הערב בברלין: מכבי מול חצי אלבה במשחק שאסור להפסיד. 

מכבי תל אביב פותחת את הסיבוב השני ביורוליג ומגיעה לברלין לפגוש את אלבה.  שתי הקבוצות במאזן 10:7 שלילי, אך בעוד אלבה, הנחשבת לאחת הקבוצות החלשות ביורוליג, ללא יומרות פלייאוף, מפתיעה לטובה במאזן הזה, הצהובים מאכזבים וחייבים לנצח הערב כדי לשמור על סיכוי ריאלי להעפיל להצלבה.

אלבה מגיעה פצועה וחבולה, כאשר מאמנה הראשי, אאיטו גרסיה רנסס האגדי, בן ה- 74, חולה בקורונה וסובלת מפציעות רבות (הכוכב פייטון סיבה,  הפורוורדים נילס גיפיי ולוק סיקמה).  במכבי ייעדר אות'לו האנטר, שספג פגיעה בעינו מחברו לקבוצה, עוז בלייזר, בשבוע שעבר בהפסד לזניט.

 

הכר את היריבה:

בסך הכל אלבה ברלין מפתיעה מאוד לטובה העונה.  היא מחזיקה במאזן 10:7 שלילי (כמו מכבי), עם כמה נצחונות מרשימים, כמו במוסקבה על צסק"א ובולנסיה.

אבל מספר 1: הגרמנים מגיעים בהרכב חסר מאוד, ללא כוכביה פייטון סיבה, לוק סיקמה ונילס גיפיי.

אבל מספר 2: למרות חיסורים אלה אלבה ניצחה בליגה בשבת את באיירן מינכן, הנמצאת בעונה נהדרת וביורוליג במשחק השלמה, רק שלשום, את באסקוניה,  91:95, כשהיא מפגינה משחק התקפה משובח ( 16/29 לשלוש!!!).  מי שבלט בשורותיה הם הפורוורד האמריקני, ג'ייסון גריינג'ר,  הפורוורד האיטלקי, סימונה פונטקיו, הסנטר הגרמני, יוהאנס טימן והגארדים הגרמניים, מאודו לו ויוהנס מטיסק.

אלבה ברלין
אלבה חוגגת את הנצחון על באסקוניה, שלשום. מתוך אתר היורוליג


שיעור היסטוריה:

החדשות הטובות הן שמכבי מעולם לא הפסידה בברלין לאלבה.  המאזן הכולל בין הקבוצות הוא 1:16 מהדהד למכבי ת"א ובברלין הוא עומד על 0:8

במשחק האחרון בברלין, אשתקד, ניצחו הצהובים מת"א 89:95 וזכו לחווייה מיוחדת, כש 600 ישראלים נכחו ביציעים ודחפו את הקבוצה , כשיאניס ספרופולוס זכה גם לקבל תשואות ושירה ביוונית מהקהל לאחר סיום המשחק.  מי שבלט אז במכבי הוא אלייז'ה בראיינט, עם 19 נקודות ו…  ג'יילן ריינולדס,  שהיום עושה חיל בבאיירן מינכן, במשחקו הטוב במכבי, עם 17 נקודות ו 7 כדורים חוזרים.

במחזור הראשון של העונה הנוכחית ניצחה מכבי 73:80. קלויארו הצטיין עם 18 נקודות.  ג'ונס והאנטר הוסיפו 12 כל אחד.

אלבה-מכבי
מכבי חוגגת בברלין בעונה שעברה. מתוך אתר היורוליג

 

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

– להפעיל את ז'יז'יץ': בהיעדרו של האנטר, לסנטר הקרואטי יש תפקיד קריטי בשני צידי המגרש והוא חייב להיות בעניינים בהתקפה כדי שירגיש טוב ויהיה לו חשק לעבוד קשה גם בהגנה.  בנוסף,  הקו הקדמי של הגרמנים לא מהמשובחים ולז'יז'יץ' יש יתרון על טימן ולאמרס, הסנטרים של אלבה,שיצטרכו לשמור עליו.  לכן עליו לקבל אספקת כדורים שוטפת ובמקומות הנכונים.

 

-לא לתת: אלבה הפתיעה את באסקוניה שלשום בזכות קליעה לשלוש: כאמור, 16 שלשות ב- 55 אחוזים , כשהממוצע שלה הוא 35 אחוזים.  הגנה אגרסיבית של מכבי על הגארדים של אלבה תמנע חופש בזריקות ואת הסיכוי להפתעה גרמנית.

לקלוע בעצמה: אלבה מאפשרת ליריבותיה לקלוע 40 אחוזים לשלוש. במכבי זהו האחוז אותו היא קולעת בנצחונות.  המתמטיקה פשוטה.

מכבי-אלבה
קרדיט תמונה: אתר היורוליג

ולתחזית:

אלבה מגיעה כאמור פצועה,  קצרה וגם עייפה, לאחר ששיחקה בהרכב החסר שלה גם בשבת בליגה וגם שלשום ביורוליג. בנוסף לזה שלמכבי אין ברירה אלא לנצח,אני צופה שזה מה שיקרה. נצחון למכבי באזור 10-13 נקודות.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

אלבה-מכבי
המשחק בין הקבוצות בסיבוב הראשון, מתוך אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח