גביע לא מפתיע

50% –  מחצית משולחי הווינר, הימרו על הפועל חולון כזוכה בגביע. מספר אחד שאומר הכל. אני לא זוכר מתי אם בכלל, הגיעה מכבי תל אביב לגמר גביע, כל כך לא פייבוריטית, לפחות בקרב הציבור. לצערה היא לא הכזיבה אותם.

הופעות - טיק טיק

חוקים מוזרים יש לכדורסל. רק ביום שני ראינו את מאמן מכבי – נבן ספאחיה, מורחק מהמגרש ומסנן קללות שנקלטו היטב לעבר השופטים. והנה הערב ניהל את המשחק כאילו כלום. לא היה בית דין השבוע ביום רביעי? אין הרחקה אוטומטית? לך תבין כדורסל.

נבן ספאחיה, מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

והמשחק עצמו, הראה מה שחובבי הכדורסל חווים כל השנה. המהפכה שהתחוללה במכבי תל אביב בקיץ, טרם צלחה. מכבי לא הצליחה להחזיר לעצמה את כח ההרתעה. אין לה מנהיג על המגרש במאני טיים וכדור אחרון ביד כבר לא נכנס אוטומטית ברגע שצריך אותו.

על המגרש עלו שתי קבוצות צהובות. מכבי של השנה בצהוב וחלק לא קטן ממכבי של שנים קודמות, בסגול. ג'ו אלכסנדר ובעיקר גיא פניני, הוכיחו למכבי שלא הם היו הבעיות שלה אשתקד. ניהול נבון של הלפ-טופ שמיר ומשחק נהדר של הולווי ובעיקר רייס כמובן, יצרו משחק שקול של שתי קבוצות די שוות אם להודות על האמת. כל אחת מהן ידעה לנצל היטב את חולשות יריבתה. הארגון ההתקפי של חולון מול הנחיתות שלה בעיקר בריבאונד ההגנה שלה. ומצד שני היעילות של מכבי בהתקפה מל החדלון שלה בהגנה. לא פלא ששתי הקבוצות עברו את שמונים הנקודות בואכה לתשעים. חובבי הכדורסל ההתקפי היו הנהנים העיקריים.

הפועל חולון גביע
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של איגוד הכדורסל בישראל

אבל חולון בכל זאת רכשה את אהדת הקהל, גם זה הנייטרלי, למרות שמכבי כבר כמה שנים היא לא הענק המפחיד מפעם. יעקב שחר מביט ולא מאמין. קללת הכדורגל מגיעה אליו גם לקבוצת הכדורסל האהודה שלו. ולמה חולון בכל זאת כבשה יותר לבבות? כי כשעומד על הפרק גביע ארבעים וחמש למכבי או שני לחולון, ברור למי נוטה הלב. כי כשיש סיפור אנושי כמו גיא פניני שמגיע לנקום במכבי במגרשה הביתי בזמן הכואב ביותר, גם כאן ברורה נטיית הלב. וכשמדברים על ישראלים ורואים את פניני, בלאט והרוש מול שחקנים שעברית היא לא ממש שפת אימם (לאן נעלם זוסמן?) זה אולי לא הכי פוליטיקלי קורקט, אבל גם בנקודה הזו הישראלי הממוצע ינטה לטובת חולון.



ומכבי? אולי העונש הכי גדול שלה הוא שהיא הפכה לסתם קבוצה. איש לא מדבר על סנסציה, רעידת אדמה וכיוצא באלו כאשר היא מפסידה. איש לא מנסה לראיין את שמעון מזרחי ומסתפקים בספאחייה. איש לא מתייחס לתלונות שחקני מכבי על השופטים ואוהדים רבים של קבוצות רבות כבר דנו, עוד לפני הגמר, באפשרות של דאבל חולוני. זה כבר לא מקרה, זה כבר לא כמה שנים רעות. זו ליגה נורמלית ושווה ומה שמכבי תיקח אם בכלל, זה בדם יזע ודמעות כמו כולם. כח ההרתעה שלה חוסל סופית.

הפועל חולון גביע
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של איגוד הכדורסל בישראל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח