הולכים לים: על ליגת החופים

העונה נגמרה. אז נכון שהגיע הזמן ללכת לים, אבל זה לא אומר שאין עוד כדורגל לראות. בשישי נפתחה ליגת כדורגל החופים בארצנו הקטנטונת וזו הזדמנות נהדרת למי שחש געגוע עז לכדורגל ישראלי בכל דרך שהיא. האמת שאת הדרייב לנדוד לחוף קיבלתי מעמוד האינסטגרם של הנציגה הבית"רית, מה שגרם לי לשלוף את ציוד העידוד מהמגירה ולצאת לדרך.

בית״ר ירושלים-כדורגל חופים
קרדיט לדף הפייסבוק "בית״ר ירושלים-כדורגל חופים" והצלם עוז ליברמן

כפי שידוע (או שלא), הליגה משוחקת בחוף פולג בנתניה באצטדיון MODY שלא יזכה להיכנס לדירוג האצטדיונים הגדול ואולי עדיף לו כך. הליגה פעילה כבר משנת 2007, כשהשנה הצטרפו גם נציגות מאשקלון ובאר שבע. גם כאן ניתן למצוא החתמות נוצצות של שחקנים מובילים מחו"ל – התבלטה לה כרמיאל שהחתימה תחת שורותיה את מאדג'ר הפורטוגלי שנחשב לאחד השחקנים הטובים בעולם (לגילו?)

את האליפות בשנה שעברה השאירו הנתנייתים בבית, כשבסיכום הכולל הם מחזיקים בשלוש אליפויות סך הכל ו-5 סגנויות! סגנית השנה שעברה, כפר קאסם, מובילה עם 4 אליפויות בליגת החופים והישגים מרשימים בעולם. אז אחרי שהבנו מי שולט בחוף, הגיע הזמן להבין איך העסק בכלל עובד:



מקורו של כדורגל החופים הינו בברזיל, מה שקרוב לוודאי לא יפתיע אף אחד. אורך המשחק הוא 36 דקות כשהוא מחולק לשלושה שלישים, כל אחד בן 12 דקות (5 יחידות, בכל זאת). במידה ואין הכרעה, ממשיכים להארכה בת 3 דקות בסגנון שער הזהב ואם גם אז אין הכרעה, עוברים לפנדלים. לכל קבוצה 4 שחקני שדה (חול?) ושוער והמאמן יכול לבצע חילופים כאוות נפשו.

בית״ר ירושלים-כדורגל חופים
קרדיט לדף הפייסבוק "בית״ר ירושלים-כדורגל חופים" והצלם עוז ליברמן

מה היתרונות?
1. מבחינתי כל כדורגל הוא טוב. במצבי הנוכחי גם לשבת על ספסל מול משחק בשכונה יסב לי אושר.
2. יש נוף משגע של ים שנשקף מאחורי המשחק ונוף של ים זה תמיד כיף.
3. אם כבר ים, אפשר לקחת הפסקה לעשות התרעננות קצרה ולחזור.
4. יש מעודדות בהפסקות!
5. אווירה של קהל ישראלי בקיץ. הרבה זמן לא שמעתי "לא רוצים את אלי בטדי". וברצינות, תמיד נחמד לראות את נומה ועוזי גופייה (שבעקבות החום הכבד ויתר על הגופייה) ולהבין שהחבר'ה האלה לא מוותרים על שום משחק.
6. יש אחלה שחקנים! בשני משחקים הספקתי לספור בערך 10 מספרות ורובן היו די מרשימות.
7. הרבה שערים – רוב המשחקים מפוצצים שערים ושערים זה תמיד כיף. את המחזור פתחו בני כפר קאסם ב 9-2 על תל אביב, באר שבע ניצחה את הפועל פתח תקווה 6-7, ובית"ר ירושלים פינקה ברביעייה על ראש העין.
8. כולם בבגד ים. נחמד בעיניים, אין צורך להרחיב.



מה החסרונות?
1. זה לא אותו דבר וזה גרם לי להתגעגע לליגה בקטע מפחיד.
2. אלו שעושים התרעננות קצרה וחוזרים (ראו סעיף 3 ביתרונות) מטפטפים עליך מים.
3. אווירה של קהל ישראלי בקיץ, אי אפשר בלעדיו, אבל גם אי אפשר אתו.
4. כולם בבגד ים. לא תמיד זה נחמד בעיניים, אין צורך להרחיב.

קרדיט לדף הפייסבוק "בית״ר ירושלים-כדורגל חופים" וצלם עוז ליברמן

לסיכומו של סיכום, אחלה חוויה. לא בטוח שאעשה אותה שוב, אבל זה רק בגלל שאני גרה רחוק. אין לי ספק שאם הדרך הייתה קצת יותר קצרה אז הביקורים שלי בפולג היו תכופים בהתאם. עוד כמה ימים מתחיל המונדיאל המיוחל, כך שאת זריקת הכדורגל הנחוצה כולנו נקבל כהוגן, אבל אם אתם מוצאים זמן פנוי, מומלץ לקפוץ לביקור בחוף. יש המון משפחות, כניסה חופשית (איך אני אוהבת דברים בחינם!), והאווירה לוהטת.

מילה קטנה לקבוצות עצמן – מה שמשך אותי באופן אישי זה הסיקור באינסטגרם. אנחנו דור של רשתות חברתיות. קדמו עמודי פייסבוק, תשקיעו בקריאייטיב, שתפו את הקהל. ישראל היא ארץ של ים וכדורגל והשילוב ביניהם באמת כיפי ומפיג את הגעגוע של הקיץ. יש כישרונות שכיף לראות והגיע הזמן להרים את הקהלים שיבואו לתמוך בהם. שיהיה בהצלחה, אני אתחיל לעקוב מעכשיו.

דור שאלתיאל, כדורגל חופים

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח