור היסטוריה:

ההיסטוריה בין מכבי לזניט קצרה מאוד וכוללת מפגש אחד בעונה שעברה, שהתרחש ברוסיה ובו ניצחה אלופת ישראל 71:82. דורסי קלע אז 17 לצהובים, האנטר הוסיף 15. היורוליג עצרה לפני שהקבוצות הספיקו לשחק ביניהן בסיבוב השני.

מכבי-זניט
המשחק מהעונה שעברה. מתוך אתר היורוליג

 

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

– לא לתת לגארדים הרוסים לשחק: פאנגוס, ריברס, בארון וחבריהם לא מרגישים בנח כשמרביצים להם.  לעומת זאת, אם נותנים להם לשחק-נענשים בחדירות וקליעות מבחוץ.  אם מכבי תהיה אגרסיבית, הרוסים לא יעלו מעבר לממוצע ההתקפי שלהם, 75 נקודות בלבד למשחק וסיכוייה של מכבי לנצח יגדלו מאוד. חשיבות גדולה תהיה לאות'לו האנטר, שיעשה חילופים אגרסיביים עם הרכז, דבר שזניט תנסה לכפות בוודאי בהתקפות שלה.  האנטר סובל מכאבי גב העונה ונגד חולון, בגמר גביע ווינר, קיבל מנוחה, כדי לשמור עליו למשחק הערב, בו הוא צפוי לקבל דקות רבות, כי ז'יז'יץ' לא מספיק טוב בחילופים הגנתיים כאלה.

ברצלונה -מכבי
קרדיט תמונה F.C. Barcelona

 

-שליטה בקצב, חובה: במקרה הזה, קצב מהיר.  אם מכבי ת"א תשחק מהר, תרוץ למתפרצות בכל הזדמנות ותניע מהר כדור, היא תעלה את הסקור שלה.  קצב איטי ישחק לטובת זניט.

שליטה בריבאונד: הריבאונד יאפשר עוד התקפות לצהובים והכתבת הקצב המהיר אותו היא רוצה.

ולתחזית:

אני צופה משחק צמוד, עם הגנות חזקות וסקור נמוך.  מה שאומר שזניט תכפה את הקצב אליו היא רגילה.  היות וקשה לי לראות את הצהובים ממשיכים לנצח בלי הפסקה, ההימור שלי הפעם הוא לצערי על הפסד צמוד לצהובים, ב 2-4 נקודות.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

מכבי-פנאתינייקוס
קרדיט תמונה: אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח