הגיע הזמן להחזיר את היוטה

מי שמכיר אותי או קורא את הגיגי ברשת יודע שאני אוהד מכבי ת"א ויודע שאני מכביסט מסוג קצת שונה. אני עוקב אחרי המועדון מעל 40 שנה, "באש ובמים", וגם מחו"ל. אני אוהב כשהמועדון מצליח, אבל לא נכנס למרה שחורה כשלא כל כך. אני חי טוב מאוד עם לא-כל-שנה-אליפות, ומודע לאופי המחזורי של המשחק האהוב עלינו. פעם אנחנו למעלה, ופעם אחרים. זה בסדר.

מכבי תל אביב, הקפת אליפות
קרדיט לצלם דין מיארה

 

העונה המוזרה הזו החלה בעליה לשלב בתים אירופי מצד אחד, ופתיחה רעה בליגה מצד שני. אני חי עם זה בשלום. ברור לכל מי שמאמץ מעט את מוחו שמכבי פתחה את העונה בתנאים רחוקים מאידאליים. שני שחקני מפתח בחלק ההתקפי עזבו (ונניח לסיבות – זו עובדה), כשאחד מהם תרם באופן יוצא דופן גם מספרים התקפיים וגם עבודה הגנתית מצוינת על הקו שלו (ועוד נחזור לזה). שניים מהכלים ההגנתיים הכי טובים בליגה בעונה שעברה עזבו גם הם ונוסיף על כך פציעה של שחר פיבן וקיבלנו הגנה בעייתית.

עכשיו, אנחנו יכולים לבוא ולבקר את ההנהלה על חיזוק מאוחר ומועט, וכמובן החתמה מאוחרת של מאמן. אבל אנחנו גם יכולים להיות הגונים, ולומר – קורונה. שוק שחקנים בעייתי, עלויות משחקות תפקיד מאוד מרכזי בשעה שההכנסות נפגעו. אני מבין את הכל, ובאופן כללי, אין לי בעיה עם איש מהמערכת. הבעלים אהוב עלי מאוד. המאמן – רק התחיל… בכל זאת עליה לשלב בתים אירופי אמור להקנות קרדיט. אני מבין את הביקורת שמגיעה מאוהדים. יש תסכול, בעיקר מאיך שהקבוצה "משחקת" בליגה. כבר ניצחון שני רצוף שכואב בעיניים. אין לי ולו מילה לומר לאוהדים. אבל לקרוא כל שני וחמישי בעיתונים על שחקנים שמדברים על המאמן… עם זה יש לי בעיה.

ג'ורדי קרוייף, מכבי תל- אביב
סגר את קריית שלום. קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל- אביב

 

כשג'ורדי קרויף הגיע, סגר את קריית שלום ביוטה והטיל חיסיון מוחלט לכל מה שקורה בתוך המועדון, בהתחלה כעסו. אחר כך הבינו שכך מיוצר שקט, והיללו. בשלב מסוים הוא קצת שחרר, ואחרי עזיבתו, אולי השתנתה המדיניות, למרות שאיביץ' פשוט ניהל מצוין את האגו של כל מי שהיה לו דחוף לרשרש. בשבועות האחרונים נראה שהגישה לשחקני מכבי חופשית והנצרה של פיותיהם זרוקה אי שם ליד הפחים של מתקן האימונים.

אני לא יודע איזה שחקן או שחקנים התבטאו וזה החלק הפחות חשוב בעניין. שכן, למעט יחידי סגולה, לא באמת יש זכות למי מהם לדבר עכשיו. יונתן כהן, שאת אהבתי אליו מעולם לא הסתרתי (גם כששיחק בבני יהודה והכאיב לנו), נראה כמו שחקן שהכל בא לו יותר מדי בקלות ומחכה שדברים יקרו מעצמם. משחק עצל מאוד, סטטי, לא מראה אפילו חצי מהמאמץ שעומר אצילי הראה, גם במשחקים פחות טובים שלו. טל בן חיים… מה אומר ומה אגיד? טוב שחוזז בריא. סאבוריט, שהיה אחד השחקנים הכי טוב בליגה בעונה שעברה, נראה כאילו גנבו לו את דמי הכיס. אפילו גלזר התחיל את העונה לא טוב. אני אולי "נטפל" אל אלה, אבל הם מייצגים את מה שהיה טוב בשנה שעברה, ומגמגם בעונה הזו.

 

כשאני שומע מהם ביקורת על המאמן בנוגע לטקטיקה, מערכים, אני קצת נבוך… מה, לא שיחקתם 3-5-2 אף פעם? לא נדרשתם לבצע לחץ גבוה? בשביל להניע כדור לא בקצב צב חייבים מאמן שיאמר? בשביל לחזור לעמדות, צריך את דוניס שילווה כל אחד ואחד מכם? נו באמת.

בשלב הזה של העונה, פשוט תפסיקו לדבר ותחזרו לעבוד. לא צריך את איביץ' כדי לסגל מוסר עבודה גבוה. אם נוח לכם, פשוט תחשבו "מה איביץ' היה עושה לי, אם לא הייתי סוגר את הקו", או "מה איביץ' היה עושה, אם הייתי מחזיק בכדור 15 שניות". היום אין קהל, כלומר – שומעים את ההוראות של דוניס ו… לפחות מאיפה שאני יושב – הוא דורש מכם דברים נכונים. אז במקום לדבר, הקשיבו.

ואם לא, אז אולי הגיע הזמן להחזיר את היוטה.

דוניס
קרדיט לעמוד הפייסבוק של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח