בנעליים של איביץ' – מה עושים עכשיו?

הסטירה המצלצלת שספגה מכבי תל אביב אמש תפגע בקבוצה בטווח הזמן הבינוני-ארוך יותר מאשר בטווח הקצר לאור איבוד הנקודות באירופה שיביא לירידה דראסטית בדירוג וכתוצאה מכך הגרלות קשות יותר בשלבים המוקדמים בעונות הבאות וירידה בסיכוי להעפיל לשלב הבתים. יחד עם זאת, בטווח הקצר, ניהול המשבר יקבע לאן פניה של הקבוצה העונה.

ולדימיר, איביץ', מכבי, תל אביב
יחזיר את הקבוצה למסלול התארים? ולדימיר איביץ'. קרדיט לדף הפייסבוק

הסגל של הקבוצה נבנה על מנת לשחק בשתי מסגרות במקביל, שבשלב הראשון עד דצמבר (לפחות) הקבוצה הייתה אמורה לשחק באירופה והחל מפברואר נכנס גם גביע המדינה ללוח השנה הספורטיבי. אי העפלה לשלב הבתים, תאלץ את מאמן הקבוצה לבטל או לקצר את אלמנט הרוטציה, לקבוע היררכיה ברורה ולבצע חשיבה מעמיקה בקשר לסגל הקבוצה שירוץ בליגה בלבד, משחק בשבוע, לאורך תקופה ארוכה.

בטור זה אנסה להיכנס לראשו של מאמן מכבי תל אביב מבחינת מערכי משחק אפשריים, היררכיה בסגל בכל תפקיד ומשימות קריטיות הדרושות על מנת לצאת מחוזקים מהכישלון המהדהד בניסיון להשיג את כל התארים בזירה המקומית.

שוער

ראיקוביץ' נשאר ויש לסגור את הנושא עד לסיום העונה – לא לשחרר בינואר, לא לשקול הצעות שיגיעו, לא למכור.

הגנה

בלמים: לאחר חזרתו של זאיר אמאדור הבלמים צריכים להיות אמאדור וייני כששחר פיבן נכנס כאופציה להחלפה של אחד מהם. איתן טיבי שנמצא בנסיגה איומה וחתום כמעט לבדו על ה"מחדל הנורווגי", צריך לשלם את המחיר ולהפוך לאחרון בשרשרת המזון של הבלמים.

מגנים: בשמאל נראה כי אנריק סבוריט נכנס לעניינים ואין סיבה נראית לעין לגעת בו, מה גם שאין לקבוצה מגן שמאלי טבעי להחליפו. בימין, אלי דסה נראה לא טוב מתחילת העונה (למעשה כבר משלב השיחות לגבי חידוש החוזה שלו בעונה הקודמת) וגם הוא בנסיגה גדולה. במידה ומוכן לחתום על חוזה חדש, יש לבצע רוטציה עם מאור קנדיל, במידה ולא, יש לתת עדיפות לקנדיל שאמור להיות זה שיאייש את העמדה לאחר עזיבת דסה.

Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

קישור

הגנתי ו-50/50: דן גלזר, רוסלן ברסקי ודור פרץ הוכיחו שיש על מי לסמוך והם אלה שצריכים לקבל את המפתחות לקישור האחורי של הקבוצה, לשלישיה הזאת הייתי מצרף את אייל גולסה בהתאם לשיטת המשחק הנדרשת (ארחיב בנושא זה מאחר יותר). אבי ריקן שאכזב מתחילת הקמפיין הנוכחי ימצא את עצמו נע בין הספסל ליציע ברוב העונה.

קישור התקפי והתקפה

פה מתחיל הבלאגן. על ארבע או חמש עמדות התקפיות מתחרים לא פחות מ 9 שחקנים. את וידאר קיארטנסון כבר בדרך להשאלה ברוסיה, איתי שכטר יהיה חלוץ ה-9 של הקבוצה ברוב משחקי הליגה כשבעת הצורך יהיה על הספסל ארון שויינפלד. על עמדת הקשר/חלוץ שמאל מתחרים אלירן עטר, צ'יקו אופואדו ויונתן כהן ועל עמדת הקשר/חלוץ ימין יושבים דור מיכה ועומר אצילי כבאנקרים. אליהם יש להוסיף את מתן חוזז וגם כאן צ'יקו אופואדו יכול לשחק.

נראה כי בשלב ראשון העדיפות בשמאל היא לאלירן עטר, כשבתצורת משחק שונה יהיו שניים מתוך הארבעה יחד על המגרש.

לפיכך, סגל הקבוצה שרצה בליגה אמור לכלול 23 שחקנים ואמור להראות כך:

שוערים: ראיקוביץ' וחביב אוחיון

הגנה: אמאדור, ייני, פיבן, דסה, קנדיל וסבוריט

קישור: פרץ, גלזר, ברסקי, גולסה, יונתן כהן, אופואדו, מיכה, אצילי

התקפה: עטר, שכטר, שויינפלד

בין הספסל ליציע: חוזז, טיבי, ריקן,

איך מכבי תשחק בליגה

לקבוצה יהיה שבוע שלם להתכונן לכל משחק ובמידה ואיביץ' אכן דקדקן בפרטים כפי שמציירים אותו בקבוצה, מכבי תוכל לשחק במגוון רחב של מערכים ובכך להגדיל את הרוטציה בחלק מן העמדות. בחרתי להציג שלושה מערכים עיקריים שלדעתי יהיו השנה בצד הצהוב של תל אביב.

4-4-2

מערך זה ישוחק נגד קבוצות "חזקות" יותר, שאמורות לשחק פתוח ולא להסתגר, המערך בנוי על שני קשרים אחוריים, שתפקידם יהיה לקבל את הקשרים ההתקפיים של היריבה. מערך זה יכול להפוך בקלות למערך שלושה בלמים, כגלזר/פרץ יורדים אחורה ומאפשרים לדסה וסבוריט לשחק כקיצוניים.

המערך הקלאסי הכולל את:

מערך נוסף איתו הקבוצה תרבה לשחק הוא מערך ה 3-5-2 שבנוי לפרוץ הגנות ומשחק מסוגר, כפי שמכבי אמורה להיתקל בו השנה לא מעט כאשר במצב זה, יונתן כהן או צ'יקו אופואדו מחליפים את סבוריט בהרכב, כשמהצד השני דסה/קנדיל מתופקדים כקשרים. במערך זה יהיה קשר אחורי אחד (פרץ/גלזר) קשר 50/50 (ברסקי/גולסה) וקשר חופשי בצד ההפוך לקשר ה50/50

במערך הזה ההרכב אמור להיות:

ניסיון מעניין נוסף יכול להיות מערך של 4-1-1-3-1, גם הוא אמור להיות גמיש ולאפשר מעבר לשיטת שלושה בלמים או לחילופין 442 רגיל. מערך זה בנוי על חילופי מקומות של רביעיית ההתקפה, וזאת על מנת "לאבד" את השומרים ולנצל הזדמנויות של חוסר תאום בהגנה. היתרון הגדול בשיטה זאת הוא היכול של אצילי ומיכה ושל עטר ושכטר לבצע שינויי מיקום בכל רגע נתון, מה שיאפשר לקשר ה 50/50 להיכנס לקו הקדמי ולהפעיל את הקשרים באחד הצדדים. בשיטה זאת השחקן מתחת לחלוץ הוא דווקא עומר אצילי שיכול ויודע לבעוט מרחוק בצורה מדוייקת וחזקה (להבדיל מדור מיכה) או לבצע דריבל על ה"גב" של החלוץ ולחדור לרחבה.

לסיכום, חברות ענק מחזיקות יועצים על מנת לייצבן לאחר טראומה, ניהול משברים הוא מקצוע בפני עצמו, הדרך והצורה בה תנהל מכבי (בראשות איביץ') את המשבר הנוכחי, תשקף בסופו של דבר את העונה הקרובה, וכל זה מתחיל ביום ראשון הקרוב בטרנר, במפגש המאכזבות/מאוכזבות האירופי.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח