המקרים של ידין ובן חיים הבלם יולידו את "ערן זהבי" הבא

אביחי ידין לא ימשיך בהפועל תל אביב בעונה הבאה, טל בן חיים לא ימשיך במכבי תל אביב בעונה הבאה. בשורה עצובה לכל מי שעדיין מאמין בסמלים. לרוב כשנאמר המשפט "כבר אין סמלים בכדורגל", מטילים את האשמה על שחקן שעוזב את המועדון בשביל לקבל יותר כסף או להצליח במקום אחר. אך המקרים הנוכחיים של ידין ובן חיים מראים את הצד השני של המטבע, בו מועדון בוחר לוותר על שירותיו של שחקן שמחובר למועדון.

טל בן חיים
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

המקרים לא זהים. אצל בן חיים מדובר בעניין מקצועי נטו, בעוד אצל ידין מדובר, על פי פרסומים, בעניין כלכלי. הפועל תל אביב לא מוכנה לשלם לידין את הסכום שהוא דורש, דבר שהוביל לפירוק החבילה. אך אני נוטה להאמין שאם הפועל תל אביב באמת הייתה רוצה להשאיר את ידין, כנראה שהיו מוצאים פשרה.

גם בן חיים וגם ידין כבר לא בשיאם המקצועי. בן חיים לקראת סוף הקריירה וידין עבר כמה פציעות קשות שפגעו באיכות המשחק שלו. אך האם זה המסר שהמועדונים רוצים לשדר? שברגע שהבטרייה שלך מתחילה להיגמר אז תיזרק לפח? בעיניי נאמנות לא יכולה להידרש רק משחקנים, אלא גם ממועדונים. לא הוגן לבקש משחקן בשיא כושרו להישאר במועדון ולהתפשר בשם הנאמנות, ואז כשהשחקן מתחיל לחרוק בביצועיו ישר לוותר על שירותיו.

אביחי ידין
Credit to Hapoel Tel Aviv FC Facebook Page

בן חיים בחר לחזור למועדון נעוריו אחרי קריירה פנטסטית באירופה. אף קבוצה בארץ לא הייתה מתנגדת לקבל אותו בזמנו, אבל הוא לא הסתכל לצדדים וחזר ללבוש את החולצה הצהובה. אביחי ידין היה הכוכב הראשון של הפועל תל אביב שהודיע שהוא נשאר במועדון אחרי הירידה ללאומית. זה יצר אפקט מוראלי שהבהיר לכל הסובבים שהפועל תל אביב תמשיך להיות מועדון גדול גם בלאומית. הדבר נתן את הלגיטימציה לשחקנים טובים ללכת בעקבותיו ולהצטרף למועדון שמנסה לחזור לליגת העל.



מן הסתם גם בעולם יש מקרים כאלה שהנאמנות היא חד כיוונית ומגיעה רק מהצד של השחקן, כמו במקרה של ריאל מדריד עם ראול וקסיאס או של דל פיירו ביובנטוס. כששחקנים רואים את המקרים של טל בן חיים ושל ידין, הם מסתכלים על עתידם וחושבים פעמיים האם להישאר נאמנים למועדון. הרי גם מהם יפטרו ברגע שלא יהיו בשיאם. הדברים האלה הם שיוצרים מקרים כמו של ערן זהבי. מקרים של שחקן שיורק לבאר ממנה שתה, שלא מכבד את האנשים שתמכו ואהבו אותו בעבר. מקרים כאלו יוצרים חוסר התחשבות בערך האהדה. על מנת למנוע עוד מקרים כאלה בעתיד, המועדונים צריכים להיות נאמנים לשחקנים, בדיוק כפי שנדרש מהשחקנים להיות נאמנים למועדונים ולקהל.

ערן זהבי, נבחרת ישראל
קרדיט לדף הפייסבוק "ההתאחדות לכדורגל בישראל"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח