האם שיטת הדירוג בשלב הבתים בליגת האלופות טובה לכדורגל או שהיא הורסת אותו?

בכל שבוע יציג אביב בצוןבפינתו "פיצול אישיות", נושא ודעות בעד ונגד. אחרי שלב הטיעונים אתם אלה שתכריעו מה הצד הצודק יותר.
והפעם – האם שיטת הדירוג בשלב הבתים בליגת האלופות טובה לכדורגל או שהיא הורסת אותו?

נגד
שיטה לא שיווינית שנוגדת את כל חוקי ההיגיון הפשוט

שלב הבתים בליגת האלופות אמור להיות מעין טורניר מוקדמות מסנן לקראת הדבר האמיתי- שלב הנוקאאוט. במקום זה הקבוצות הגדולות תצטרכנה להזיע קצת יותר ובעיקר להסתכן בפציעות ובעומס, והכל לשם 'משחק יוקרתי' כזה או אחר בליגת האלופות. אז כן, אוהדי הכדורגל יזכו למשחקים גדולים כבר בשלב הבתים, אבל מה עם הקבוצות? מה עם השחקנים שצריכים להגיע לשיאם כבר בתחילת החורף כדי להיות ערוכים למשחקים מסוג זה?

בנוסף, השיטה הנוכחית פוגעת בתחרותיות. הייתכן שבית אחד יכלול את ריאל מדריד, בורוסיה דורטמונד וטוטנהאם, שלוש קבוצות שככל הנראה היו מסיימות מעל מונאקו, פורטו ובשיקטאש? חוץ מזה, באיזה דירוג הגיוני בנפיקה טובה יותר ממנצ'סטר יונייטד, או שחטאר טובה יותר מפ.ס.ז'? האם הגיוני שקבוצה שסיימה כסגנית הבונדסליגה תהיה בקבוצת הדירוג הרביעית?

השיטה הזאת טובה למספר מצומצם של מועדונים, בעיקר למועדוני הפאר מליגות דרג ב' כמו רוסיה, אוקראינה ופורטוגל, שמגיעים לשלבים מאוחרים בזכות דירוג גבוה. אולי גם לקבוצות הקטנות כמו אפואל ניקוסיה וקרבאך שיכולות לעשות קופה במשחקי הבית, גם אם השחקנים ירדו מהמגרש עם שישיות ושביעיות.  אחרי כל חוקי השיפוט שנכנסו לאחרונה ומטרתם להפוך את המשחק לשוויוני והוגן יותר, הגיע הזמן שגם הטורניר הקבוצתי המוביל באירופה יהפוך לכזה.

ליגת האלופות הגרלה

בעד גם ככה הקבוצות הטובות ביותר עולות, אז לפחות שיהיה עניין

יובנטוס-ברצלונה, ריאל מדריד-דורטמונד, באיירן מינכן-פ.ס.ז', צ'לסי-אתלטיקו מדריד. בזכות שיטת הדירוג מעוררת המחלוקת של אופ"א, אוהדי הכדורגל יצפו בשמונה משחקים ברמה של חצי גמר לפחות. שלב הבתים מעולם לא היה מעניין יותר, עם כמות גדולה של משחקים גדולים כבר בפתיחת המפעל. כבר לא צריך לחכות לשלבי הנוק-אאוט כדי לראות משחקים יוקרתיים ומלאי עניין.

פוגע בתחרותיות? שטויות. במרבית הבתים ניתן לזהות בבירור שתי פייבוריטיות לעלייה מהמקומות הראשונים. אם הגרלת הבתים הייתה נערכת לפי דירוג הקבוצות באופ"א, התוצאות לא היו רחוקות בהרבה. נכון, פ.ס.ז' ובאיירן לא היו משחקות אחת נגד השנייה, ומפגש בין יובנטוס לברצלונה היה נערך רק בשלבים המאוחרים, אם בכלל, אבל מועדונים כמו צ'לסי, מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד, שלפי דירוג הקבוצות היו אמורים להיות בדרג ב' גם ככה, לא נופלים משמונה הקבוצות הטובות באירופה לפי אותו דירוג, שם ניתן למצוא שמות כמו סביליה ובורוסיה דורטמונד.

Embed from Getty Images

דווקא הבתים ה'משעממים' הם המעניינים ביותר. בית ז' של מונאקו, פורטו, בשיקטאש ולייפציג הוא מרתק, וכל תוצאה אפשרית שם. פורטו איבדה מכוחה בשנים האחרונות, מונאקו של השנה היא לא מונאקו המלהיבה של העונה הקודמת, לייפציג הסוערת יכולה להיות הפתעת העונה באירופה ובתור אחד שהיה במשחק בית של בשיקטאש, לא הייתי מהמר נגדה בשום משחק שייערך בטורקיה. נכון, יש קבוצות כמו טוטנהאם ורומא שהמזל לא בדיוק האיר להן פנים, אבל הגרלה קשה לא מנעה מקבוצות קטנות יותר להעפיל לשמינית הגמר מבתים קשים יותר בעבר. בסופו של דבר הקבוצות שמשחקות טוב וראויות יותר, הן אלו שממשיכות לשלב הבא ומתקדמות בטורניר. לא משנה נגד מי הן משחקות.

רגע ההכרעה:

 

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח