אפטר פארטי של חנוכה: על הנצחון של מכבי ת"א מול פנאתינייקוס

בשורה התחתונה זה נצחון רביעי בחמישה משחקים למכבי ת"א ביורוליג. זה קודם כל מה שחשוב. המאזן עכשיו הוא 9:7 שלילי (שיכול היה בקלות להיות לפחות הפוך, עם כל הבעיות, עם קצת יותר מזל) ולצהובים יש רצף משחקים נח כרגע, אותו הם חייבים לנצל כדי לשפר מאזן ומיקום. בשורה התחתונה המכבים ניצחו את היוונים בשבוע איחור ומכבי חיה ובועטת…

מכבי-פנאתינייקוס
קרדיט תמונה : אתר היורוליג

 

הרבה נקודות לחיוב יש מהמשחק הזה. רואים את המשך מגמת השיפור והשינוי מתחילת העונה בהרבה אספקטים : במשחק הקבוצתי, בהוצאת הכדור מהידיים של ווילבקין והפסקת הכדררת שלו, בשימוש נכון באות'לו האנטר, בלקיחת אחריות של אלייז'ה בראיינט וכמובן המשך היכולת הטובה של דראגן בנדר, שנתן נשחק סולידי וחכם משני צידי המגרש, בעיקר בצד ההגנתי, עם סגירה נהדרת לריבאונד והמון פעולות קטנות וחכמות בשמירב ובעזרה על שחקנים. כמובן שבנדר גם קלע סלים חשובים ובעיקר שלשה שעשתה 67:73 והיתה קריטית לנצחון.

 

עוד שחקן שראוי לציון הוא עמרי כספי: את מה שכבר אין לו בברכיים יש לו בשכל ונסיון. עדיין חייב לחזור לכושר גופני, כי ראו שנגמר לו האוויר לקראת סיום והוא קיבל סך הכל 11 דקות.

מכבי-פנאתינייקוס
קרדיט תמונה: אתר היורוליג

 

למרות שספרופולוס חזר לפתוח עם ז'יז'יץ' על חשבון האנטר בחמישייה, לא נוצר הפעם הפיגור הקבוע, גם כי מכבי הביאה לסנטר הקרואטי עזרה וגיבוי בחסימות בפיק אנד רול וגם כי היוונים פשוט לא פגעו בכלום במחצית הראשונה, למעט נדוביץ', שגם הוא התחיל להתפוצץ באמת במחצית השנייה.

אבל בעניין ז'יז'יץ', הוא שוב היה נראה מחוץ לעניינים והפעם זה היה אפילו גרוע יותר, כי הסנטר כן קיבל הפעם יותר כדורים בצבע , גם במקומות שהוא אוהב להיות בהם ופשוט לא מצא את הידיים ואת הרגליים. מכבי תהיה חייבת להחזיר אותו לעניינים להמשך הדרך.

מכבי-פנאתינייקוס
קרדיט תמונה: אתר היורוליג

 

עוד שחקן שחייב להתחיל להתאפס הוא טיילר דורסי, שפשוט לא מצליח לפתח יציבות ולא מצליח לתת שני משחקים טובים.  עוד משחק בלהות שלו אתמול ובמצב העניינים הנוכחי, אין לצהובים מספיק כלים התקפיים, כאלה שאפשר לסמוך עליהם בכל משחק.  יש לה כרגע שלושה כאלה בלבד: ווילבקין, בראיינט והאנטר.

לאותו האנטר היה עוד יום יעיל של עבודה במשרד: 13 נקודות ושבעה ריבאונדים, עם מדד 20 ב-23 דקות, שזה זמן המשחק האידאלי לסנטר הותיק, כזה שגם יאפשר לו להיות יעיל וגם לא ישחוק אותו.

האנטר גם קלע 7/7 מהקו ובכלל כל מכבי עשתה עבודה טובה בתחום הזה, הן בלהגיע לקו והן בלקלוע ממנו (20/23 לקבוצה כולה מהעונשין).

 

צריך לאמר שפנאתינייקוס כרגע היא קבוצה רעה והצהובים היו יכולים וצריכים לסגור סיפור מוקדם ולא לעשות לאוהדיהם את דפיקות הלב המואצות הרגילות. זה לא קרה משלוש סיבות : אחת, כי מכבי לא מסוגלת השנה שלא לעשות התקף לב, שתיים, בגלל אחוז נמוך יחסית (53 בלבד) לשתי נקודות ושלוש, בגלל הופעה מהגדולות שנראו בהיכל של שחקן יריב: נמניה נדוביץ', כמוה לא נראתה פה מעל 30 שנה, של 39 נקודות, עם 7/13 לשלוש, 14/22 מהשדה סך הכל ומדד 45. אם היה קהל בהיכל אתמול, היה מגיע לו סטנדינג אוביישן מהקהל הצהוב (אולי זה גם היה משכנע אותו לבוא למכבי בעונה הבאה…) .

מכבי - פנאתינייקוס
נדוביץ' : הופעה לפנתיאון. קרדיט תמונה: אתר היורוליג

 

במכבי נתנו לנדוביץ' לקלוע, מתוך מחשבה שהאחרים לא יהיו במשחק וששחקן אחד לא ינצח אותם. בהופעה טובה "נורמאלית " של שחקן אחד זה גם נכון. אבל אתמול לא היתה הופעה נורמאלית והירוקים מאתונה התחילו כולם לעבוד בשבילו. המשחק הפך לצמוד ורק אז התחילה מכבי להביא טראפים על נדוביץ' כדי שיוציא את הכדור מהיד ואז נתנה לאחרים, שהיו קרים מזה שכולם יחד זרקו לסל אולי משחק חד ספרתי של זריקות בכל המחצית השנייה, לנסות ולנצח אותם…

אז אחרי שנכפה משחק צמוד, העצבים נכנסו לפעולה, אבל למזלם של הצהובים גם סקוטי ווילבקין, שלקח את המשחק עליו והפעם היה גם ביום שהזריקות נכנסו. ביום פחות טוב- והיו לא מעט כאלה העונה, זה עוד היה עלול להגמר בהפסד.

המשחק הקרוב ביורוליג הוא הקשה ביותר בארבעת משחקי היורוליג הקרובים שיש לצהובים עד למשחק מול ריאל מדריד. נצחון בו בהחלט יחזיר את אלופת ישראל לדרך המלך. הפסד ושוב יתחיל המרדף.

 

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

יאניס ספרופולוס
קרדיט תמונה: האתר הרשמי של מכבי ת"א
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח