האם ריאל מדריד זקוקה לבייל?

ריאל מדריד חווה את אחת העונות הגדולות בתולדותיה. הכל התחבר השנה למועדון המעוטר ביותר בכדורגל האירופי. רונאלדו הגיע לשיאו במאני טיים, איסקו הפך לכוכב, מודריץ' היה בכל מקום במגרש, צעירים כמו אסנסיו נהיו לפקטור משמעותי, מרסלו הוכתר על ידי רבים כמגן הטוב בעולם ואפילו מרכז ההגנה הצליח להתייצב. כמעט כל הסגל של ריאל מדריד היה משמעותי השנה, החל מקרוס המוסר המצטיין, דרך קובאצ'יץ' המרהיב, ואסקס שלהט על הקו ועד נאצ'ו שמילא כל תפקיד שנדרש.

הנעלם הגדול ברשימה הוא השחקן היקר בכל הזמנים בתולדות המועדון, גארת' בייל. לרוע מזלו, בייל היה פצוע ברוב חלקי העונה. העובדה ששחקן כה משמעותי עבור ריאל מדריד אינו כשיר, אילצה את זידאן לבצע שינויים טקטיים ולקדם שחקנים אחרים. הפריצה של איסקו התבשלה במידה רבה בשל ההיעדרות של בייל. בייל פינה עמדה התקפית במגרש ולמעשה נתן את ההזדמנות לאיסקו לשחק מאחורי החלוצים ולהפוך ליקיר האוהדים. גם הדקות הרבות שקיבל אסנסיו הן עקב המחסור בקיצוני. עוד שחקן שקיבל יותר הזדמנויות הוא חמאס רודריגז, שגרם לזידאן כאב ראש חיובי לגבי ההרכב הפותח. ואחרון חביב הוא ואסקס, שמצא את עצמו לא מעט פעמים נכנס כמחליף והוסיף מהירות באגף.

ריאל מדריד
Credit to "Real Madrid C.F." Facebokk page

האם כל השחקנים הללו היו מקבלים את אותה הבמה שקיבלו העונה לו בייל היה כשיר? כנראה שלא. ההיעדרות של בייל אילצה את ריאל לעשות התאמות ולהפוך לשחקני מפתח כאלו שהיו בעבר בקצה הספסל. ריאל לרוב נרתעת משילוב שחקנים צעירים שטרם הבשילו ומעדיפה לקנות מוצר מוגמר. העונה, בעקבות הסיטואציה שנוצרה עם בייל ולאור ההזדמנות שבחר זידאן להעניק להם, חל שינוי במדיניות. שילוב של שחקנים צעירים ומוכשרים ברוטציה כבר לא מילה גסה בריאל מדריד.

נדמה שלא כדאי לבצע שינויים מיוחדים במה שעבד כל כך טוב העונה. כל שחקן מודע למקומו ויש כימיה קבוצתית מצוינת בחדר ההלבשה ועל המגרש. שילוב של שחקן כמו בייל במרקם הנוכחי עלול להזיק. יש חשש לכך שהפציעות המרובות פגעו באיכות המשחק שלו. ולאור מעמדו ותג המחיר שלו, יהיה קשה לזידאן לפגוע בדקות המשחק של בייל גם אם הוא יהיה בינוני. לכן כלל לא ברור האם נכון לריאל מדריד להשאיר את בייל. אף אחד לא יכול להבטיח שבייל יחזור להיות אותו שחקן מהיר שהיה, עם דריבל מצוין וניתור פנטסטי.

על פי הדיווחים, מוראטה וחמאס רודריגז צפויים לעזוב, דבר שיוריד את האינפלציה של השחקנים ההתקפיים בריאל מדריד. אך עדיין יישארו לא מעט שחקנים שהוכיחו את עצמם העונה וראויים לקבל דקות משחק רבות גם בעונה הבאה. אם זידאן וריאל מדריד מחליטים בכל זאת שהם רוצים שחקן נוסף ברמה עולמית בהתקפה, לא בטוח שהחזרה של בייל להרכב היא התשובה. שחקנים התקפיים שנתנו עונת שיא כמו הזארד, אמבפה ואומביאנג, יכולים להיות מניה בטוחה יותר מבייל. זידאן צריך לחשוב היטב בתקופה הקרובה האם הוא סומך על בייל ורוצה לשלב אותו על אף סימני השאלה, או שהוא מחליט לבנות על הסגל הקיים ואולי לחזק אותו בשחקן התקפי שנמצא בכושר טוב.

גארת' בייל
Credit to "Real Madrid C.F." Facebokk page

 

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח