הסוס הכתום – על בני יהודה לקראת עונת 2017/8

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2017-2018, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. מתחילים עם ניתאי אריה ומחזיקת הגביע – בני יהודה תל אביב.

אם בעונה הקודמת מכבי פתח תקווה הייתה הסוס השחור של הליגה, השנה לא מעט מהמרים על בני יהודה שתתפוס את מקומה. הסיבה העיקרית לכך היא מאמן הקבוצה, יוסי אבוקסיס, שמסתמן כאחד משני המאמנים הטובים בליגה ביחד עם ברק בכר. אך מלבד אבוקסיס, נדמה שמשהו טוב קורה בשכונת התקווה. הגביע המפתיע שלקחה הקבוצה בעונה שעברה, לצד הקמפיין הקצר והמכובד בליגה האירופית, נותנים את התחושה שבני יהודה יכולה להתברג בפלייאוף העליון. אז מי הם גורמי המפתח שאמורים להוביל את הספינה הכתומה השנה?

בני יהודה
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

צ'יבוטה

מי שמסתמן כיהלום שבכתר הוא צ'יבוטה, המושאל ממכבי תל אביב. במשחקים של בני יהודה בקמפיין האירופי, גם מנצ'יני הבחין בכישרון הנוצץ בכתום. אחרי עונה לא פשוטה עבורו שהסתיימה בירידת ליגה, נדמה שהוא מצא את המקום הנכון בו הוא יכול להראות למה הוא מסוגל. בניגוד לעונה הקודמת בכפר סבא, השנה יהיו לצדו שחקנים מוכשרים שיעזרו לו למצות את הפוטנציאל הגלום בו. עונה טובה של בני יהודה בהובלתו, תעלה את הסיכוי שנראה אותו חוזר לסגל של מכבי תל אביב ולא מושאל פעם נוספת. לפרטים נוספים הוא מוזמן לשאול את יהונתן כהן שעשה מסלול דומה וחזר כעת לסגל הצהוב.

רועי גורדנה

האחיין של יוסי גורדנה כבר בן 27. הקריירה שלו נחשבה עד לא מזמן לפספוס. בכל הקבוצות בהן שיחק הוא לא הצליח להשאיר חותם וסיים בטעם מר. אבל רגע לפני שהוא ירד מהבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי, באה ההזדמנות בבני יהודה. בעונה הקודמת הוא היה אחד השחקנים המרכזיים שהבטיחו לקבוצה הישארות בליגה והיה שותף לזכייה בגביע. כמו צ'יבוטה, גם הוא הציג יכולת נפלאה בקמפיין האירופי הקצר והמיוחד של הכתומים. גורדנה הוא שחקן פיזי עם בעיטה עוצמתית ושליטה טובה בכדור. אם יצליח לשמור על יציבות ולהציג מדי שבוע את סל האיכויות שלו, הקריירה שלו תמריא ובני יהודה תהיה בצמרת.

אלמוג בוזגלו

יעקב בוזגלו, הדמות השנויה ביותר במחלוקת בכדורגל הישראלי, הצמיח עוד גאון כדורגל וממשיך לצחוק על כולם בדרך אל הפסגה. בזמן שהאח מאור משגע את המדינה בראיונות וסטטוסים בפייסבוק, אלמוג עובד קשה ומדבר על המגרש. כמו צ'יבוטה וגורדנה, גם הוא כיכב בקמפיין האירופי ואף כבש שער בלתי נשכח בניצחון מול זניט. בוזגלו ביחד עם השניים, הולכים להיות הפנים של בני יהודה לעונה הקרובה. במידה ואלמוג לבית בוזגלו יראה עוד מהניצוצות שראינו ממנו בקדם עונה, בקיץ הבא יהיה עוד בוזגלו חם על המדף.

אלמוג בוזגלו, בני יהודה
Credit to "Almog Buzaglo" Facebook page

זובאס

לבני יהודה יש היסטוריה של שוערים זרים איכותיים, כאשר הגדול מכולם היה אניימה שמככב כיום בליגה הצרפתית. זובאס הוא ללא ספק אחד השוערים הטובים בליגה. יש הרבה ציפיות מהחלק הקדמי של בני יהודה השנה, כפי שפירטתי בטור. זובאס הוא זה שצריך לשמור על שקט ויציבות מאחור, שיקרינו שקט וביטחון לכל הקבוצה. יש לו את היכולת לעשות את זה.

יוסי אבוקסיס

הניתוח של הטור היה יכול להיות פחות מעניין לולא היה מגיע אבוקסיס לאמן את בני יהודה. אבוקסיס מגיע לקדנציה שלישית בבני יהודה והפעם בעמדה של מאמן מצליח מאוד שעשה קסמים בבני סכנין. לאבוקסיס ולבני יהודה יש קשר מיוחד, כמו בני זוג שלא מסוגלים להיפרד על אף כל הקשיים ותמיד חוזרים להיות ביחד. בדומה ליוסי מזרחי ואשדוד או לרוני לוי ומכבי חיפה. מאבוקסיס העונה יש ציפיות גבוהות. אם הוא הצליח להוביל את סכנין לפלייאוף העליון, אין סיבה שקבוצה מוכשרת ממנה כמו בני יהודה לא תעשה זאת. עונה טובה של אבוקסיס תציב אותו כמועמד עתידי להחליף את אלישע לוי בנבחרת או לאמן את מכבי חיפה לאחר הכישלון הבא שלה. מי שהיה לכוכב גדול כשחקן, מוכיח שגם כמאמן הכישרון שלו עצום. הפרויקט של בני יהודה בהובלתו הוא ללא ספק אחד המסקרנים העונה.

יוסי אבוקסיס
(צילום מסך)

תסריט אופטימי: מקום 3 אחרי הפועל ב"ש ומכבי תל אביב. עונת שיא לגורדנה, בוזגלו וצ'יבוטה. כל הליגה רודפת אחרי אבוקסיס.

תסריט פסימי: כגודל הציפיות גודל האכזבות. התלכיד של אבוקסיס לא מתחבר והוא בורח חזרה לסכנין. בני יהודה מתמודדת בתחתית עד הסוף המר.

תסריט ריאלי: מקום 5-6. עונה סולידית שעושה תאבון להמשך. יש קפיצת מדרגה לעבר הפלייאוף העליון, אך עדיין בית"ר ירושלים ואחרות יסתכלו על בני יהודה מלמעלה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח