גאולה, הו גאולה – לקראת UFC 214

כתבתי פעם על גיבורים ומה עושה אותם לכאלה. לא אלאה את כולנו בכל הסיבות והכללים, רק אומר שבשורה התחתונה מדובר בבנאדם "רגיל" לכאורה, עד שהוא מוצא את עצמו מול אתגר שנראה בלתי סביר. כולם מצפים מסופרמן לניסים, אבל לא מג'ון מקליין הנרגן (יחף, זוחל במחילות קירור). לכן, כשראיתי לראשונה את ג'ון ג'ונס לא הסתנוורתי.

עם הרגליים הארוכות והדקיקות שלו, ללא מסת שרירים מבהילה או מבט של רוצח. מי זה הבחורצ'יק הזה ולמה לא הסבירו לו ש-MMA זה לאנשים חזקים כאלה עם בולי עץ בתור רגליים (או עם שם שמתחיל באנדרסון ונגמר בסילבה)?

ג'ון ג'ונס
Credit to "Jon "Bones" Jones" Facebok page

אבל ה"בחורצ'יק" התחיל לנצח קרב אחרי קרב. נכון, בהתחלה נגד שמות "קטנים", תגידו "זניחים", אבל משם מתחילים. והדרך שבה הוא סיים את הקרבות שלו (באכזריות מבורכת) הביאו בסופו של יום לקרב על התואר מול מי שנחשב לאחד מהלוחמים היותר אכזריים של זמנו – מאוריסיו "שוגון" רואה (הו-ווא) האנדר-רייטד. "בונז" (עצמות) עלה לאוקטגון ופתח את הקרב בכריעה המסורתית שלו. מה שקרה אחר כך זה ככה – הוא פוצץ לשוגון ת'צורה. תצוגת חבטות לא פחות ממרהיבה ביופיה. שימוש בכל שמונה הגפיים (אם סופרים ברכיים ומרפקים) שלח את שוגון לעשות חושבים. לא "פוקס", לא "על חודו של קול". חד משמעי, אלוף חדש (הצעיר בתולדות ה UFC). מי שהתעלם ממנו עד אז כבר לא יכול היה להתעלם יותר. ג'וני בונז הפך לגיבור.

מיד התחילו ההשוואות לסילבה וחשבונאות של איפה הוא נמצא ברשימת ה"עזים" (goat). כל אוהד הפך לג'ו סילבה ליום וקרבות פנטזי התחילו לעוף באוויר. לא מכיר מישהו שלא התאהב בילד הזה שבא והתחיל לתת מכות לכל הבריונים של השכונה. אלוף לשעבר אחרי אלוף לשעבר נפלו שדודים תחת המתקפה הזו ונראה היה שהכתרתו לגדול לוחמי ה-MMA אי פעם היא רק עניין של זמן.

גיבור.

ואז הגיע הקרב מול חברו הטוב רשאד אוואנס (אותו ראיתי בפיליפס ארינה באטלנטה). שניהם התאמנו אצל אחד המאמנים הטובים בהסטוריה – גרג ג'קסון. אוואנס, זוכה עבר בתוכנית הדגל של ה-UFC ואלוף לשעבר בקטגוריה של ג'ונס, הסכים להילחם בו (לא משהו שג'קסון אוהב – בטח לא מתוך ה"גרעין" של המחנה שלו). ג'ונס גם לא ממש הבין איך "מעז" החבר שלו להסכים לקרב ואחרי פיצוץ ראשוני, אוואנס עזב את הג'ים של ג'קסון והתחיל אחד הקרבות הבאמת יותר ילדותיים בתולדות ה-UFC. למען האמת, אני יותר מאוכזב מאוואנס המבוגר יותר, אבל ג'ונס התחיל להראות סימנים של ילד שהצליח אולי קצת יותר מדי מהר, קצת יותר מדי בקלות. השטות הזו היתה סנונית ראשונה לאופי הבעייתי של הגיבור וגם מהר מאוד הפנתה נגדו אנשים שעד אותו קרב היו מעריצים מושבעים. ג'ונס שייט להנאתו לניצחון בהחלטת שופטים קלה מאוד.

ראשרד אוונס
Credit to "Rashad Evans" Facebook page

אם היה מדובר רק בהתנהגות ילדותית, הרי שרוב רובנו היו עדיין מאחוריו (ראו: קונור מקגרור), אבל ג'ונס החליט לרדת לגמרי מהפסים. שימוש בסמים (לא רק גראס כמו האחים לבית דיאז, אלא קוקאין) וחיי הוללות חסרי אחריות, נהיגה תחת השפעה (נכנס בעמוד), מעורבות בתאונת פגע וברח ולקינוח – נפילה במבחן סמים לפני קרב החיים שלו מול האלוף המכהן דניאל קורמייה (תיכף נגיע אליו) בלא פחות מאשר UFC 200 שאמור היה להיות ה-אירוע. בנקודת הזמן הזו, הצליח ג'ונס להפוך מגיבור על לאנטי-גיבור ארכי-נבל בעיני המון אנשים.

אוטוטו מתייצב גיבורנו לקרב חוזר מול קורמייה (אותו ניצח בעבר בהחלטה) והקרב שלפני הקרב?… כל כך מזכיר בילדותיותו את מקרה אוואנס שזה פשוט מפחיד. הנסיון עם ג'ונס בשנתיים האחרונות טורף את שנתם של בעלי הארגון, קורמייה וכמובן של כל אוהדי הספורט שרוצים לראות קרב. האם יעשה עוד שטות שתטרוף את הקלפים? האם יפשל בבדיקת סמים? האם יעשה פאדיחה מסוג חדש לגמרי? הוא מסוגל לכל אחד מאלה בנפרד או ביחד. ג'וני טוען שהתבגר, שלמד, שהבין במה כרוך העיסוק בו בחר. אני מהמעטים שעוד מגדירים עצמם כאוהדיו. מהמעטים שרוצים שינצח את קורמייה (למרות שאני אוהב אותו וחושב שמגיעה לו מורשת משלו). מהמעטים שמקווים ועוד מאמינים שהוא מסוגל לשנות.

באותו פוסט שכתבתי על גיבורים, התייחסתי לרוכב האופניים לאנס ארמסטרונג שהפך מחולה סרטן לגיבור מעורר השראה ו-הופ לנבל, רמאי ובריון. כתבתי שהיתה לו ההזדמנות לגאולה אם רק היה יודע להכות על חטא ולשנות התנהגות. לצערי, אני חושב שהוא כשל. מה לעשות, אני sucker לסיפורי גאולה. אני מתפלל ומייחל ומקווה שב-א-מ-ת יקירי למד במה כרוך העיסוק, במה כרוכה המורשת והתהילה אותה הוא רוצה ולה הוא זכאי א-ם רק ירצה. הפער בין הכישרון (המוכח) והפוטנציאל (המוכח גם הוא) לבין התהום אליה יוכל ליפול אם ימשיך עם השטויות פשוט עצום, ומתסכל לראות אדם כל כך מוכשר בגיל אידאלי – בועט בדלי.

אני סולח לג'ונס על כל הזמן שהוא בזבז על להתבגר. לכל אחד מגיעה הזדמנות שניה ושלישית (ורביעית), אבל מכאן והלאה אני מצפה שיקח החלטה – רוצה לעשות משהו אחר? סבבה. רוצה להמשיך להילחם? תזכור יא חביבי, אתה משחק בליבם של אנשים מבוגרים. אל תפדח אותנו. תביא לנו סיפור של גאולה שיהיה ראוי לסרט הוליוודי זוכה אוסקר ותתבגר יא חתיכת שד מוכשר שכמוך!

UFC, ג'ונס, קורמייה
Credit to "UFC" Facebook page

לא לשכוח – ג'ון בונז ג'ונס נגד דניאל די.סי קורמייה ב-UFC 214, יום שבת 29 ביולי (ובלי קשר – אירוע פשוט פגז!)

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח