דרוש קוד אתי

אוהדי כדורגל, אינם טיפשים. רוב מושאי הערצתם הם כאלו בגלל יכולתם הטכנית, ראיית המשחק שלהם, מנהיגותם על המגרש ושאר התכונות ההופכות אותם לשחקני כדורגל. כבני אדם, יודע האוהד הממוצע, אין לשחקנים מותר מהאוהדים, לעיתים אפילו פחות.

טיקטיק מונדיאל

וכך, ידענו לצערנו כי אלירן שדד זקנה, פליקס חלפון הבריח סמים, שלמה שירזי היה עד מדינה לעסקת סמים והוא גם אח של ריקו, רוני קלדרון וראובן עובד גם הם לא טמנו ידם בצלחת. ופרשת קובלנץ, ונערות הליווי…לא, שחקני כדורגל לא יכולים להוות עבורנו דוגמא ומופת.

הבעיה היא שלילדים שלנו הם כן. וכשאנחנו צריכים להסביר לילדים למה הכוכב האהוב שלהם הוא בעצם עבריין, זה הורס את כל העסק. ולא רק פלילים. וארן, הכוכב התורן, שלמרות פרשניותנו לענייני סרטי סקס זנדברג ומיכאלי, עדיין איננו מואשם במאומה, מודע לבעיתיות. מצד שני, כל עוד לא הואשם והורשע, מה ולמה יכולים לעשות לו? על התנהגות מגעילה?

בית"ר ירושלים, אנתוני וראן
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל

אהה. בדיוק לצורך עניין זה זקוק הכדורגל הישראלי לקוד אתי. שחקנים צריכים להבין שכאשר הם מהווים מושא הערצה לדורות שלמים, זה מחייב. ואם זה לא יבוא מהקבוצות (לו אני טביב למשל הייתי מוסיף סעיפים כאלו לכל חוזה), זה צריך לבוא מהמנהלת. קוד אתי ברור לכל שחקן שיבין מה מצופה ממנו, שיידע שפלילים יחסלו לו את הקריירה והתנהגות בלתי הולמת תעלה לו ביוקר. וכן, צריך את זה כתוב ובצורה הברורה ביותר. גם עימות עם אוהדים הוא בלתי נסבל, גם עברות נוסח ראיוס ומליקה. הכל צריך להיות כתוב, חתום וברור. וכשזה יקרה, אולי לאט לאט גם האווירה ביציעים תשתנה.

אבל עד שזה יקרה, אם בכלל, אנחנו "נאלצים" להישאר עם החוק. עם כל הכבוד לקמפיין לראשות מר"צ, קבוצת כדורגל היא מקום עבודה פרטי ולכן עד שיורשע אם בכלל, לא רק שהיא לא צריכה, היא גם לא יכולה להשעות אותו! זה שיש לו נטייה לחשוף את חייו המיניים זה מביך, זה מעורר דחייה ושאט נפש בחברה השמרנית שלנו, אבל נכון לרגע כתיבת שורות אלה, זה גם חוקי. לי אישית זה גורם כמובן להעריך פחות את וארן, אבל מכאן ועד עריפת הראש שלו בידי חושפת חזייה בשידור וטרמפיסטית פריימריז, לא רק שהמרחק רב, אלא שרבים שנגעלו מהעניין, הפכו לתמוך בחלוץ בלב שלם אחרי צווחת צמד התרנגולות.



והשאלה הזו, האם דין שחקן כדורגל הוא כאדם פרטי או כנבחר ציבור, היא זו שצריכה להיות מוכרעת בקוד אתי שכזה. מעניין אם למישהו יהיה אומץ להרים את הכפפה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח