בילבאו של המגזר פרק #2

העונה הראשונה בפרויקט 'בילבאו של המגזר' הייתה טובה. מקום טוב באמצע, בלי קרבות תחתית ובעיקר תחילתה של בניית הסגל והכנת הקרקע לקראת השנים הבאות. לקראת העונה השנייה המטרה ברורה – השגת הכרטיס לאירופה.

Premier League - טיק טיק

לשם כך הנחתתי בדוחא כמה שמות גדולים מהעולם הערבי: קשר נבחרת ישראל מרוואן קבהא, שסיים חוזה, היה הרכש הראשון של הקיץ, ויחד איתו הגיע המגן הימני עיאד חוטבה מאחי נצרת, המגן השמאלי עיאד אבו-עביד מקריית שמונה ושלושת שחקני הפועל ב"ש, לואי טהאא, מהראן ראדי הוותיק ומוחמד גאדיר. למרוואן צ'מאח התווסף אקס-פרמיירליג נוסף, שוער וויגאן לשעבר ונבחרת עומאן, עלי אל-חבסי בן ה-36. עזבו את הקבוצה: מוחמד כליבאת, הילאל מוסא, לואב כיאל ומוחמד זבידאת.

בילבאו של המגזר פרק #2

סיבוב ראשון

המשחק הראשון בעונה נערך בטוטו טרנר מול הפועל ב"ש, שניצחה 0-3. מרוואן צ'מאח כבש צמד במחזור השני מול בית"ר ירושלים בדוחא והעניק לנו שלוש נקודות ראשונות וניצחון יוקרתי על היריבה, שפתח רצף של חמישה ניצחונות רצופים, כולל 4-0 ענק בחוץ על מכבי חיפה (צמד של קבהא, אבו זייד ועצמי של דוס סנטוס). דווקא הפועל עכו החלשה הייתה זו שסיימה את הרצף עם 0-3 בדוחא, ועד תום הסיבוב הפסדנו עוד פעמיים, לרעננה ולמכבי ת"א בדוחא. את הסיבוב הראשון סיימנו במקום השני, שתי נקודות מתחת להפועל ב"ש ונקודה מעל מכבי ת"א.

סיבוב ראשון בילבאו של המגזר פרק #2
סיבוב שני

הנקמה על התבוסה לבאר שבע הגיעה עם פתיחת הסיבוב השני עם 3-2 דרמטי בדוחא (ג'אבר, ראדי וצ'מאח) ועלייה למקום הראשון, אותו איבדנו כעבור שבוע בעקבות תיקו עם בית"ר. במהלך הסיבוב השני רשמנו ניצחונות יפים על הפועל ת"א ומכבי חיפה, שחיזקו אותנו במאבק האליפות מול באר שבע, אבל שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון, כולל הפסד 0-3 לקריית שמונה, הרחיק אותנו מהדרומיים ואפילו מכבי ת"א עקפה אותנו. שני ניצחונות גדולים על רעננה והפועל חיפה הביאו אותנו לפער של שתי נקודות מהצהובים ערב המחזור האחרון ומשחק מכריע על המקום השני בבלומפילד. ניצחון ואנחנו במקום השני, כל תוצאה אחרת ואנחנו מסיימים במקום השלישי. מרוואן צ'מאח כבש בדקה ה-14 והעלה אותנו זמנית למקום השני, אייל גולסה השווה בדקה ה-40, אבי ריקן וקיירטנסון הפכו את התוצאה וחתמו את תוצאת המשחק.

סיבוב שני בילבאו של המגזר פרק #2
את העונה סיימנו עם הישג מצוין – המקום השלישי בטבלה והכרטיס לאירופה. הפועל ב"ש זכתה באליפות, מכבי ת"א לקחה את הגביע ואת המקום השני ואחי נצרת, היריבה המושבעת והעולה החדשה, הפתיעה וסיימה במקום הרביעי. קריית שמונה והפועל עכו ירדו ללאומית ויתחלפו עם הפועל נצרת עילית והפועל עפולה, שעלו.

טבלה בילבאו של המגזר פרק #2
מלך השערים

מרוואן צ'מאח אמנם לא זכה בתואר מלך השערים של הליגה, שהלך לבן שהר, אבל עדיין היה הכובש המצטיין של הקבוצה בגיל 35, עם 20 שערים ב-27 משחקים (16 שערי ליגה) ואפילו זומן בחזרה לסגל נבחרת מרוקו. רמה אחת מעל כולם.
צ'מאח בילבאו של המגזר פרק #2צ'מאח בילבאו של המגזר פרק #2

השחקן המצטיין

צ'מאח היה גם השחקן בעל הציון הממוצע הגבוה ביותר, אבל התואר הולך הפעם לשחקן הרכש, מרוואן קבהא, שבלט עם שישה שערים, שישה בישולים ובעיקר הרבה מנהיגות במרכז השדה. לא פלא שלקראת סיום העונה הוא ביקש לעזוב לקבוצה גדולה יותר, ובקיץ תהיה לי משימה קשה להשאירו בסכנין.

קבהא בילבאו של המגזר פרק #2
בפרק הבא – בילבאו של המגזר כובשת את אירופה!

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג'ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח